wlasnie o to chodzi,popieram jak najbardziej zamochod to nie model do sklejaniamaverick pisze:najważniejsze przy wymianie uszczelki pod zaworami jest:
1. oryginalna uszczelka
2. klucz dynamometryczny (jeżeli nie mamy wyczucia w rękach)
3. kolejnośc dokręcania śrub (od środka na zewnątrz na krzyż)
4. czyste i suche miejsce połączenia (wystarczy kropla oleju i bedzie do d..y)
5. nie używanie silikonów (uszczelka ma zagwarantować jak sama nazwa mówi - szczelnosć, bo przy następnej wymianie można się trochę wnerwić na kawałki silikonu które przywrą do pokrywy albo bloku, albo spowodowac pożar )
Pozdrawiam wszystkich
[80 b4 2.0] PRZECIEKI OLEJU.
Witam.
Wszystko co powiedziane OK,ale jeszcze jedno,napewno bardzo ważne!W pokrywie zaworów którą zdejmujesz , od spodu widoczna jest niewielka siatka (około 10 cm.x10cm.)jest to odpowietrzenie silnika.W autkach z większym przebiegiem ta siatka bywa najczęściej kompletnie zanieczyszczona.Dokładnie ją wymyj jakimś rozpuszczalnikiem (nitro) następnie przedmuchaj sprężonym powietrzem i dopiero wtedy zamontuj.Uszczelka musi być nowa.BEZ SILIKONU! Zwróć uwagę na wąż łączący tą pokrywę z filtrem powietrza musi być drożny.
To robi się raz i dobrze.
Sie posiada AUDI !
[ Dodano: 2007-01-08, 22:27 ]
Jeszcze jedno.
Wsilnikach w których zanieczyszczony jest ten odpowietrznik zwiększa się ciśnienie i wtedy nie pomogą najlepsze nawet uszczelki czy uszczelniacze wałka rozrządu i wału głównego silnika.
Taki silnik przypomina silnik złomowy a nie czyściutki silniczek naszej Niuni!
Jasiu.
Wszystko co powiedziane OK,ale jeszcze jedno,napewno bardzo ważne!W pokrywie zaworów którą zdejmujesz , od spodu widoczna jest niewielka siatka (około 10 cm.x10cm.)jest to odpowietrzenie silnika.W autkach z większym przebiegiem ta siatka bywa najczęściej kompletnie zanieczyszczona.Dokładnie ją wymyj jakimś rozpuszczalnikiem (nitro) następnie przedmuchaj sprężonym powietrzem i dopiero wtedy zamontuj.Uszczelka musi być nowa.BEZ SILIKONU! Zwróć uwagę na wąż łączący tą pokrywę z filtrem powietrza musi być drożny.
To robi się raz i dobrze.
Sie posiada AUDI !
[ Dodano: 2007-01-08, 22:27 ]
Jeszcze jedno.
Wsilnikach w których zanieczyszczony jest ten odpowietrznik zwiększa się ciśnienie i wtedy nie pomogą najlepsze nawet uszczelki czy uszczelniacze wałka rozrządu i wału głównego silnika.
Taki silnik przypomina silnik złomowy a nie czyściutki silniczek naszej Niuni!
Jasiu.
Zgadzam sie z kolegą "jasiu", własnie dzisiaj przekonalem się o prawdziwosci tych słów, nadmiar par i innych gazów zamiast przez odmę, wyleciał przez simering na kole pasowym, a wraz z nim w ciagu jakiegoś tygodnia okolo 2 l oleju :shock: , dobrze że tylko na tym sie skończyło, kratka pod pokrywą zaworów była kompletnie zapchana jak i wąż prowadzący do gażnika i w stronę powrotną do silnika tam gdzie jest ta mała spirala.
Mogło dojśc do masakry! Udało się!!
Pozdrowionka!! :lol:
Mogło dojśc do masakry! Udało się!!
Pozdrowionka!! :lol:
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
A nie ma śladów oleju pod autem :?: Może z pod miski olejowej sączy się oliwa.mike2023 pisze:Witam :-| co do oleju to mam pytanie, jestem ciemny w tych sprawach wiec pytam was bardziej doświadczonych . Ile powinen mi silnik brać tego oleju bo muszę dolewać co jakieś tyśiąc km 1L nie kopci a silnik suchy.Pomocy
A jak nie to pewnie uszczelniacze zaworowe, ich wymiana najczęściej kończy sprawy z braniem oliwy.