[b4 1.9tdi 1Z] zuzycie oleju a prędkość
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
[b4 1.9tdi 1Z] zuzycie oleju a prędkość
witam.panowie mój samochód zużywa bardzo małe ilości oleju.między wymianą a wymianą dolewałem może 300ml także przez to rzadko zaglądałem pod maskę.wczoraj jednak zajrzałem i zauważyłem,co mnie bardzo zdziwiło,że na bagnecie jest może milimetr poniżej minimum.niech ktoś mi powie czy silnik może zużyć więcej oleju przy większych prędkościach?? przez ostatni miesiąc miałem kilka kursów po autostradzie gdzie leciałem miejscami do 190km/h dość mocno też żyłowałem silnik nawet jeżdżąc po terenie. jak ostatnio sprawdzałem olej to miałem pomiędzy max a min także znikło ok 0,5 litra na ok 2000km... dodam tylko że samochód nie kopci,nie ma wycieków oraz brak śladów oleju w układzie chłodzenia...
- MARCIN 80B4
- Audi 80 Klub
- Posty: 895
- Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
- Lokalizacja: Busko
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Jak jest kumaty mechanik to wymieni uszczelniacze bez zdejmowania głowicy (naciśnie zawór, pokręci kołem, zaprze zawór o tłok i zacznie wymieniać uszczelniacze).
Zwykle jednak zdejmuje się głowę, a jak zdjęcie głowicy to i rozpięcie rozrządu, wymiana uszczelki pod głowicą i najprawdopodobniej planowanie (ale to trzeba sprawdzić czy prosta). A jak już się ma głowicę w rękach to zawsze można ją cała przeczyścić, uszczelki powymieniać itp. A jak tylko pierścionki na tłokach zdrowe to zimą będziesz miło zaskoczony :mrgreen:
Oraz silnik odżyje.
Zwykle jednak zdejmuje się głowę, a jak zdjęcie głowicy to i rozpięcie rozrządu, wymiana uszczelki pod głowicą i najprawdopodobniej planowanie (ale to trzeba sprawdzić czy prosta). A jak już się ma głowicę w rękach to zawsze można ją cała przeczyścić, uszczelki powymieniać itp. A jak tylko pierścionki na tłokach zdrowe to zimą będziesz miło zaskoczony :mrgreen:
Oraz silnik odżyje.
uszczelniacze bez problemu wymieniają bez ściągania głowicy za 200-300 zeta zależy gdzie...
I potwierdzam że bierze więcej oleju przy takich prędkościach.
Myślę że pół litra na 2000km przy takich prędkościach to jest nic i bym się tym nie martwił.
Mi brał około 2 litrów na 1000km przy prędkościach rzędu 150-160 (na gps), wymiana uszczelniaczy nie pomogła nic, dopiero wymiana pierścionków, prowadnic zaworów i kilku innych pierdół dała efekt. Ale spalaniem 0,5 litra na 2000 bym się nie przejmował i olał to.
To w końcu nie jest nowe auto - a i w tych często bierze oleju więcej. Zresztą sam producent dopuszczał ubytki oleju rzędu 1l na 1000km (!!!).
I potwierdzam że bierze więcej oleju przy takich prędkościach.
Myślę że pół litra na 2000km przy takich prędkościach to jest nic i bym się tym nie martwił.
Mi brał około 2 litrów na 1000km przy prędkościach rzędu 150-160 (na gps), wymiana uszczelniaczy nie pomogła nic, dopiero wymiana pierścionków, prowadnic zaworów i kilku innych pierdół dała efekt. Ale spalaniem 0,5 litra na 2000 bym się nie przejmował i olał to.
To w końcu nie jest nowe auto - a i w tych często bierze oleju więcej. Zresztą sam producent dopuszczał ubytki oleju rzędu 1l na 1000km (!!!).