[Wszystkie] Regenarcja reduktora, czy kupno nowego ?
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
[Wszystkie] Regenarcja reduktora, czy kupno nowego ?
Witam :-> . Dzisiaj chciałbym poruszyć taki problem, niedawno przekonałem się, że w moim aucie (Audi 80 b3 1991r. 1.8s +LPG) regulacja (śrubką od czułości membrany) parownika nie daje żadnego efektu, reduktor: BRC Tecno 100kw dodam, że spalanie nie wzrosło ( pali mi 9.2 l LPG w cyklu mieszanym ) wolne obroty nie falują, tylko mam problem, bo nie mogę odpalić rano samochodu na LPG, na benzynie pali na dotyk, gdy silnik jest ciepły to na LPG też pali na dotyk, a gdy już postoi przez noc to za nic nie mogę go odpalić na LPG, zeszłego roku odpalałem na gazie rano i nie było problemu. Na tym forum czytałem, że gdy regulacja tą śrubką od czułości membrany nic nie daje, to membrany raczej do wymiany. (reduktor jest z 2005 roku)
I teraz mam kilka pytań, jeżeli dobrze zdiagnozowałem problem (znaczy, że na prawdę wina leży po stronie reduktora ) :
1. Czy lepiej kupić nowy reduktor (taki sam, BRC Tecno 100kw w granicach 250zl), czy kupić zestaw naprawczy z Allegro za 70 zł? http://www.allegro.pl/item981220432_ory ... loski.html
2. Czy po wymianie wszystkich części ze starego reduktora, czy będzie się dało poprawnie go wyregulować ?
3. Ewentualnie czy można zamontować inny/tańszy reduktor?
Osobiście, jestem za zestawem naprawczym, ze względów ekonomicznych, ale jeżeli , po tej naprawie, nie będzie się dało ustawić reduktora tak aby mój problem zniknął to wolę kupić nowy reduktor. Proszę o Wasze sugestie na ten temat, może ktoś z Was akurat regenerował taki parownik i podzieli się ze mną spostrzeżeniami. Pozdrawiam i Proszę o odpowiedź.
I teraz mam kilka pytań, jeżeli dobrze zdiagnozowałem problem (znaczy, że na prawdę wina leży po stronie reduktora ) :
1. Czy lepiej kupić nowy reduktor (taki sam, BRC Tecno 100kw w granicach 250zl), czy kupić zestaw naprawczy z Allegro za 70 zł? http://www.allegro.pl/item981220432_ory ... loski.html
2. Czy po wymianie wszystkich części ze starego reduktora, czy będzie się dało poprawnie go wyregulować ?
3. Ewentualnie czy można zamontować inny/tańszy reduktor?
Osobiście, jestem za zestawem naprawczym, ze względów ekonomicznych, ale jeżeli , po tej naprawie, nie będzie się dało ustawić reduktora tak aby mój problem zniknął to wolę kupić nowy reduktor. Proszę o Wasze sugestie na ten temat, może ktoś z Was akurat regenerował taki parownik i podzieli się ze mną spostrzeżeniami. Pozdrawiam i Proszę o odpowiedź.
witam
Wczoraj rozwiazałem ten problem u siebie, dokłądnie te same objawy z rana niechciał odpalic na lpg a jak juz sie troche rozgrzał wszystko było ok, i na zimnym na gazie nie wchodzil mi na obroty od 2 tys, wiec wczoraj z bratem go rozkrcilismy na czesci umylismy dokladnie w srodku bo było duzo mazi, membrany już nie są pierwszej świezosci ale szkoda mi zmieniac tego starego holendra bo na gazie idealnie trzyma mi obroty, po tym samym zabiegu problem z głowy dzisiaj z rana normalnie zapaliła na gazie.
Jesli masz troche pojecia to ja bym najpierw zaczał od przeczyszczenia a dopiero pozniej kupił zestaw naprawczy...
Wczoraj rozwiazałem ten problem u siebie, dokłądnie te same objawy z rana niechciał odpalic na lpg a jak juz sie troche rozgrzał wszystko było ok, i na zimnym na gazie nie wchodzil mi na obroty od 2 tys, wiec wczoraj z bratem go rozkrcilismy na czesci umylismy dokladnie w srodku bo było duzo mazi, membrany już nie są pierwszej świezosci ale szkoda mi zmieniac tego starego holendra bo na gazie idealnie trzyma mi obroty, po tym samym zabiegu problem z głowy dzisiaj z rana normalnie zapaliła na gazie.
Jesli masz troche pojecia to ja bym najpierw zaczał od przeczyszczenia a dopiero pozniej kupił zestaw naprawczy...
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
Dzięki Koledzy za odpowiedź myślałem, że już będę musiał zapłacić 250 zł za nowy parownik. A co do tego zestawu naprawczego z Allegro, mieszkam 25km od tego miasta, skąd jest ten gość, zajadę do niego, wypytam, czy wszystkie części, są w tym zestawie, i wtedy kupię, w aukcji jest napisane, że zestaw jest oryginalny, na Allegro znalazłem jeszcze zestaw do tego reduktora za 54 zł, więc jak coś to skuszę się na ten droższy. Ja już spuszczałem, tą śrubką na dole ten szlam, trochę go wyleciało. Ale reduktor rozkręcę, gdy będę miał już zestaw naprawczy. Myślę, że sobię poradzę z wymianą części heh :lol: Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję za pomoc
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
Przemo505, no nie ma tam jakichś bardzo trudnych rzeczy.Po prostu musisz wszystko porozkręcać,dokładnie wyczyścić a będzie tam w środku troszkę syfu,powymieniać wszystkie części jakie będą w tym zestawie naprawczym i potem skręcić wszystko dokładnie tak samo jak było przedtem.Ja na wszelki wypadek posmarowałem membranę tzn.sam jej koniec tu gdzie przylega do obudowy tak lekko silikonem.I wsio.Potem do mojego kolegi Tadzia gazownika na regulację.Teraz jeździ jak wściekła. :mrgreen:
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
heh, fajnie to określiłeś :lol: No cóż, więc gdy kupię zestaw naprawczy to będę zaczynał regenerację Kolega Marcin19l napisał wyżej, że najpierw rozkręcił parownik i po wyczyszczeniu wszystko działało. Ja wolę nie ryzykować, bo rozkręcę, i uszczelki nie będą nadawały się do ponownego uzycia i kicha.
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie