Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi Avant 2.2T Q]rodzinne kombi, MTM

Prezentacja w/w od 1991 do 1996.
Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 03 kwie 2010, 17:14

sagem pisze:jest mniej więcej rozpisane, ale ja nic z tego nie potrafię zrozumieć..
Ja jedną kostkę mniej-więcej rozszyfrowałem:
T6z czerowna
czerwono-czarny – plus z rozrusznika gdy jest włączony pin F 50Z od spodu skrzynki bezpieczników
Czerwony – stały plus z pinu L 30
czarno – niebieski - przez dodatkowy bezpiecznik w skrzynce bezpieczników #27 który idzie z linii 15 plus po zapłonie ( chyba ten z napisem motor 20A) podłączyć do plusa po zapłonie a dalej do cewek zapłonowych. Zacisk 15 masz przy starej cewce z ABT.
czerwono – zielony – na stronie jakoś podłączył przekaźnik od podgrzewacza kolektora do przekaźnika pompy paliwa aby mieć zasilanie do: N75 zaworu regulacji ciśnienia doładowania, N80 elektrozaworu z węglem aktywnym, Z19 grzałka sondy lambda, G70 przepływomierz. (jeszcze dokładniej pogłówkuje co autor miał na myśli)

Nie jestem pewnien czy dobrze pomagałem sobie niebieską książką Obsługa i naprawa A80 tam są opisane co to jest N75, Z19 itd. hamerykańskie schamaty instalcji elektrycznej i rozpiskę numerów podłączeń do skrzynki bezpieczników. Niekoniecznie trzeba podłączać się pod skrzynkę wystarczyłoby pod kable która są podłączone w odpowiednie miejsca w skrzynce.
Obrazek

Łatwiej by było gdybym miał coś takiego po angielsku a nie niemcieku... Jeszcze poszukam jakiejś rozpiski pinów ECU tego AEBa.

Mógłbym Ci spróbować pomóc z elektryką ale mam trochę daleko do ciebie (200km) aby tylko spróbować, bo efektu nie gwarantuje.
Ostatnio zmieniony 04 kwie 2010, 14:06 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 03 kwie 2010, 17:44

sagem, wszystko czytam dokładnie i z niecierpliwością czekam na zakończenie pracy. ;-) Bardzo ładnie Ci to idzie. <ok>
labek pisze:Co do oleju ( bo widzialem, że nikt ci nie odpowiedział jaki), to ja jeżdze na mobilu 10w50, a znajomy na valvoline 10w40, nie kupuj Castrola, a mobila najlepiej u jakiegos dobrego (zaufanego) sprzedawcy, żeby ktoś ci nie wcisnął jakiejś podróby.
Ja także nie polecam castrola, ja śmigam na Mtotul'u 10W40 i zetor bardzo ładnie lata. Polecam tą oliwę z pełną odpowiedzialnością.

grinch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1400
Rejestracja: 16 maja 2007, 14:50

Post autor: grinch » 03 kwie 2010, 21:27

FranoF1 pisze:
sagem pisze:nie wiem jak było u Franka, ale w tej A4 z której ja brałem silnik była właśnie taka duża.
Taaa, jest przekładka z a4. ori wadził o rozrząd. Tyle w temacie.
... Panie magister jak tam projekt z AEB-em na pokładzie :?: <piwo>

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 03 kwie 2010, 21:48

aldi pisze:
sagem pisze:jest mniej więcej rozpisane, ale ja nic z tego nie potrafię zrozumieć..
Ja jedną kostkę mniej-więcej rozszyfrowałem:
T6z czerowna
czerwono-czarny &#8211; plus z rozrusznika gdy jest włączony pin F 50Z od spodu skrzynki bezpieczników
Czerwony &#8211; stały plus z pinu L 30
czarno &#8211; niebieski - przez dodatkowy bezpiecznik w skrzynce bezpieczników ( chyba ten z napisem motor 20A) podłączyć do plusa po zapłonie a dalej do cewek zapłonowych. Zacisk 15 masz przy starej cewce z ABT.
czerwono &#8211; zielony &#8211; plus bierzesz ze styku B87F (idzie przez bezpiecznik nr. 13 między innymi od pompy paliwa) zasila N75 zaworu regulacji ciśnienia doładowania, N80 elektrozaworu z węglem aktywnym, Z19 grzałka sondy lambda, G70 przepływomierz.

Nie jestem pewnien czy dobrze pomagałem sobie niebieską książką Obsługa i naprawa A80 tam są opisane co to jest N75, Z19 itd. hamerykańskie schamaty instalcji elektrycznej i rozpiskę numerów podłączeń do skrzynki bezpieczników. Niekoniecznie trzeba podłączać się pod skrzynkę wystarczyłoby pod kable która są podłączone w odpowiednie miejsca w skrzynce.
Obrazek

Łatwiej by było gdybym miał coś takiego po angielsku a nie niemcieku... Jeszcze poszukam jakiejś rozpiski pinów ECU tego AEBa.

Mógłbym Ci spróbować pomóc z elektryką ale mam trochę daleko do ciebie (200km) aby tylko spróbować, bo efektu nie gwarantuje.
Dzięki za duże zainteresowanie i chęć do pomocy, dobra i jedna wtyczka ale to narazie mało. Szukałem też informacji na forum A4 ale ciekawego nic nie ma, zakładałem posty ale nikt się nie wychylał z pomocą, jeżeli dojdziesz jak to wszystko podłączyć to mogę jechać po Ciebie nawet te 200 km, ale żeby go dziada odpalić :-P

We wtorek/ środę przychodzi gość do immo, zdjąć go, jeżeli do tego czasu nikt się nie zgłosi to zaproszę go do kompa, pokaże to wszystko żeby mu pomóc i zrobi od razu cała elektrykę.

grinch pisze:
FranoF1 pisze:
sagem pisze:nie wiem jak było u Franka, ale w tej A4 z której ja brałem silnik była właśnie taka duża.
Taaa, jest przekładka z a4. ori wadził o rozrząd. Tyle w temacie.
... Panie magister jak tam projekt z AEB-em na pokładzie :?: <piwo>
Projekt można powiedzieć że stoi :-D z powodu elektryki jak już zauważyłeś.
Potrzeba mi jednego wiatrczka który będę miał dopiero we wtorek rano bo szrot jest narazie nieczynny. Zamontuje go, założy się chłodnicę, zaleje płyn, wydech mam już dopasowany tylko do pospawania migomagiem też we wtorek i tylko podpięcie i umiejscowienie czujników od filtra powietrza, przepływki itd. w sumie pół dnia zabawy i ze strony mechanicznej wszystko gotowe, poskręcać antrapkę i cała resztę, umiejscowić na podszybiu komp od AEB i gotowe. Potem z czasem będę wszystko upiększał, malował, polerował i wykańczał, założę stożek, lepszy wydech, narazie musi być seria.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 03 kwie 2010, 23:49

Jeszcze trochę rozszyfrowałem opis podłączenia tego ECU:
T10 &#8211; brązowa
niebieski &#8211; kontrolka ładowania
żółty - sygnał zużycia paliwa dla komputer tobie raczej niepotrzebny
czarno-szary &#8211; sygnał włączenia klimatyzacji
czarno-żółty - ogrzewanie tylnej szyby
czarno-niebieski &#8211; czujnik światła cofania
biało-niebieski &#8211; czujnik prędkości

T10m &#8211; czarna
biało-brązowy &#8211; czujnik temperatury oleju
niebiesko&#8211;czerwony czujnik cofania (drugi raz? może podłączyć trzeba z drugiej strony tego czujnika)
biało-szary&#8211;czujnik ciśnienia oleju 1,8 bar
niebiesko-brązowy &#8211; czujnik temperatury cieczy chłodzącej
brązowo-czerwony &#8211; czujnik prędkości
niebiesko&#8211;żółty &#8211; czujnik poziomu płynu chłodniczego (pisze że nie dotyczy)
zielono&#8211;niebieski &#8211; chyba sygnał do obrotomierza ale coś piszę że jest niezgodny

Tych chyba nie trzeba podłączać jeśli nie podłączy się tych kabli pod maską.

T10z - żółta
zielona-żółty &#8211; podłączenie zasilania wtrsykiwaczy do przekaźnika pompy paliwa pin 87a w skrzynce bezpieczników, trzeba dodać na tej linii dodatkowy bezpiecznik 10A
czerwono-niebieski &#8211; załącza pompę paliwa styk B S od spodu skrzunkie bezpieczników
zielono-czarny &#8211; w jednym opisie linia K, na drugim coś od immo
brązowy - do masy

Pewnie aby odpalić wystarczyłoby tylko podłączenie plusa stałego minusa i zasilanie dla wtryskiwaczy, cewek i przepływomierza...

Jeszcze znalazłem opis na stronie: http://myweb.whitman.syr.edu/srotblat/swap/wiring.htm Jest tam też PDF ze schematem.
Jeszcze mam parę niejasności w co do tego podłączenia ale jutro spróbuje je sobie wyjaśnić i jeszcze się odezwę tutaj albo na PW.

Awatar użytkownika
labek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 11 cze 2007, 00:31
Lokalizacja: Polska

Post autor: labek » 06 kwie 2010, 10:47

sagem pisze: założę stożek, lepszy wydech, narazie musi być seria.
Jakbyś już miał zakładać stożek to najlepiej ITG (gąbkowy) jest sprawdzony i przy nim nie padają przepływki. Pamiętaj o tym bo przepływka nie jest tanią sprawą, i jedną z tych które kupuje się oryginalne w aso ;-)

Jeśli niechcesz ciągnąć mocy dużo powyżej 200 koni, to wydech zostaw serie z A4, bo spokojnie styknie.

Awatar użytkownika
Adaś Lee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 25 sie 2009, 14:59
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Post autor: Adaś Lee » 06 kwie 2010, 10:49

3 cale z kwasówy wsadź, nie słuchaj Grześka! nie zapomnij o dwóch rurach po bokach i zdjęciu zacisków hamulcowych, żeby lżejszy był. :-D

gumis99
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 12 gru 2008, 17:03
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: gumis99 » 06 kwie 2010, 20:11

Podpowiem Ci, ze podstawka pod aku w V6, jest przykręcana do podłożnicy. ;-)
a u mnie sie jakos aku upchnal -> http://gumis.nd.e-wro.pl/aeb1/IMG_0160.JPG
Najwydajniesza chłodnica jest od b4 tdi i pasuje p&p. z wezami i wszytkim.
ja taka mialem u siebie co Chmiel pisze i spisywala sie bez problemu

u mnie lapa od czoła byla przespawywana na belce

wiem ze to duzo kasy Cie bedzie kosztowac, ale naprawde pomysl moze puki masz wszystko rozebrane nad centralnym ickiem poprawi Ci troche dynamike:), a silnik rozwojowy dobry do modzenia pewnie z czasem Ci bedzie brakowac pod butem :mrgreen:

..aaa jak masz jeszcze na wierzchu wydech do za turbem zrob downpipe 2,75 tez Ci poprawi przelot spalil

jak juz sie bawic to moze tez pomysl czy chcesz Psssssyt <ok> bedzie fajny sleeperek
tylko tez koszta:/ jak mowil przedmowca stozek ITG(dopiero po 10cm przeplywka) Tip. i DV forge 007p....a ironia losu jest to ze seryjna puszka obsluzy 300ps :-)

naprawde chyle czola nad projektem widac ze masz dwie prawe rece:D (nie to co ja dwie lewe 8-) )

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 06 kwie 2010, 21:12

gumis99, chlopak a co ty sie tak chowales do tej pory ze swoim TE dopiero na allegro musialem ci wypatrzec co :?:

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 06 kwie 2010, 21:12

labek pisze:Jakbyś już miał zakładać stożek to najlepiej ITG (gąbkowy) jest sprawdzony i przy nim nie padają przepływki. Pamiętaj o tym bo przepływka nie jest tanią sprawą, i jedną z tych które kupuje się oryginalne w aso ;-)

Jeśli nie chcesz ciągnąć mocy dużo powyżej 200 koni, to wydech zostaw serie z A4, bo spokojnie styknie.
Stożek stożek, poleciałem na razie po kosztach bo u mnie w mieście w 6 sklepach motoryzacyjnych nie mieli takiego stożka, na razie wziąłem jakiś zwykły za 74 zł, póki tego nie ogarnę pochodzi z miesiąc- dwa.

