Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.8 B3 NE LPG] wyciek olej do płynu chłodniczego

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
layer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 22 lis 2009, 18:19
Lokalizacja: Szczawnica

[1.8 B3 NE LPG] wyciek olej do płynu chłodniczego

Post autor: layer » 03 kwie 2010, 15:53

mam taki problem ze olej mi wycieka do plynu chlodniczego...wczesniej juz robilem wymiane uszczelki na glowicy na kolektorze pompy wodnej i uszczelniaczy pod klapa zaworow i niewiem co moze byc tego przyczyna...czy to cos powaznego i drogiego czy jakas blachoska...auto pomimo tego jezdzi dobrze i zadnych zmian nie zauwazylem podczas jazdy autem...ta awai\rie zauwazylem dzis jak pojechalem do dziewczyny zajrzalem z ciekawosci pod maske i zauwazylem ze mi wywalilo plyn z pod korka wiec go odkrecilem i byl stan pod sam kork i strasznie sie wszystko zagrzalo i plym zrobil sie strasznie ciemny brazawy...nie wiem co moze byc tego przyczyna...dzwonilem do znajomego mechanika i mowil ze moze jakas "winda" czy cos takiego poszlo lecz zeby to wiedziec dokladnie trzeba to sprawdzic...i wlasnie sie zastanawiam czy jest tego jakis sens i kase wywalic na to duza czy cos...prosze was pomoc
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2010, 16:36 przez layer, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 03 kwie 2010, 15:58

layer pisze:niewiem co moze byc tego przyczyna...czy to cos powaznego i drogiego czy jakas blachoska...
To oznaka walniętej uszczelki POD głowicą. Sprawdz czy leca bąbelki powietrza w zbiorniczku jak przygazujesz. Zauważyłeś moze ze samochód zrobił sie bardziej mułowaty ostatnio? Nie przegrzałeś go?

layer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 22 lis 2009, 18:19
Lokalizacja: Szczawnica

Post autor: layer » 03 kwie 2010, 16:00

wlasnie nic takie nie zauwazylem a juz robilem w zimie uszczlke glowicy

[ Dodano: 2010-04-03, 16:02 ]
nie wiem czy go przegrzalem staram sie jezdzic raczej normalnie 80km/h czasem 130km/h ale rzadko

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 03 kwie 2010, 16:02

layer pisze:wlasnie nic takie nie zauwazylem a juz robilem w zimie uszczlke glowicy
A robiłeś planowanie głowicy przy wymianie uszczelki?

layer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 22 lis 2009, 18:19
Lokalizacja: Szczawnica

Post autor: layer » 03 kwie 2010, 16:07

mechanika ktory sie ty zajmowal i zna to auto od podstaw bo tak po za tym to jest skladak i robil z tym autem od pierwszego wlasciciela ja jestem drugim stwierdzil ze nie ma takiej potrzeby ze silnik nie dostal takiego przeciazenie zeby sie cos moglo sta z glowica mam przejechane 350tys km sprawdzalismy cisnienie na cylidrach i wyrywalo mu cisnieniomierz i powiedzial ze mam cisnienie jak w prawie nowym silniku

[ Dodano: 2010-04-03, 16:10 ]
pytalem sie go o planowanie podczas jak robil z tym ale powiedzial ze nie widzi takiej potrzeby bo wczesniej mi sie nie dzialo nic takiego tylko mi plyn uciekal i jak odkrecilem korek gdzie wlewam olej zbierala sie biale maslo wymienilismy uszczelka i wszystko ustalo przeztal uciekac plyn i przestalo sie zbierac maslo i to bylo robione w grudniu i teraz od 2 dni zauwazylem ubytki oleje i zmiane zabarwienia plynu

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 03 kwie 2010, 16:11

Ale czy t o na pewno olej znajduje się w zbiorniczku wyrównawczym skoro nie zauważyłeś że auto nie zrobiło się jakieś mułowate?Może to po prostu syf jaki masz w układzie chłodzenia.Też potrafi mieć taki brązowo-brunatny kolor jeśli jest długo w układzie.Jeśli to na pewno olej to wina uszczelki pod głowicą. :-/

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 03 kwie 2010, 16:11

Jesli jestes pewien ze to olej jest w zbiorniczku a nie rdza np to wskazuje na uszczelke, bo sa przedmuchy z komory spalania do kanałów wodnych w głowicy. Nie wiem czy nalezy oceniać mechanika za to że nie polecił planowania, ale teraz wypadałoby zmierzyć kompresje ponownie, skoro jest podejrzenie uszczelki.

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 03 kwie 2010, 16:15

layer pisze:mechanika ktory sie ty zajmowal i zna to auto od podstaw bo tak po za tym to jest skladak i robil z tym autem od pierwszego wlasciciela ja jestem drugim stwierdzil ze nie ma takiej potrzeby ze silnik nie dostal takiego przeciazenie zeby sie cos moglo sta z glowica mam przejechane 350tys km sprawdzalismy cisnienie na cylidrach i wyrywalo mu cisnieniomierz i powiedzial ze mam cisnienie jak w prawie nowym silniku

[ Dodano: 2010-04-03, 16:10 ]
pytalem sie go o planowanie podczas jak robil z tym ale powiedzial ze nie widzi takiej potrzeby bo wczesniej mi sie nie dzialo nic takiego tylko mi plyn uciekal i jak odkrecilem korek gdzie wlewam olej zbierala sie biale maslo wymienilismy uszczelka i wszystko ustalo przeztal uciekac plyn i przestalo sie zbierac maslo i to bylo robione w grudniu i teraz od 2 dni zauwazylem ubytki oleje i zmiane zabarwienia plynu
Moim zdaniem po każdym zdjęciu głowicy trzeba ją splanować no ale są różne szkoły.Jedni mówią że trzeba inni że nie koniecznie.ja dla świętego spokoju bym oddał do planowania.

layer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 22 lis 2009, 18:19
Lokalizacja: Szczawnica

Post autor: layer » 03 kwie 2010, 16:16

wlasnie wydaje mi sie ze to olej bo plyn jest calkowicie nowy i wczesniej nie mial wogole takiego koloru nigdy i jeszcze wczoraj sobie go dolalemdo pewnego poziomu sprawdzilem poziom oleju i byl na dolnej granicy przejechalem wczoraj jeszcze jakies 100km w trasie i dzis zauwazylem znaczny ubytek na bagnecie i duze przybycie plynu w zbiorniczku i strasznie sie wszystko gorace zrobilo nawet chlodnica i plyn mial jakis taki dziwny zapach jakby sie cos do niego dostalo...a nie kazal mi robic planowania bo powiedzial ze to duzo kosztuje i niechceial mnie narazac na koszty...

[ Dodano: 2010-04-03, 16:18 ]
ja sie tam zabardzo nie znam przez telefon mi powiedzial ze moze jakas winda czy cos takiego padlo ale ze musi to sprawdzic

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 03 kwie 2010, 16:19

layer, jeśli to olej to wina uszczelki pod głowicą.No wiadomo że to są koszty ale teraz możesz je mieć x2 bo znowu trzeba zwalać głowicę,dawać nową uszczelkę i w końcu zrobić planowanie głowicy.Na głowicy nie ma co oszczędzać bo to może się zemścić w późniejszym terminie.

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 03 kwie 2010, 16:20

layer pisze:a nie kazal mi robic planowania bo powiedzial ze to duzo kosztuje i niechceial mnie narazac na koszty...
Kiepsko to wygląda kolego. A 50-80 zł za planowanie, to sobie odpowiedz czy jest dużo czy mało.

layer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 22 lis 2009, 18:19
Lokalizacja: Szczawnica

Post autor: layer » 03 kwie 2010, 16:24

tylko tyle myslalem ze duo wiecej jakbym wiedzial to bym odrazu zrobil...a moze byc inna przyczyna tego jeszcze...???

[ Dodano: 2010-04-03, 16:25 ]
a jak mi sie wczesniej dostawal plyn chlodniczy pod glowice to czego moze byc to wina...bo wiem jeszcze ze mam uszkodzony termostat od lynu...

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 03 kwie 2010, 16:26

layer, Popraw nazwę tematu. Zastosuj tag.

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 03 kwie 2010, 16:28

percevalle, no ale od razu przydało by się sprawdzić i ewentualnie zrobić kompletny remont głowicy.Lepiej za jednym razem jak się ją już zdejmie.Więc wtedy koszta mogą być większe.Ale sam planowanie mniej więcej tyle kosztuje-zależy od warsztatu i miejsca w PL.

layer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 22 lis 2009, 18:19
Lokalizacja: Szczawnica

Post autor: layer » 03 kwie 2010, 16:29

jak mam tag zastosowac jestem tu nowy... ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl