Jeszcze się jakoś nie zdarzyło żeby ten mechanik spaprał robote. Mi osobiście zakładał nowy parownik, wszystko elegancko poskładał ustawił na słuch, wszystko dobrze chodzi, auto średnio pali 11-12l lpg/100km.goldi j51 pisze:a jak mu zacznie palić 20 litrów na 100 km to dalej będziesz ustawiał na słuch co to za mechanik boże widzisz i nie grzmisz
[Wszystkie] Regenarcja reduktora, czy kupno nowego ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 364
- Rejestracja: 11 kwie 2009, 11:05
- Lokalizacja: Chełm
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
Trochę odświeżę temacik bo:w.a.n.t.e.d pisze: Mi osobiście zakładał nowy parownik, wszystko elegancko poskładał ustawił na słuch, wszystko dobrze chodzi,
Po regeneracji sam ustawiłem sobie "na słuch". Wszystko było OK. Odpalanie, obroty, moc, spalanie też w normie...
Tylko, że jak pojechałem za jakiś czas na przegląd, to w stacji diagnostycznej włączyły się wszystkie alarmy od zawartości CO w powietrzu. Po podłączeniu do analizatora okazało się ze na benzynie mam idealne spalanie a na gazie jeden parametr przekroczony 100 krotnie a drugi 5000 krotnie. Tak 5000 krotnie a nie o 5000 %.
Pieczątkę w dowód dostałem ale tylko dlatego, że mnie tam znają i obiecałem że się z tym uporam.
Gazownik już nie ustawiał "na słuch" . Auto zachowywało się niby tak samo jak przed regulacją. Tylko, że po regulacjach oba parametry na analizatorze spalin były w normie.
Po tej przygodzie już wiem, że na słuch to sobie można ewentualnie jakąś piosenkę przypomnieć . A "gazownicy słuchowcy" powinni raczej zostać muzykami.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
A możesz coś więcej na ten temat?aldi pisze:Dlatego ja wspierałem się zawsze wskazaniami z sondy lambda (tylko trzeba mieć sprawną ).
Bo zdaje się mój gaziarz też się do niej podpinał, a nie bardzo było jak "na beszczela" podejrzeć
Woltomierz do niej? Jakiej wartości ma się trzymać? Zawsze częściej sobie będzie można regulację zrobić jak za free będzie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Ja miałem diodowy tester sondy lambda zrobiony na linijce świetlnej (10 LEDów), zakres jego pracy 0-1V.TstR pisze:A możesz coś więcej na ten temat?aldi pisze:Dlatego ja wspierałem się zawsze wskazaniami z sondy lambda (tylko trzeba mieć sprawną ).
Bo zdaje się mój gaziarz też się do niej podpinał, a nie bardzo było jak "na beszczela" podejrzeć
Woltomierz do niej? Jakiej wartości ma się trzymać? Zawsze częściej sobie będzie można regulację zrobić jak za free będzie
Ale jak masz gaz I generacji to woltomierz da sobie radę bo odczyt nie będzie oscylował.
Jeśli masz trochę lepszy komputerek od gazu II generacji to po podłączeniu będzie można wygodnie oglądać napięcie sondy na oscyloskopie.
A więc jeśli się ma czym podglądać sondę to przy ustawianiu trzeba trzeba skręcać gaz aż zacznie pokazywać napięcie około 0,2V (ubogo). Wtedy należy wzbogacać aż na sondzie pojawi się napięcie 0,6-0,8V i w tym momencie przestać podkręcać gaz.
Powyższą regulację wykonać na wolnych obrotach bypassem (śrubką od wolnych obrotów na reduktorze). Później podnieść obroty do jakichś 3000obr./min i zrobić to samo dla tych obrotów registrem (śrubką) na wężu.
Jeszcze raz ustawić wolne obroty i jeszcze raz podwyższone, jeśli ustawienie jednego będzie psuć drugie próbować jeszcze kilka razy.
Ja miałem na stałe w środku podłączony taki tester i podczas jazdy mogłem sprawdzać czy dobrze mam ustawiony gaz. Podczas jazdy ze stałą prędkoścą np. 90km/h powinno pokazywać bogato (0,6-0,8V), lekkie popuszczenie pedału gazu powinno skutkować pojawieniem mieszanki ubogiej.
Kurcze, dobry pomysł. W wolnej chwili może sobie też coś takiego wyrzeźbię...aldi pisze:Ja miałem na stałe w środku podłączony taki tester i podczas jazdy mogłem sprawdzać czy dobrze mam ustawiony gaz.
A jak się ów napięcie powinno zachowywać przy gwałtownym (lub zwykłym) przyspieszaniu? Albo co Ty zaobserwowałeś na swoim testerze? (przekracza 1V ?)
Tak dopytuję bo naprawdę uważam że to świetny pomysł.
Dzięki za opis regulacji. Na pewno się przyda.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Sonda wąskopasmowa, która jest montowana praktycznie w każdym aucie cywilnym działa pokazuje zasadniczo dwa stany bogato i ubogo.TstR pisze:A jak się ów napięcie powinno zachowywać przy gwałtownym (lub zwykłym) przyspieszaniu? Albo co Ty zaobserwowałeś na swoim testerze?
Ale na upartego da się określić jak bardzo jest bogato. Już dokładnie nie pamiętam ale przy gwałtownym przyspieszaniu było o jakieś 0,1-0,2V więcej niż po ustawianiu, które wyżej opisywałem.
Pogrzebałem, poczytałem i znalazłem schemat pokazujący jak sobie taki testerek linijkę wystrugać. Orientacyjny koszt - 30 zł.
[edit] całkowity koszt z obudową 24zł - zrobione, zamontowane, działa
http://www.tempra.org/ttt/schematy/tester.pdf
A tak wyglądać może po montażu (zdaje się w golfie):
[edit] całkowity koszt z obudową 24zł - zrobione, zamontowane, działa
http://www.tempra.org/ttt/schematy/tester.pdf
A tak wyglądać może po montażu (zdaje się w golfie):
Ostatnio zmieniony 04 mar 2011, 23:51 przez TstR, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Ja miałem zrobiony tester właśnie wg. tego schematu...TstR pisze:Pogrzebałem, poczytałem i znalazłem schemat pokazujący jak sobie taki testerek linijkę wystrugać. Orientacyjny koszt - 30 zł.
http://www.tempra.org/ttt/schematy/tester.pdf
Jeszcze można kupić na allegro: http://allegro.pl/listing.php/search?st ... ndy+lambda
- markus2208
- Forum Audi 80
- Posty: 74
- Rejestracja: 24 wrz 2011, 18:28
- Lokalizacja: Reszel
- markus2208
- Forum Audi 80
- Posty: 74
- Rejestracja: 24 wrz 2011, 18:28
- Lokalizacja: Reszel