Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

abk diagnostyka

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
grabon.a
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 01 wrz 2007, 13:34
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: grabon.a » 19 mar 2009, 22:20

czarekj pisze:Ktoś prawdopodobnie "bawił się" w odłączanie przepływomierza przy włączonym zapłonie.
od momentu skasowania tamtych 5 błędów do momentu ponownego podłączenia pod kompa nic nie było ruszane no i na pewno nie odłączałem przepływki :-/

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 19 mar 2009, 22:21

Usterka przepływki tyczy się pierwszego odczytu natomiast usterka potencjometru wynikła z drugiego pomiaru i tylko to jest teraz istotne.
Do powstania błędu przepływomierza mógł się przyczynić poprzedni właściciel auta zwłaszcza gdy nie wiadomo kiedy było ono ostatnio VAG-owane.
Nie baw się na razie w basic settings jezeli nie wiesz kiedy mozna to zrobić, zwłaszcza przy wersji shareware VAG. Mozesz się niemile rozczarować. Nie jest to regułą, ale ....

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

[All ABK] Dziwny bład na VAG-u

Post autor: WOJTEK26 » 16 kwie 2009, 14:47

Ostatnio z powodu dziwnego zachowania sie silnika na PB podłaczyłem pod Vag-a i pokazało bład 00522 czujnik temp. G21 jak sie nie myle, nie byłoby w tym nic dziwnego ale w blokach mierzonych ECU widzi bez problemów temp silnika.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 16 kwie 2009, 17:12

Bo to jest czujnik temp zasysanego powietrza i znajduję się w przepływomierzu, a nie czujnik temp silnika.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 16 kwie 2009, 17:46

Czujnik zasysanego powietrza ma oznaczenie systemowe G42 a czujnik temperatury silnika G62.
Czujnik spalania stukowego to G61, ale czujnika o takim numerze G21 nie ma tam wcale.

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 16 kwie 2009, 17:58

czarekj pisze:a czujnik temperatury silnika G62.
Źle odczytałeś błąd chodzi o czujnik G62 tak jak napisał czarekj.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 17 kwie 2009, 08:41

Dokładnie G62 mój bład, ale dlaczego zapisuje bład tego czujnika skoro ECU widzi temp z niego i po odpieciu wtyczki silnik reaguje podniesieniem obrotów czyli prawidłowo. Tego błedu nie mozna wykasowac i wczesniej go nie było, teraz sie dopiero pojawił, wtyczka sprawdzona i kabelki sa OK. W blokach mierzonych na chłodnym silniku ,akurat sprawdzałem, to ECU widział temp silnika 47 stopni czas wtrysku 2 ms czyli wszystko było OK wiec nie mam koncepcji skąd sie bierze ten bład czujnika zwarcie do + :?:

Problem rozwiazany, bład powodował sam czujnik, podczas sprawdzania na oVAg-scope jak zmienia sie temp czujnika okazało sie ze przy wyzszych temp pojawiały sie dosc duze wahania temp przez co ECU uznawał to jako zwarcie. Po zamontowaniu nowego czujnika i wykasowaniu błedu wszystko jest OK ;-)

dawid abk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 07 wrz 2009, 09:15
Lokalizacja: Polanica Zdr.

[2.0 ABK + LPG] Podpięcie pod vaga i wynik.

Post autor: dawid abk » 23 mar 2010, 06:54

Witam panowie mam pytanko wczoraj podpiąłem swoją audiczke vagiem i wyskoczył mi błąd sądy lambda (zwarcie na plusie) czy sonda jest do wymiany czy to zwarcie jest na grzałce sądy?

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 23 mar 2010, 16:41

Napewno zwarcie do + czy do masy, najlepiej podaj kod błedu.

dawid abk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 07 wrz 2009, 09:15
Lokalizacja: Polanica Zdr.

Post autor: dawid abk » 03 kwie 2010, 15:44

Kod błędu to 525 Sonda Lambda - G39

Awatar użytkownika
majeczek78
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 11 mar 2009, 15:26

[ B4 ABK] Bloki pomiarowe dla ABK i wartości przy logach

Post autor: majeczek78 » 24 cze 2010, 21:04

Witam. Znalazłem już opis bloków pomiarowych dla ABK (dzięki WOJTEK26) ale czy ktoś posiada wartości jakie powinny być przy logach stat.i dynam.?????
Ostatnio zmieniony 12 mar 2011, 16:46 przez majeczek78, łącznie zmieniany 1 raz.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 25 cze 2010, 10:06

Logi statyczne to masz rozpiske co do dynamicznych to musisz sprawdzic czy przepływka,TPS pokazuja wartosci max a czas wtrysku powinny dochodzic do 8-9ms

Awatar użytkownika
majeczek78
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 11 mar 2009, 15:26

Post autor: majeczek78 » 25 cze 2010, 20:03

A możesz troszkę jaśniej? Co to TPS ?

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 26 cze 2010, 07:10

Hejka,
gdzie ta rozpiska koledzy? Mnie też się przyda :-)
TPS - (throttle position sensor) czujnik położenia przepustnicy?

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 26 cze 2010, 08:16

W Centrum jest cała rozpiska do ABK

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl