Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4/AAH] Mrugająca kontrolka immobilizera.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

[B4/AAH] Mrugająca kontrolka immobilizera.

Post autor: IC69 » 26 mar 2010, 19:03

Powitać.
Panowie mam problem, a właściwie miałem. Otóż, odpaliłem dziś samochód i po jakimś czasie zaczęła mrugać kontrolka immobilizera (ta z ikoną nadwozia i klucza). Wyłączyłem zapłon i po chwili powtórnie uruchomiłem silnik, jednak problem już się nie powtórzył. Moje pytanie brzmi: co może oznaczać pulsowanie tej kontrolki, spotkał się już ktoś z tym?

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 26 mar 2010, 21:04

A po tym jak zaczęła migać sam nie zgasł silnik? Wiem że np. w A4 to dość typowy problem gdzie pętla indykcyjna przy stacyjce (ona odczytuje kod z transpondera w kluczyku) ma słabe połączanie.
Mam kolegę który w A4ce tak ma i jak zaczyna migać po odpaleniu to kilku sekundach gaśnie silnik i trzeba jeszcze raz zapalać aż "zakontaktuje". U niego pomaga poobijanie regulowanej kolumny kierowniczej o maksymalne wychylenia wtedy to zwiększa szanse na zadziałanie, tylko że w 80tkach regulacji kolumny kierowniczej nie było.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 26 mar 2010, 22:59

Kontrolka miga, wtedy kiedy nie ma łączności tak jak mówi aldi, u mnie działo się tak jak mi kiedyś wypadł kluczyk na beton z wysokości, i nie chciała już odpalić więc używam drugiego, może coś się już wytarło/wyrobiło, albo też Ci się wstrząsnął jakoś nietypowo kluczyk. Mówisz, że wyłączyłeś zapłon, a silnik Ci zapalił i chodził, czy zapalił i zgasł? U mnie gasł po 1-2 sekundach.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 26 mar 2010, 23:43

Silnik pracował przez cały czas, nie gasł mi, sam go wyłączyłem.
Stan baterii w kluczyku może mieć coś z tym wspólnego? Mam kluczyk z pilotem C.Z. na podczerwień.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 27 mar 2010, 00:07

IC69 pisze:Silnik pracował przez cały czas, nie gasł mi, sam go wyłączyłem.
Stan baterii w kluczyku może mieć coś z tym wspólnego? Mam kluczyk z pilotem C.Z. na podczerwień.
Moim zdaniem bateria nic się do tego nie ma, ponieważ ja mam kluczyk bez żadnej baterii, czy czego kolwiek.

IC69 Dziwne, jeżeli silnik Ci nie zgasł, znaczy to że wina leży po stronie elektryki tylko i wyłącznie, znaczy że coś nie tak z jakimiś stykami w liczniku, czy jakimś błędzie po drodze, nie wiem dobrze się na tym nie znam, ale prawidłowo jak coś jest nie tak z immo, to kontrolka miga i silnik gaśnie po 1 sekundzie, a jeżeli kontrolka miga (sygnalizuje jakiś błąd/awarie lub włożenie złego klucza) a silnik nie gaśnie, moim zdaniem jest coś nie tak z czymś innym.

Pozdro


EDIT.

Ja mam taki kluczyk, ten właśnie który mi spadł i się zepsuł rozbiłem z ciekawości i w środku była tylko szklana obwódka.

http://intercar-nw2.webpark.pl/dsc03223.jpg

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 27 mar 2010, 10:00

sagem pisze:Moim zdaniem bateria nic się do tego nie ma, ponieważ ja mam kluczyk bez żadnej baterii, czy czego kolwiek.
Tak, właśnie te fabryczne immo nie wymagają zazwyczaj baterii ba są wzbudzane pętlą indukcyjną. W środku kluczyka jest oddzielna taka jakby szklana pestka od niego http://forum.vw-passat.pl/showpost.php? ... ostcount=4
Z tego co kiedyś wyczytałem to w Audi 80 immobiliser jest osobnym modułem i można go łatwo wyrzucić a w A4 jest już zintegrowany z ECU ale też chyba można go wyłączyć.

russian80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 27 mar 2010, 10:24
Lokalizacja: darłowo

Post autor: russian80 » 27 mar 2010, 10:32

witam panowie!!jestem tu początkujący...i nie wiem jeszcze gdzie tu szukać, mam mały problem z elektrycznymi szybami,raż ze tak powiem wszystko jet ok,a za chwilę odpalam auto i nie chodzą.Mija 10minut i wszytko jest ok.Gasze silnik nie chodzą pale nie chodzą, 10minut i chodzą:)i tak non top gdzieś wyczytałem ze to modół ale nie wiem gdzie on sie znajduje czy go się naprawia i gdzie ewentualnie go kupić??dziękuje pozdrawiam

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 27 mar 2010, 12:31

aldi pisze:Z tego co kiedyś wyczytałem to w Audi 80 immobiliser jest osobnym modułem i można go łatwo wyrzucić a w A4 jest już zintegrowany z ECU ale też chyba można go wyłączyć.
Sam miałem problem z tym immo a A4. Tak jak już Albert pisał to wcześniej jest to pospolite zjawisko jeśli chodzi o A4. Ale zawsze wyglądało to w ten samo sposób, czyli odpalałem, kontrolka nie gasła i samochód po 2-3 sekundach gasł a kontrolka od Immo mrugała. Jak już odpalił to nie było opcji żeby kontrolka od immo się zapaliła, więc u ciebie nieco dziwnie to wyglądało.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 27 mar 2010, 13:10

russian80, masz :arrow: https://audi80.pl/80-b4-19-tdi-1z-na ... vt9215.htm ... i nie grzesz więcej ;-)
Labiel pisze:u ciebie nieco dziwnie to wyglądało.
No dziwne to było. Jak na razie jest wszystko w porządku, ale jak znam życie, to może się to powtórzyć i to w najmniej oczekiwanym momencie, więc wolałem zapytać, żeby zdziwka nie było.
aldi pisze:Z tego co kiedyś wyczytałem to w Audi 80 immobiliser jest osobnym modułem i można go łatwo wyrzucić
Albert, mógłbyś podpowiedzieć, jak w razie czego szybko wyeliminować to draństwo?

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 27 mar 2010, 13:23

Za bardzo nie pomogę bo to tylko wyczytałem kiedyś na forum, chyba kolega Solskier wspominał coś o tym wspominał. Chciałem znaleźć ten post ale tylko dogrzebałem się do tego: https://audi80.pl/80-b4-20-abk-nie-o ... t13531.htm
Może już ktoś się zajął tym immobilizerem w twoim aucie i dlatego nie zgasł gdy kontrolka migała, następnym razem poczekaj dłużej żaby sprawdzić czy zgaśnie.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 27 mar 2010, 13:59

Przed zredagowaniem tego tematu, pytałem szukajkę o posty na temat immo, ale niczego sensownego mi nie pokazała. Muszę spróbować innych opcji.

W przyszłym tygodniu postaram podpiąć auto pod VAG-a, może on rozjaśni trochę temat.

Dzięki panowie za sugestie. ;-)

Ztnkrk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 84
Rejestracja: 21 sty 2012, 15:04
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ztnkrk » 18 sty 2014, 16:47

Witam,

mam takie pytanie, nie moge nigdzie znalez postu, mam problem z moim audikiem 1993 TDI taki, że raz sie otwieraja szyby i zamykaja a po jakimś czasie się nie otwieraja ani się nie podswietlaja, druga przyczyne mam taka, że immo mi daje popalić, nie mam go w kluczyku, auto odpali po chwili 2s gaśnie, przez noc postoji, w siadam przekrecam stacyjke, dotykam śrubke pod kodpitem i klamki immo gasnie auto pali, mam takie pytanie czy jest opcja odpiecia tej skrzyneczki immo małej pod kodpitem i podpięcia bezpośrednio?? czy zaczynaja się tutaj jakieś schody?? miał ktoś taki problem

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 18 sty 2014, 18:28

Ztnkrk pisze:dotykam śrubke pod kodpitem i klamki immo gasnie
?
Ztnkrk pisze:czy jest opcja odpiecia tej skrzyneczki immo małej pod kodpitem
jesli jest to dokladka nie fabryczna to prosta sprawa, gorzej jak orginalny masz imo

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 18 sty 2014, 18:30

Co do szyb to może umiera przekaźnik/moduł pod kierownicą. Trzeba by zobaczyć czy wychodzi z niego napięcie w momencie gdy to się dzieje (kabel czerwono-niebieski oraz czerwono-czarny) aby zobaczyć czy to nie wina przełamanego kabla w drzwiach. Jeśli nie będzie trzeba by sprawdzić czy dostaje plus po zapłonie (czarno-niebieski). I przy okazji bezpiecznik od szyb który też jest pod półką - to jest bezpiecznik przeciążeniowy w takiej metalowej obudowie.
Tutaj masz schemat jak coś: http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig41.pdf
Ztnkrk pisze:dotykam śrubke pod kodpitem i klamki immo gasnie
To jest jakieś oryginalne immo czy jakieś dokładane skoro trzeba dotknąć śrubki?

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 18 sty 2014, 18:34

aldi pisze:Co do szyb to może umiera przekaźnik/moduł pod kierownicą
ja to mysle ze to dokladany imo i jest wpiety gdzies w plus co idzie na reszte auta, jak on nie zadziala to i reszta auta niema pradu, i temu te szyby mu nie chodza, a ze mu rozlacza to pewnie, co juz nie halo z tym dokladanym urzadzonkiem, tzn to narazie przypuszczenie, niech cos wiecej dopisze

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga