Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1z] Błedy w silniku

Awatar użytkownika
pilocik69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 11 mar 2007, 12:42
Lokalizacja: Małopolska

[B4 1z] Błedy w silniku

Post autor: pilocik69 » 24 mar 2010, 17:44

Witam,

Dzisiaj zvagowalem swego furacza i oto efekt:

Obrazek

Co to za beldy i co z nimi zrobic? Dodam ze pierwszy mnie nie interesuje, chodzi mi o 3 pozostale. Bledy sprawdzilem w dekoderze bledow i po usunieciu narazie nie wrocily.

Co z tym fantem poczac?

Pozdrawiam <piwo>

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 24 mar 2010, 18:24

Dlaczego nie dotyczy?
1237 Zawór odcinania dopływu paliwa - N109, Zawór odcięcia paliwa - N109
741 Kontrola pedału hamulca, Monitoring statusu pozycji pedału hamulca
65535-nieznany możliwie że coś związane z 741
575 Ciśnienie w kolektorze dolotowym, Czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej

Awatar użytkownika
pilocik69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 11 mar 2007, 12:42
Lokalizacja: Małopolska

Re: [B4 1z] Błedy w silniku

Post autor: pilocik69 » 24 mar 2010, 19:35

pilocik69 pisze:Witam,

.... Bledy sprawdzilem w dekoderze bledow i po usunieciu narazie nie wrocily.

Co z tym fantem począć?

Pozdrawiam <piwo>
j.w. , jakie mogą być możliwe przyczyny ww problemów?

Czy zvagowanie dynamiczne wykaże co jest źródłem błędu ciśnienia?

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 24 mar 2010, 21:43

1237 Zawór odcinania dopływu paliwa - N109, Zawór odcięcia paliwa - N109 ---- sprawdź wiązkę idącą do pompy przy filtrze oleju (często w tym miejscu ulega przetarciu i zwiera na chwilę do masy) lub niedokręcony przewód na zaworku na pompie (u góry przy prewodach idących do wtrysków)

575 Ciśnienie w kolektorze dolotowym, Czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej ---- w 1Z czujnik ciśnienia jest w ECU lub przy obudowie filtra powietrza a błąd jest związany z przeładowaniem/niedoładowaniem turbiny czyli albo turbo dmucha za dużo albo uszkodzony wężyk idący do map sensora albo potężna dziura w dolocie <ok>

Awatar użytkownika
pilocik69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 11 mar 2007, 12:42
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: pilocik69 » 25 mar 2010, 08:32

Jesli chodzi o ten blad z cisnieniem:

- mam przeplywke prierburg, to mapsensor bedzie bodajze w komputerze. Jak sprawdzic ten przewod, gdzie ma swoj poczatek?

- czy zalogowanie dynamiczne, pokaze kto jest winowajcą?

Pozdr <piwo>

p.s zapomnialem dodac:

Jak depne gaz na maksa pod obciazeniem, tak od 2,5 tys slychac glosne jakby syczenie: szszszszszsz......

dodam, ze na luzie takie efektu nie ma, myslalem ze to spaliny wylatuja bo odkrecalem wydech, czy to moze byc dziura gdzies w dolocie? <ok>

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 25 mar 2010, 10:38

Skasuj te bledy i pojezdzij troche - zobaczysz co zostanie.
Zrób logi dynamiczne grup - 011, 010, 008 i 003

Pozdrawiam

audion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 28 lut 2010, 19:21
Lokalizacja: RZE

Post autor: audion » 26 mar 2010, 00:33

pilocik69 pisze:
- mam przeplywke prierburg, to mapsensor bedzie bodajze w komputerze. Jak sprawdzic ten przewod, gdzie ma swoj poczatek?
Przewod ten ma swoj poczatek od IC, najczesciej dziura robi sie w okolicach pod akumulatorem (wyciagasz akumualtor i masz w miare dobry dostep) , ale warto przegladnac caly. A w okolicach IC to ja sciagalem nadkole, niektorzy sciagaja zderzak, wtedy jest pewnie lepszy dostep, ale wiecej roboty.

pilocik69 pisze: p.s zapomnialem dodac:

Jak depne gaz na maksa pod obciazeniem, tak od 2,5 tys slychac glosne jakby syczenie: szszszszszsz......
Ja bym obstawial ze to zawor EGR, ale niech koledzy sie wypowiedza, bo u siebie mam to samo, powyzej 2000 tys obrotow jak przyspieszam to slychac takie szczerekanie, czyzby to zawor EGR? podobny dzwiek jest wówczas gdy silnik jest mocno obciazany, np pod gorke. Czy to oznacza ze zawor sie blokuje? tak wiem, najwyzszy czas go zaslepic, co zamierzam zrobic na dniach, tylko niech koledzy powiedza czy to moze byc on winowajca tych dzwiekow z pod maski?

Awatar użytkownika
pilocik69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 11 mar 2007, 12:42
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: pilocik69 » 03 kwie 2010, 19:15

Witam,

Udalo mi sie zrobic logi, robilem je na 3-cim biegu, mam nadzieje ze cos z nich bedzie:

- logowanie dynamiczne:

000
Obrazek
001
Obrazek
003
Obrazek
004
Obrazek
007
Obrazek
008
Obrazek
010
Obrazek
011
Obrazek
013
Obrazek

- logowanie statyczne:

Basic:

000
Obrazek
003

Obrazek
004

Obrazek
011

Obrazek

-normalnie:

000-002-003

Obrazek

004- 007-013
Obrazek

Problemy z autem to glownie brak przyspieszenia pow 120km/h, chyba ze jeszcze jakies wyjda <piwo>

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 03 kwie 2010, 23:18

podłącz sobie manometr i się przejedź, jeżeli ciśnienie będzie rzędu 0.2bara to masz potężną dziurę w dolocie a jeżeli ok 1.1-1.2 to uszkodzony wężyk do map sensora, to jedyna droga żeby mieć pewność na 100%, ale skoro mocno syczy to raczej pęknięty wąż gdzieś między turbo-IC-kolektor ssący, nawet czasem może być pęknięta plastikowa rura, musisz wyjąć węże i dokładnie obejrzeć, bez tego nie da rady

Awatar użytkownika
pilocik69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 11 mar 2007, 12:42
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: pilocik69 » 04 kwie 2010, 08:14

Oki, a gdzie moge kupic taki manometr i jak go podlaczyc najszybciej?

a druga sprawa, jak wyglada reszta parametrow, da sie cos z nich jeszcze wywnioskowac

Chcialem podpiac manometr, czy zaznaczone miejsce bedzie ok?

Obrazek

Jesli nie to poradzcie gdzie podpiac najlatwiej

p.s czy nowszy sterownik nie jest w stanie pokazac jakie jest cisnienie doladowania? Wydaje mi sie ze do aut z przepywka prierburga nie trzeba podlaczac manometru.

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 06 kwie 2010, 11:12

Sprawdz dolot - jest gdzies nieszczelnosc.... trzeba pomacac całosc rekami dokladnie centymetr po centymetrze...

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 kwie 2010, 13:06

pilocik69 pisze:Chcialem podpiac manometr, czy zaznaczone miejsce bedzie ok?
Taaaaa, miejsce jedynie słuszne :mrgreen: A manometr w cenie ok 12zł kupisz na alledrogo ;-) do pomiaru wystarczy choćby taki http://www.allegro.pl/item980567995_man ... r_gaz.html .tylko musisz w przewód włożyć jakąś zwężkę żeby wskazówka nie latała jak głupia ,bo w dolocie ciśnienie pulsuje ,może być igła lekarska jedynka <ok>.A co do pomiaru vagiem to oczywiście że da się ,tylko musisz w czasie jazdy a to samemu raczej ciężko wykonać ;-) Na manometr rzucisz okiem i widzisz

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 06 kwie 2010, 16:21

Po kij mu manometr i jakas tam igła... w logach widac wszystko jak na dłoni...

Awatar użytkownika
pilocik69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 11 mar 2007, 12:42
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: pilocik69 » 06 kwie 2010, 18:39

Czyli rozebrac caly dolot i sprqawdzic na szczelnosc.... <piwo> , sprobuje sie za do zabrac.

Pozdro
<ok>

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 06 kwie 2010, 23:15

przemik pisze:Po kij mu manometr i jakas tam igła... w logach widac wszystko jak na dłoni...
a po to, że jak będzie dziurawy wężyk między IC a ECU to VAGiem całe g.... zobaczysz, dolot będzie szczelny i w kolektorze ciśnienie 1.2 bara a na VAGu ledwo 0.1-0.2bara (miałem już kilka takich przypadków)

a jak wartości VAG i manometru się zgadzają i tak niskie jest ciśnienie to wiadomo... potężna dziura w dolocie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl