Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 2.0] PRZECIEKI OLEJU.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
mrx1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 612
Rejestracja: 22 gru 2006, 13:32
Lokalizacja: pruszków

Post autor: mrx1983 » 06 sty 2007, 17:27

maverick pisze:najważniejsze przy wymianie uszczelki pod zaworami jest:
1. oryginalna uszczelka
2. klucz dynamometryczny (jeżeli nie mamy wyczucia w rękach)
3. kolejnośc dokręcania śrub (od środka na zewnątrz na krzyż)
4. czyste i suche miejsce połączenia (wystarczy kropla oleju i bedzie do d..y)
5. nie używanie silikonów (uszczelka ma zagwarantować jak sama nazwa mówi - szczelnosć, bo przy następnej wymianie można się trochę wnerwić na kawałki silikonu które przywrą do pokrywy albo bloku, albo spowodowac pożar )
Pozdrawiam wszystkich
wlasnie o to chodzi,popieram jak najbardziej :-) zamochod to nie model do sklejania :-D

piter
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 31 gru 2006, 22:54
Lokalizacja: kraków

Post autor: piter » 08 sty 2007, 21:47

przed założeniem nowej uszczelki przemyj benzyną ekstrakcyjną te miejsca do których przylega uszczelka

Awatar użytkownika
Jasiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 200
Rejestracja: 03 gru 2006, 20:00
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Jasiu » 08 sty 2007, 22:13

Witam.
Wszystko co powiedziane OK,ale jeszcze jedno,napewno bardzo ważne!W pokrywie zaworów którą zdejmujesz , od spodu widoczna jest niewielka siatka (około 10 cm.x10cm.)jest to odpowietrzenie silnika.W autkach z większym przebiegiem ta siatka bywa najczęściej kompletnie zanieczyszczona.Dokładnie ją wymyj jakimś rozpuszczalnikiem (nitro) następnie przedmuchaj sprężonym powietrzem i dopiero wtedy zamontuj.Uszczelka musi być nowa.BEZ SILIKONU! Zwróć uwagę na wąż łączący tą pokrywę z filtrem powietrza musi być drożny.
To robi się raz i dobrze.
Sie posiada AUDI !

[ Dodano: 2007-01-08, 22:27 ]
Jeszcze jedno.
Wsilnikach w których zanieczyszczony jest ten odpowietrznik zwiększa się ciśnienie i wtedy nie pomogą najlepsze nawet uszczelki czy uszczelniacze wałka rozrządu i wału głównego silnika.
Taki silnik przypomina silnik złomowy a nie czyściutki silniczek naszej Niuni!
Jasiu.

maverick
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 20 gru 2006, 12:02
Lokalizacja: Nowa Góra/Olkusz

Post autor: maverick » 16 sty 2007, 20:04

Zgadzam sie z kolegą "jasiu", własnie dzisiaj przekonalem się o prawdziwosci tych słów, nadmiar par i innych gazów zamiast przez odmę, wyleciał przez simering na kole pasowym, a wraz z nim w ciagu jakiegoś tygodnia okolo 2 l oleju :shock: , dobrze że tylko na tym sie skończyło, kratka pod pokrywą zaworów była kompletnie zapchana :-( jak i wąż prowadzący do gażnika i w stronę powrotną do silnika tam gdzie jest ta mała spirala.
Mogło dojśc do masakry! Udało się!!
Pozdrowionka!! :lol:

mike2023
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 14 gru 2010, 15:44
Lokalizacja: przemyśl

Post autor: mike2023 » 15 gru 2010, 10:25

Witam :-| co do oleju to mam pytanie, jestem ciemny w tych sprawach wiec pytam was bardziej doświadczonych . Ile powinen mi silnik brać tego oleju bo muszę dolewać co jakieś tyśiąc km 1L nie kopci a silnik suchy.Pomocy

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 15 gru 2010, 13:05

Audi dopuszcza normę z tego co pamiętam nawet do 1,5 L na 1000 km. Albo to podano sporo na wyrost, albo pomyłka. Dobry silnik powinien brać mniej, tak do 0,2 L/1000 km.

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 15 gru 2010, 19:48

mike2023 pisze:Witam :-| co do oleju to mam pytanie, jestem ciemny w tych sprawach wiec pytam was bardziej doświadczonych . Ile powinen mi silnik brać tego oleju bo muszę dolewać co jakieś tyśiąc km 1L nie kopci a silnik suchy.Pomocy
A nie ma śladów oleju pod autem :?: Może z pod miski olejowej sączy się oliwa.
A jak nie to pewnie uszczelniacze zaworowe, ich wymiana najczęściej kończy sprawy z braniem oliwy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl