Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9tdi 1Z] zuzycie oleju a prędkość

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

[b4 1.9tdi 1Z] zuzycie oleju a prędkość

Post autor: hudy » 01 kwie 2010, 19:02

witam.panowie mój samochód zużywa bardzo małe ilości oleju.między wymianą a wymianą dolewałem może 300ml także przez to rzadko zaglądałem pod maskę.wczoraj jednak zajrzałem i zauważyłem,co mnie bardzo zdziwiło,że na bagnecie jest może milimetr poniżej minimum.niech ktoś mi powie czy silnik może zużyć więcej oleju przy większych prędkościach?? przez ostatni miesiąc miałem kilka kursów po autostradzie gdzie leciałem miejscami do 190km/h dość mocno też żyłowałem silnik nawet jeżdżąc po terenie. jak ostatnio sprawdzałem olej to miałem pomiędzy max a min także znikło ok 0,5 litra na ok 2000km... dodam tylko że samochód nie kopci,nie ma wycieków oraz brak śladów oleju w układzie chłodzenia...

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 01 kwie 2010, 19:38

Dla mnie przy takiej eksploatacji to normalne zużycie. I niczym bym się tu nie przejmował

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 01 kwie 2010, 20:07

norma, kazdy silnik przy wysokich RPM bedzie jadl olej ;-)
Na autostrady to 6tka skrzynia i 3000rpm=180km/h i wio :mrgreen:

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 01 kwie 2010, 20:08

Uszczelniacze zaworowe. Pasuje wymienić.
A tak to nie ma się czym przejmować.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 01 kwie 2010, 21:16

dolałem dziś do max i zobaczę co będzie się działo,jak przestanie ubywać oleju to będzie znaczyło że za bardzo go przegoniłem...

Awatar użytkownika
Spietyq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Spietyq » 01 kwie 2010, 21:43

trepek pisze:Uszczelniacze zaworowe. Pasuje wymienić.
Mam pytanie czy przy wymianie uszczelniaczy zaworowych trzeba sciągać zawory i tym samym rozpinać rozrząd? Co trzeba zrzucić przy wymianie uszczelniaczy.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 01 kwie 2010, 21:53

Jak jest kumaty mechanik to wymieni uszczelniacze bez zdejmowania głowicy (naciśnie zawór, pokręci kołem, zaprze zawór o tłok i zacznie wymieniać uszczelniacze).
Zwykle jednak zdejmuje się głowę, a jak zdjęcie głowicy to i rozpięcie rozrządu, wymiana uszczelki pod głowicą i najprawdopodobniej planowanie (ale to trzeba sprawdzić czy prosta). A jak już się ma głowicę w rękach to zawsze można ją cała przeczyścić, uszczelki powymieniać itp. A jak tylko pierścionki na tłokach zdrowe to zimą będziesz miło zaskoczony :mrgreen:
Oraz silnik odżyje.

Awatar użytkownika
Spietyq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Spietyq » 01 kwie 2010, 21:58

Dzięki za odpowiedź Grzegorz <ok>

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 01 kwie 2010, 22:31

Taki "remont" głowicy bez szlifowania gniazd, wymiany prowadnic oraz zaworów będzie kosztował Cię 400-500zł (części plus robocizna).
Sprawdź tylko, czy zawory trzymają ciśnienie, jeśli tak to nie warto ich ruszać (jeśli ich luz na prowadnicach mieści się w dopuszczalnej granicy).

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 01 kwie 2010, 22:58

hudy pisze:po autostradzie gdzie leciałem miejscami do 190km/h
:shock: A coś ty jej zrobił że ci tyle leci jak fabryka daje 174km/h

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 01 kwie 2010, 23:04

MUNIOR pisze::shock: A coś ty jej zrobił że ci tyle leci jak fabryka daje 174km/h
na prostym spokojnie leci 180 a to 190 było lekko z górki <ok>

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 01 kwie 2010, 23:05

MUNIOR pisze:
hudy pisze:po autostradzie gdzie leciałem miejscami do 190km/h
:shock: A coś ty jej zrobił że ci tyle leci jak fabryka daje 174km/h
190 km/h - 6% przekłamania - opony = nawet mniej niż 174km/h fabrycznie.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 01 kwie 2010, 23:41

trepek pisze:190 km/h - 6% przekłamania
ok 190 pokazywał GPS a licznikowo było trochę więcej ale tak jak wspomniałeś licznik przekłamuje, u mnie o 5 km/h... ale o tym pogadamy w innym temacie ;-)

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 02 kwie 2010, 14:26

uszczelniacze bez problemu wymieniają bez ściągania głowicy za 200-300 zeta zależy gdzie...
I potwierdzam że bierze więcej oleju przy takich prędkościach.
Myślę że pół litra na 2000km przy takich prędkościach to jest nic i bym się tym nie martwił.
Mi brał około 2 litrów na 1000km przy prędkościach rzędu 150-160 (na gps), wymiana uszczelniaczy nie pomogła nic, dopiero wymiana pierścionków, prowadnic zaworów i kilku innych pierdół dała efekt. Ale spalaniem 0,5 litra na 2000 bym się nie przejmował i olał to.
To w końcu nie jest nowe auto - a i w tych często bierze oleju więcej. Zresztą sam producent dopuszczał ubytki oleju rzędu 1l na 1000km (!!!).

gruszek01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2008, 20:21
Lokalizacja: STOLICA
Kontakt:

Post autor: gruszek01 » 04 kwie 2010, 18:40

umnie pluje odma olej ale to norma jak sie jezdzi na 1,3 bara heheheh

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl