Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 NE 90r.] Problem z podświetleniem tablicy rej.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Pieciuch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 11 lut 2010, 20:12
Lokalizacja: Bydgoszcz

[80 B3 NE 90r.] Problem z podświetleniem tablicy rej.

Post autor: Pieciuch » 27 mar 2010, 18:13

Witam koledzy!

Od dłuższego czasu mam problem z podświetleniem tablicy rejestracyjnej. Wymieniłem żarówki i bezpiecznik. Nic nie pomogło. Psiknąłem na styki odrdzewiaczem, też nic nie dało. Wyciągnąłem całą tylną wiązkę i odizolowałem ją w poszukiwaniu jakiegoś przerwania i...nic. Wiązka jest cała.

Macie jakiś pomysł co to może być i jak się za to zabrać. Nie chcę jechać do elektryka bo lubię sam się bawić przy takich sprawach...ale to mnie przerosło.

Pozdrawiam i z góry dzięki za odp.!

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 27 mar 2010, 18:36

Musisz mieć miernik i pomierzyć do i od jakiego momentu kabli masz 12V. Nawet elektryk nie wymysliłby nic innego bez pomiaru.

Awatar użytkownika
Pieciuch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 11 lut 2010, 20:12
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Pieciuch » 27 mar 2010, 19:57

No właśnie patrzyłem i nie widziałem nigdzie prądu... :-( Macie jakiś pomysł... :?: :?:

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 27 mar 2010, 20:17

sprawdź miejsce wiązki kabli tu przy lewym siłowniczku tylnej klapy, tam jest takie miejsce, że kable często się zginają i prostują i mogą się przełamać. Sam niedawno to u siebie przerabiałem. Sprawdź to bo jestem przekonany, że w tym tkwi problem.

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 27 mar 2010, 21:24

Przemo505 pisze:sprawdź miejsce wiązki kabli tu przy lewym siłowniczku tylnej klapy, tam jest takie miejsce, że kable często się zginają i prostują i mogą się przełamać. Sam niedawno to u siebie przerabiałem. Sprawdź to bo jestem przekonany, że w tym tkwi problem.
Pieciuch pisze:Wyciągnąłem całą tylną wiązkę i odizolowałem ją w poszukiwaniu jakiegoś przerwania i...nic. Wiązka jest cała.

Czytajcie a zrozumiecie. <uhh>

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 27 mar 2010, 21:57

Pieciuch pisze:No właśnie patrzyłem i nie widziałem nigdzie prądu...
Pieciuch, mierzyłeś wiązkę miernikiem, czy tylko wizualnie sprawdzałeś? ? Kable mają przejście?

Awatar użytkownika
Pieciuch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 11 lut 2010, 20:12
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Pieciuch » 28 mar 2010, 10:04

IC69, wizualnie szukałem przerwań a miernikiem szukałem prądu. Nie znalazłem jednego i drugiego (chyba, że źle posługiwałem się miernikiem... :oops: ) Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 29 mar 2010, 23:56

Pieciuch pisze:wizualnie szukałem przerwań
To nie jest zbyt pewny sposób, na znalezienie tego typu uszkodzenia. Kabelek może okazać się przerwanym, mimo, iż jego izolacja wygląda na całą.

Zrób tak: przełącz miernik na &#937; i przykładaj elektrody do przewodów tego samego koloru, po obu końcach wiązki. Jeżeli poszczególne kabelki będą miały przejście (czyli nie będą miały przerwy), to na wyświetlaczu pojawi się 0, natomiast w przypadku przerwania żyły, wyświetlacz będzie pokazywał 1.

Awatar użytkownika
Pieciuch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 11 lut 2010, 20:12
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Pieciuch » 03 kwie 2010, 22:54

PRZEMO505 dzięki bardzo za pomoc! Popatrzyłem raz jeszcze i wyszło tak jak mówiłeś <ok> ! Wiązka kabli przy lewym siłowniczku, miała przerwę pod fabryczna izolacją! Jeszcze raz dzięki! ;-)

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 04 kwie 2010, 09:37

Pieciuch pisze:PRZEMO505 dzięki bardzo za pomoc! Popatrzyłem raz jeszcze i wyszło tak jak mówiłeś <ok> ! Wiązka kabli przy lewym siłowniczku, miała przerwę pod fabryczna izolacją! Jeszcze raz dzięki! ;-)
Ja również dziękuję, za punkcik :-D . W tym miejscu kable często się przełamują i stąd te problemy. Wiem, bo sam to przerabiałem, 2 kabelki w środku były przełamane i tylne lampy wariowały :lol: Trzeba dobrze było obejrzeć i wszystko się wyjaśniło, że w tym tkwił problem. Pozdrawiam i Szerokości życzę. :mrgreen:

[ Dodano: 2010-04-04, 09:38 ]
Izolacja z zewnątrz mogła wyglądać na całą, ale w środku kable, mogły się przełamać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl