Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Wszystkie] Regenarcja reduktora, czy kupno nowego ?

Wszystko co związane z LPG
w.a.n.t.e.d
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 364
Rejestracja: 11 kwie 2009, 11:05
Lokalizacja: Chełm

Post autor: w.a.n.t.e.d » 17 kwie 2010, 14:43

goldi j51 pisze:a jak mu zacznie palić 20 litrów na 100 km to dalej będziesz ustawiał na słuch co to za mechanik boże widzisz i nie grzmisz
Jeszcze się jakoś nie zdarzyło żeby ten mechanik spaprał robote. Mi osobiście zakładał nowy parownik, wszystko elegancko poskładał ustawił na słuch, wszystko dobrze chodzi, auto średnio pali 11-12l lpg/100km.

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 18 kwie 2010, 20:33

ja po regeneracji swego parownika nie regulowałem go śrubkę od czułości membrany i od wolnych obrotów wkręciłem tak samo jak było przed naprawą i śmiga i jestem naprawdę zadowolony z regeneracji parownika

Awatar użytkownika
TstR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 23 sty 2009, 23:33
Lokalizacja: GS / pomorskie

Post autor: TstR » 27 lut 2011, 10:54

w.a.n.t.e.d pisze: Mi osobiście zakładał nowy parownik, wszystko elegancko poskładał ustawił na słuch, wszystko dobrze chodzi,
Trochę odświeżę temacik bo:
Po regeneracji sam ustawiłem sobie "na słuch". Wszystko było OK. Odpalanie, obroty, moc, spalanie też w normie...
Tylko, że jak pojechałem za jakiś czas na przegląd, to w stacji diagnostycznej włączyły się wszystkie alarmy od zawartości CO w powietrzu. Po podłączeniu do analizatora okazało się ze na benzynie mam idealne spalanie a na gazie jeden parametr przekroczony 100 krotnie a drugi 5000 krotnie. Tak 5000 krotnie a nie o 5000 %.
Pieczątkę w dowód dostałem ale tylko dlatego, że mnie tam znają i obiecałem że się z tym uporam.
Gazownik już nie ustawiał "na słuch" ;). Auto zachowywało się niby tak samo jak przed regulacją. Tylko, że po regulacjach oba parametry na analizatorze spalin były w normie.

Po tej przygodzie już wiem, że na słuch to sobie można ewentualnie jakąś piosenkę przypomnieć :P. A "gazownicy słuchowcy" powinni raczej zostać muzykami.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 27 lut 2011, 18:21

TstR pisze:A "gazownicy słuchowcy" powinni raczej zostać muzykami.
Dlatego ja wspierałem się zawsze wskazaniami z sondy lambda (tylko trzeba mieć sprawną :-) ).

Awatar użytkownika
TstR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 23 sty 2009, 23:33
Lokalizacja: GS / pomorskie

Post autor: TstR » 27 lut 2011, 22:35

aldi pisze:Dlatego ja wspierałem się zawsze wskazaniami z sondy lambda (tylko trzeba mieć sprawną :-) ).
A możesz coś więcej na ten temat?
Bo zdaje się mój gaziarz też się do niej podpinał, a nie bardzo było jak "na beszczela" podejrzeć ;)
Woltomierz do niej? Jakiej wartości ma się trzymać? Zawsze częściej sobie będzie można regulację zrobić jak za free będzie :)

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 27 lut 2011, 23:51

TstR pisze:
aldi pisze:Dlatego ja wspierałem się zawsze wskazaniami z sondy lambda (tylko trzeba mieć sprawną :-) ).
A możesz coś więcej na ten temat?
Bo zdaje się mój gaziarz też się do niej podpinał, a nie bardzo było jak "na beszczela" podejrzeć ;)
Woltomierz do niej? Jakiej wartości ma się trzymać? Zawsze częściej sobie będzie można regulację zrobić jak za free będzie :)
Ja miałem diodowy tester sondy lambda zrobiony na linijce świetlnej (10 LEDów), zakres jego pracy 0-1V.
Ale jak masz gaz I generacji to woltomierz da sobie radę bo odczyt nie będzie oscylował.
Jeśli masz trochę lepszy komputerek od gazu II generacji to po podłączeniu będzie można wygodnie oglądać napięcie sondy na oscyloskopie.

A więc jeśli się ma czym podglądać sondę to przy ustawianiu trzeba trzeba skręcać gaz aż zacznie pokazywać napięcie około 0,2V (ubogo). Wtedy należy wzbogacać aż na sondzie pojawi się napięcie 0,6-0,8V i w tym momencie przestać podkręcać gaz.

Powyższą regulację wykonać na wolnych obrotach bypassem (śrubką od wolnych obrotów na reduktorze). Później podnieść obroty do jakichś 3000obr./min i zrobić to samo dla tych obrotów registrem (śrubką) na wężu.
Jeszcze raz ustawić wolne obroty i jeszcze raz podwyższone, jeśli ustawienie jednego będzie psuć drugie próbować jeszcze kilka razy.

Ja miałem na stałe w środku podłączony taki tester i podczas jazdy mogłem sprawdzać czy dobrze mam ustawiony gaz. Podczas jazdy ze stałą prędkoścą np. 90km/h powinno pokazywać bogato (0,6-0,8V), lekkie popuszczenie pedału gazu powinno skutkować pojawieniem mieszanki ubogiej.

Awatar użytkownika
TstR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 23 sty 2009, 23:33
Lokalizacja: GS / pomorskie

Post autor: TstR » 28 lut 2011, 00:25

aldi pisze:Ja miałem na stałe w środku podłączony taki tester i podczas jazdy mogłem sprawdzać czy dobrze mam ustawiony gaz.
Kurcze, dobry pomysł. W wolnej chwili może sobie też coś takiego wyrzeźbię...
A jak się ów napięcie powinno zachowywać przy gwałtownym (lub zwykłym) przyspieszaniu? Albo co Ty zaobserwowałeś na swoim testerze? (przekracza 1V ?)
Tak dopytuję bo naprawdę uważam że to świetny pomysł.

Dzięki za opis regulacji. Na pewno się przyda.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 28 lut 2011, 01:05

TstR pisze:A jak się ów napięcie powinno zachowywać przy gwałtownym (lub zwykłym) przyspieszaniu? Albo co Ty zaobserwowałeś na swoim testerze?
Sonda wąskopasmowa, która jest montowana praktycznie w każdym aucie cywilnym działa pokazuje zasadniczo dwa stany bogato i ubogo.

Ale na upartego da się określić jak bardzo jest bogato. Już dokładnie nie pamiętam ale przy gwałtownym przyspieszaniu było o jakieś 0,1-0,2V więcej niż po ustawianiu, które wyżej opisywałem.

Awatar użytkownika
TstR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 23 sty 2009, 23:33
Lokalizacja: GS / pomorskie

Post autor: TstR » 28 lut 2011, 08:35

Pogrzebałem, poczytałem i znalazłem schemat pokazujący jak sobie taki testerek linijkę wystrugać. Orientacyjny koszt - 30 zł.
[edit] całkowity koszt z obudową 24zł - zrobione, zamontowane, działa
http://www.tempra.org/ttt/schematy/tester.pdf
A tak wyglądać może po montażu (zdaje się w golfie):
Obrazek
Ostatnio zmieniony 04 mar 2011, 23:51 przez TstR, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 28 lut 2011, 19:41

TstR pisze:Pogrzebałem, poczytałem i znalazłem schemat pokazujący jak sobie taki testerek linijkę wystrugać. Orientacyjny koszt - 30 zł.
http://www.tempra.org/ttt/schematy/tester.pdf
Ja miałem zrobiony tester właśnie wg. tego schematu...
Jeszcze można kupić na allegro: http://allegro.pl/listing.php/search?st ... ndy+lambda

Awatar użytkownika
markus2208
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 24 wrz 2011, 18:28
Lokalizacja: Reszel

Post autor: markus2208 » 15 wrz 2015, 20:00

Witam, mam reduktor OMVL, który wydaje mi się że jest na wykończeniu. Czy mogę wymienić ten reduktor na reduktor BRC Tecno 100kW? Wydaje mi się że BRC byłby o wiele lepszy niż dotychczasowy OMVL? Co o tym sądzicie, czekam na Wasze wypowiedzi.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4676
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 15 wrz 2015, 20:39

Z BRC ponoć AT90E tylko się do czegoś nadaje.

Awatar użytkownika
markus2208
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 24 wrz 2011, 18:28
Lokalizacja: Reszel

Post autor: markus2208 » 15 wrz 2015, 22:49

To jakbym się zdecydował na wymianę to mówisz że taki wybierać? Poza tym reduktor OMVL jest dla mnie mało znany i nie wiem jakie są opinie o tych reduktorach. Może ktoś ma i mógłby się wypowiedzieć jak się sprawują.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4676
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 16 wrz 2015, 10:47

Lovato albo Zavoli GES/GEX bierz.

Awatar użytkownika
petel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 22 lut 2013, 17:57
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Kielce

Post autor: petel » 16 wrz 2015, 14:44

Lovato większość ma teraz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga