[B4 1z] Błedy w silniku
Re: [B4 1z] Błedy w silniku
j.w. , jakie mogą być możliwe przyczyny ww problemów?pilocik69 pisze:Witam,
.... Bledy sprawdzilem w dekoderze bledow i po usunieciu narazie nie wrocily.
Co z tym fantem począć?
Pozdrawiam
Czy zvagowanie dynamiczne wykaże co jest źródłem błędu ciśnienia?
1237 Zawór odcinania dopływu paliwa - N109, Zawór odcięcia paliwa - N109 ---- sprawdź wiązkę idącą do pompy przy filtrze oleju (często w tym miejscu ulega przetarciu i zwiera na chwilę do masy) lub niedokręcony przewód na zaworku na pompie (u góry przy prewodach idących do wtrysków)
575 Ciśnienie w kolektorze dolotowym, Czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej ---- w 1Z czujnik ciśnienia jest w ECU lub przy obudowie filtra powietrza a błąd jest związany z przeładowaniem/niedoładowaniem turbiny czyli albo turbo dmucha za dużo albo uszkodzony wężyk idący do map sensora albo potężna dziura w dolocie <ok>
575 Ciśnienie w kolektorze dolotowym, Czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej ---- w 1Z czujnik ciśnienia jest w ECU lub przy obudowie filtra powietrza a błąd jest związany z przeładowaniem/niedoładowaniem turbiny czyli albo turbo dmucha za dużo albo uszkodzony wężyk idący do map sensora albo potężna dziura w dolocie <ok>
Jesli chodzi o ten blad z cisnieniem:
- mam przeplywke prierburg, to mapsensor bedzie bodajze w komputerze. Jak sprawdzic ten przewod, gdzie ma swoj poczatek?
- czy zalogowanie dynamiczne, pokaze kto jest winowajcą?
Pozdr
p.s zapomnialem dodac:
Jak depne gaz na maksa pod obciazeniem, tak od 2,5 tys slychac glosne jakby syczenie: szszszszszsz......
dodam, ze na luzie takie efektu nie ma, myslalem ze to spaliny wylatuja bo odkrecalem wydech, czy to moze byc dziura gdzies w dolocie? <ok>
- mam przeplywke prierburg, to mapsensor bedzie bodajze w komputerze. Jak sprawdzic ten przewod, gdzie ma swoj poczatek?
- czy zalogowanie dynamiczne, pokaze kto jest winowajcą?
Pozdr
p.s zapomnialem dodac:
Jak depne gaz na maksa pod obciazeniem, tak od 2,5 tys slychac glosne jakby syczenie: szszszszszsz......
dodam, ze na luzie takie efektu nie ma, myslalem ze to spaliny wylatuja bo odkrecalem wydech, czy to moze byc dziura gdzies w dolocie? <ok>
Przewod ten ma swoj poczatek od IC, najczesciej dziura robi sie w okolicach pod akumulatorem (wyciagasz akumualtor i masz w miare dobry dostep) , ale warto przegladnac caly. A w okolicach IC to ja sciagalem nadkole, niektorzy sciagaja zderzak, wtedy jest pewnie lepszy dostep, ale wiecej roboty.pilocik69 pisze:
- mam przeplywke prierburg, to mapsensor bedzie bodajze w komputerze. Jak sprawdzic ten przewod, gdzie ma swoj poczatek?
Ja bym obstawial ze to zawor EGR, ale niech koledzy sie wypowiedza, bo u siebie mam to samo, powyzej 2000 tys obrotow jak przyspieszam to slychac takie szczerekanie, czyzby to zawor EGR? podobny dzwiek jest wówczas gdy silnik jest mocno obciazany, np pod gorke. Czy to oznacza ze zawor sie blokuje? tak wiem, najwyzszy czas go zaslepic, co zamierzam zrobic na dniach, tylko niech koledzy powiedza czy to moze byc on winowajca tych dzwiekow z pod maski?pilocik69 pisze: p.s zapomnialem dodac:
Jak depne gaz na maksa pod obciazeniem, tak od 2,5 tys slychac glosne jakby syczenie: szszszszszsz......
Witam,
Udalo mi sie zrobic logi, robilem je na 3-cim biegu, mam nadzieje ze cos z nich bedzie:
- logowanie dynamiczne:
000
001
003
004
007
008
010
011
013
- logowanie statyczne:
Basic:
000
003
004
011
-normalnie:
000-002-003
004- 007-013
Problemy z autem to glownie brak przyspieszenia pow 120km/h, chyba ze jeszcze jakies wyjda
Udalo mi sie zrobic logi, robilem je na 3-cim biegu, mam nadzieje ze cos z nich bedzie:
- logowanie dynamiczne:
000
001
003
004
007
008
010
011
013
- logowanie statyczne:
Basic:
000
003
004
011
-normalnie:
000-002-003
004- 007-013
Problemy z autem to glownie brak przyspieszenia pow 120km/h, chyba ze jeszcze jakies wyjda
podłącz sobie manometr i się przejedź, jeżeli ciśnienie będzie rzędu 0.2bara to masz potężną dziurę w dolocie a jeżeli ok 1.1-1.2 to uszkodzony wężyk do map sensora, to jedyna droga żeby mieć pewność na 100%, ale skoro mocno syczy to raczej pęknięty wąż gdzieś między turbo-IC-kolektor ssący, nawet czasem może być pęknięta plastikowa rura, musisz wyjąć węże i dokładnie obejrzeć, bez tego nie da rady
Oki, a gdzie moge kupic taki manometr i jak go podlaczyc najszybciej?
a druga sprawa, jak wyglada reszta parametrow, da sie cos z nich jeszcze wywnioskowac
Chcialem podpiac manometr, czy zaznaczone miejsce bedzie ok?
Jesli nie to poradzcie gdzie podpiac najlatwiej
p.s czy nowszy sterownik nie jest w stanie pokazac jakie jest cisnienie doladowania? Wydaje mi sie ze do aut z przepywka prierburga nie trzeba podlaczac manometru.
a druga sprawa, jak wyglada reszta parametrow, da sie cos z nich jeszcze wywnioskowac
Chcialem podpiac manometr, czy zaznaczone miejsce bedzie ok?
Jesli nie to poradzcie gdzie podpiac najlatwiej
p.s czy nowszy sterownik nie jest w stanie pokazac jakie jest cisnienie doladowania? Wydaje mi sie ze do aut z przepywka prierburga nie trzeba podlaczac manometru.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Taaaaa, miejsce jedynie słuszne :mrgreen: A manometr w cenie ok 12zł kupisz na alledrogo do pomiaru wystarczy choćby taki http://www.allegro.pl/item980567995_man ... r_gaz.html .tylko musisz w przewód włożyć jakąś zwężkę żeby wskazówka nie latała jak głupia ,bo w dolocie ciśnienie pulsuje ,może być igła lekarska jedynka <ok>.A co do pomiaru vagiem to oczywiście że da się ,tylko musisz w czasie jazdy a to samemu raczej ciężko wykonać Na manometr rzucisz okiem i widziszpilocik69 pisze:Chcialem podpiac manometr, czy zaznaczone miejsce bedzie ok?
a po to, że jak będzie dziurawy wężyk między IC a ECU to VAGiem całe g.... zobaczysz, dolot będzie szczelny i w kolektorze ciśnienie 1.2 bara a na VAGu ledwo 0.1-0.2bara (miałem już kilka takich przypadków)przemik pisze:Po kij mu manometr i jakas tam igła... w logach widac wszystko jak na dłoni...
a jak wartości VAG i manometru się zgadzają i tak niskie jest ciśnienie to wiadomo... potężna dziura w dolocie