[80 B3 NE 90r.] Problem z podświetleniem tablicy rej.
[80 B3 NE 90r.] Problem z podświetleniem tablicy rej.
Witam koledzy!
Od dłuższego czasu mam problem z podświetleniem tablicy rejestracyjnej. Wymieniłem żarówki i bezpiecznik. Nic nie pomogło. Psiknąłem na styki odrdzewiaczem, też nic nie dało. Wyciągnąłem całą tylną wiązkę i odizolowałem ją w poszukiwaniu jakiegoś przerwania i...nic. Wiązka jest cała.
Macie jakiś pomysł co to może być i jak się za to zabrać. Nie chcę jechać do elektryka bo lubię sam się bawić przy takich sprawach...ale to mnie przerosło.
Pozdrawiam i z góry dzięki za odp.!
Od dłuższego czasu mam problem z podświetleniem tablicy rejestracyjnej. Wymieniłem żarówki i bezpiecznik. Nic nie pomogło. Psiknąłem na styki odrdzewiaczem, też nic nie dało. Wyciągnąłem całą tylną wiązkę i odizolowałem ją w poszukiwaniu jakiegoś przerwania i...nic. Wiązka jest cała.
Macie jakiś pomysł co to może być i jak się za to zabrać. Nie chcę jechać do elektryka bo lubię sam się bawić przy takich sprawach...ale to mnie przerosło.
Pozdrawiam i z góry dzięki za odp.!
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
Przemo505 pisze:sprawdź miejsce wiązki kabli tu przy lewym siłowniczku tylnej klapy, tam jest takie miejsce, że kable często się zginają i prostują i mogą się przełamać. Sam niedawno to u siebie przerabiałem. Sprawdź to bo jestem przekonany, że w tym tkwi problem.
Pieciuch pisze:Wyciągnąłem całą tylną wiązkę i odizolowałem ją w poszukiwaniu jakiegoś przerwania i...nic. Wiązka jest cała.
Czytajcie a zrozumiecie. <uhh>
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
To nie jest zbyt pewny sposób, na znalezienie tego typu uszkodzenia. Kabelek może okazać się przerwanym, mimo, iż jego izolacja wygląda na całą.Pieciuch pisze:wizualnie szukałem przerwań
Zrób tak: przełącz miernik na Ω i przykładaj elektrody do przewodów tego samego koloru, po obu końcach wiązki. Jeżeli poszczególne kabelki będą miały przejście (czyli nie będą miały przerwy), to na wyświetlaczu pojawi się 0, natomiast w przypadku przerwania żyły, wyświetlacz będzie pokazywał 1.
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
Ja również dziękuję, za punkcik . W tym miejscu kable często się przełamują i stąd te problemy. Wiem, bo sam to przerabiałem, 2 kabelki w środku były przełamane i tylne lampy wariowały :lol: Trzeba dobrze było obejrzeć i wszystko się wyjaśniło, że w tym tkwił problem. Pozdrawiam i Szerokości życzę. :mrgreen:Pieciuch pisze:PRZEMO505 dzięki bardzo za pomoc! Popatrzyłem raz jeszcze i wyszło tak jak mówiłeś <ok> ! Wiązka kabli przy lewym siłowniczku, miała przerwę pod fabryczna izolacją! Jeszcze raz dzięki!
[ Dodano: 2010-04-04, 09:38 ]
Izolacja z zewnątrz mogła wyglądać na całą, ale w środku kable, mogły się przełamać.