[B4/AAH] Mrugająca kontrolka immobilizera.
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
[B4/AAH] Mrugająca kontrolka immobilizera.
Powitać.
Panowie mam problem, a właściwie miałem. Otóż, odpaliłem dziś samochód i po jakimś czasie zaczęła mrugać kontrolka immobilizera (ta z ikoną nadwozia i klucza). Wyłączyłem zapłon i po chwili powtórnie uruchomiłem silnik, jednak problem już się nie powtórzył. Moje pytanie brzmi: co może oznaczać pulsowanie tej kontrolki, spotkał się już ktoś z tym?
Panowie mam problem, a właściwie miałem. Otóż, odpaliłem dziś samochód i po jakimś czasie zaczęła mrugać kontrolka immobilizera (ta z ikoną nadwozia i klucza). Wyłączyłem zapłon i po chwili powtórnie uruchomiłem silnik, jednak problem już się nie powtórzył. Moje pytanie brzmi: co może oznaczać pulsowanie tej kontrolki, spotkał się już ktoś z tym?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
A po tym jak zaczęła migać sam nie zgasł silnik? Wiem że np. w A4 to dość typowy problem gdzie pętla indykcyjna przy stacyjce (ona odczytuje kod z transpondera w kluczyku) ma słabe połączanie.
Mam kolegę który w A4ce tak ma i jak zaczyna migać po odpaleniu to kilku sekundach gaśnie silnik i trzeba jeszcze raz zapalać aż "zakontaktuje". U niego pomaga poobijanie regulowanej kolumny kierowniczej o maksymalne wychylenia wtedy to zwiększa szanse na zadziałanie, tylko że w 80tkach regulacji kolumny kierowniczej nie było.
Mam kolegę który w A4ce tak ma i jak zaczyna migać po odpaleniu to kilku sekundach gaśnie silnik i trzeba jeszcze raz zapalać aż "zakontaktuje". U niego pomaga poobijanie regulowanej kolumny kierowniczej o maksymalne wychylenia wtedy to zwiększa szanse na zadziałanie, tylko że w 80tkach regulacji kolumny kierowniczej nie było.
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Kontrolka miga, wtedy kiedy nie ma łączności tak jak mówi aldi, u mnie działo się tak jak mi kiedyś wypadł kluczyk na beton z wysokości, i nie chciała już odpalić więc używam drugiego, może coś się już wytarło/wyrobiło, albo też Ci się wstrząsnął jakoś nietypowo kluczyk. Mówisz, że wyłączyłeś zapłon, a silnik Ci zapalił i chodził, czy zapalił i zgasł? U mnie gasł po 1-2 sekundach.
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Moim zdaniem bateria nic się do tego nie ma, ponieważ ja mam kluczyk bez żadnej baterii, czy czego kolwiek.IC69 pisze:Silnik pracował przez cały czas, nie gasł mi, sam go wyłączyłem.
Stan baterii w kluczyku może mieć coś z tym wspólnego? Mam kluczyk z pilotem C.Z. na podczerwień.
IC69 Dziwne, jeżeli silnik Ci nie zgasł, znaczy to że wina leży po stronie elektryki tylko i wyłącznie, znaczy że coś nie tak z jakimiś stykami w liczniku, czy jakimś błędzie po drodze, nie wiem dobrze się na tym nie znam, ale prawidłowo jak coś jest nie tak z immo, to kontrolka miga i silnik gaśnie po 1 sekundzie, a jeżeli kontrolka miga (sygnalizuje jakiś błąd/awarie lub włożenie złego klucza) a silnik nie gaśnie, moim zdaniem jest coś nie tak z czymś innym.
Pozdro
EDIT.
Ja mam taki kluczyk, ten właśnie który mi spadł i się zepsuł rozbiłem z ciekawości i w środku była tylko szklana obwódka.
http://intercar-nw2.webpark.pl/dsc03223.jpg
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tak, właśnie te fabryczne immo nie wymagają zazwyczaj baterii ba są wzbudzane pętlą indukcyjną. W środku kluczyka jest oddzielna taka jakby szklana pestka od niego http://forum.vw-passat.pl/showpost.php? ... ostcount=4sagem pisze:Moim zdaniem bateria nic się do tego nie ma, ponieważ ja mam kluczyk bez żadnej baterii, czy czego kolwiek.
Z tego co kiedyś wyczytałem to w Audi 80 immobiliser jest osobnym modułem i można go łatwo wyrzucić a w A4 jest już zintegrowany z ECU ale też chyba można go wyłączyć.
witam panowie!!jestem tu początkujący...i nie wiem jeszcze gdzie tu szukać, mam mały problem z elektrycznymi szybami,raż ze tak powiem wszystko jet ok,a za chwilę odpalam auto i nie chodzą.Mija 10minut i wszytko jest ok.Gasze silnik nie chodzą pale nie chodzą, 10minut i chodzą:)i tak non top gdzieś wyczytałem ze to modół ale nie wiem gdzie on sie znajduje czy go się naprawia i gdzie ewentualnie go kupić??dziękuje pozdrawiam
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Sam miałem problem z tym immo a A4. Tak jak już Albert pisał to wcześniej jest to pospolite zjawisko jeśli chodzi o A4. Ale zawsze wyglądało to w ten samo sposób, czyli odpalałem, kontrolka nie gasła i samochód po 2-3 sekundach gasł a kontrolka od Immo mrugała. Jak już odpalił to nie było opcji żeby kontrolka od immo się zapaliła, więc u ciebie nieco dziwnie to wyglądało.aldi pisze:Z tego co kiedyś wyczytałem to w Audi 80 immobiliser jest osobnym modułem i można go łatwo wyrzucić a w A4 jest już zintegrowany z ECU ale też chyba można go wyłączyć.
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
russian80, masz https://audi80.pl/80-b4-19-tdi-1z-na ... vt9215.htm ... i nie grzesz więcej
No dziwne to było. Jak na razie jest wszystko w porządku, ale jak znam życie, to może się to powtórzyć i to w najmniej oczekiwanym momencie, więc wolałem zapytać, żeby zdziwka nie było.Labiel pisze:u ciebie nieco dziwnie to wyglądało.
Albert, mógłbyś podpowiedzieć, jak w razie czego szybko wyeliminować to draństwo?aldi pisze:Z tego co kiedyś wyczytałem to w Audi 80 immobiliser jest osobnym modułem i można go łatwo wyrzucić
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Za bardzo nie pomogę bo to tylko wyczytałem kiedyś na forum, chyba kolega Solskier wspominał coś o tym wspominał. Chciałem znaleźć ten post ale tylko dogrzebałem się do tego: https://audi80.pl/80-b4-20-abk-nie-o ... t13531.htm
Może już ktoś się zajął tym immobilizerem w twoim aucie i dlatego nie zgasł gdy kontrolka migała, następnym razem poczekaj dłużej żaby sprawdzić czy zgaśnie.
Może już ktoś się zajął tym immobilizerem w twoim aucie i dlatego nie zgasł gdy kontrolka migała, następnym razem poczekaj dłużej żaby sprawdzić czy zgaśnie.
Witam,
mam takie pytanie, nie moge nigdzie znalez postu, mam problem z moim audikiem 1993 TDI taki, że raz sie otwieraja szyby i zamykaja a po jakimś czasie się nie otwieraja ani się nie podswietlaja, druga przyczyne mam taka, że immo mi daje popalić, nie mam go w kluczyku, auto odpali po chwili 2s gaśnie, przez noc postoji, w siadam przekrecam stacyjke, dotykam śrubke pod kodpitem i klamki immo gasnie auto pali, mam takie pytanie czy jest opcja odpiecia tej skrzyneczki immo małej pod kodpitem i podpięcia bezpośrednio?? czy zaczynaja się tutaj jakieś schody?? miał ktoś taki problem
mam takie pytanie, nie moge nigdzie znalez postu, mam problem z moim audikiem 1993 TDI taki, że raz sie otwieraja szyby i zamykaja a po jakimś czasie się nie otwieraja ani się nie podswietlaja, druga przyczyne mam taka, że immo mi daje popalić, nie mam go w kluczyku, auto odpali po chwili 2s gaśnie, przez noc postoji, w siadam przekrecam stacyjke, dotykam śrubke pod kodpitem i klamki immo gasnie auto pali, mam takie pytanie czy jest opcja odpiecia tej skrzyneczki immo małej pod kodpitem i podpięcia bezpośrednio?? czy zaczynaja się tutaj jakieś schody?? miał ktoś taki problem
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Co do szyb to może umiera przekaźnik/moduł pod kierownicą. Trzeba by zobaczyć czy wychodzi z niego napięcie w momencie gdy to się dzieje (kabel czerwono-niebieski oraz czerwono-czarny) aby zobaczyć czy to nie wina przełamanego kabla w drzwiach. Jeśli nie będzie trzeba by sprawdzić czy dostaje plus po zapłonie (czarno-niebieski). I przy okazji bezpiecznik od szyb który też jest pod półką - to jest bezpiecznik przeciążeniowy w takiej metalowej obudowie.
Tutaj masz schemat jak coś: http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig41.pdf
Tutaj masz schemat jak coś: http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig41.pdf
To jest jakieś oryginalne immo czy jakieś dokładane skoro trzeba dotknąć śrubki?Ztnkrk pisze:dotykam śrubke pod kodpitem i klamki immo gasnie
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
ja to mysle ze to dokladany imo i jest wpiety gdzies w plus co idzie na reszte auta, jak on nie zadziala to i reszta auta niema pradu, i temu te szyby mu nie chodza, a ze mu rozlacza to pewnie, co juz nie halo z tym dokladanym urzadzonkiem, tzn to narazie przypuszczenie, niech cos wiecej dopiszealdi pisze:Co do szyb to może umiera przekaźnik/moduł pod kierownicą