Z wydechem to jest tak że mam rury 2 cale, + w DP wspawana beczka o średnicy 10 cm i dalej 2 calowa rura bez kata żadnego a na koniec ori tłumik z A4, tak to będzie musiało pochodzić przez najbliższe 2-3 miechy, dopóki mój tata nie załatwi z mleczarni rur z kwasówki 2.5 cala i grubość 2.2 mm, bo w sklepach jak byłem to najgrubszą jaką mi mogą zagiąć na 2.5 cala to 1mm, a to chyba zdeka mało co nie?
gumis99 pisze:A u mnie się jakoś aku upchnął -> http://gumis.nd.e-wro.pl/aeb1/IMG_0160.JPG
Też bym upchał ale FranoF1 i inni mówili że za ciepło od wydechu i może się coś walić.. już ma miejsce w rogu z przodu :)
gumis99 pisze:Wiem że to dużo kasy Cie będzie kosztować, ale naprawdę pomyśl może puki masz wszystko rozebrane nad centralnym ickiem poprawi Ci trochę dynamikę:), a silnik rozwojowy dobry do modzenia pewnie z czasem Ci będzie brakować pod butem
No idzie, niby nic się nie kupuje ale duperele, jakieś zaciski, oringi, kable nie kable i nie ma 500 zł... musiałem dokupić jeden wąż od chłodnicy ten gruby, cena 180 zł... nic nie mogłem dopasować innego. :-/

Nad przednim IC też myślałem ale na razie pobujam się tak, bo muszę poczekać aż sprzedam stary motor i jak trochę kaski przybędzie, w przyszłości FMIC na pewno się pojawi, mam zamiar walnąć pod koniec tego roku (o ile mnie będzie stać) turbo k04 i wirus na 250 PS :-P
gumis99 pisze:Aa jak masz jeszcze na wierzchu wydech do za turbem zrób downpipe 2,75 tez Ci poprawi przelot spalin.
Będzie będzie <ok>
gumis99 pisze:Jak już się bawić to może też pomyśl czy chcesz Psssssyt <ok> będzie fajny sleeperek tylko też koszta:/ jak mówił przedmówca stożek ITG (dopiero po 10 cm przeplywka) Tip. i DV forge 007p....a ironia losu jest to ze seryjna puszka obsłuży 300 PS :-)
To potem, na razie ważne żeby dobrze motorek się sprawował. :-)
gumis99 pisze:Naprawdę chylę czoła nad projektem widać ze masz dwie prawe ręce :-D (nie to co ja dwie lewe 8-)
Dzięki kolego ale nie ma co przesadzać, poskładać to wszystko do kupy i na dodatek estetycznie to trzeba się trochę namęczyć. ;-)

Dziś już przód poskręcany, stożek przymiarka, immo zdjęty i kostki nie podłączone, wydech gotowy jutro na 10 do spawania, nie mam teraz czasu na robotę w garażu bo muszę tacie pomagać, ale powoli, powoli się kończy.. póki co wygląda tak sprawa:
Obrazek

I szczerze się przyznam to nie wiem co mam zrobić z tym... pomóżcie. :-D
Obrazek
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2013, 20:16 przez sagem, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 06 kwie 2010, 21:35

sagem pisze:i szczerze się przyznam to nie wiem co mam zrobić z tym... pomóżcie
Wzmacniacz iskry, bylo to przykrecone na obudowie filtra powietrza seryjnej i mialo podpiete dwie kostki po bokach, chyba ze to nie to :-/
przykrec gdzies gdzie nie bedzie dostawało ciepla a wrecz bedzie mialo nawiew bo to lubi sie grzac.
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2010, 21:37 przez Słonik, łącznie zmieniany 1 raz.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 06 kwie 2010, 21:36

sagem pisze:i szczerze się przyznam to nie wiem co mam zrobić z tym... pomóżcie :-D

[url=http://img132.imageshack.us/img132/1383/img0151b.th.jpg]Obrazek[/URL]
To mi wygląda na ten moduł od cewek w ABC mam podobny i jest on u mnie przykręcony na środku przy górnej krawędzi ściany grodziowej.

Już wiesz od czego są te dwa wężę przy turbinie?

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 06 kwie 2010, 21:44

Słonik, było w obudowie filtra, było, sam to dziś wyciągałem, tylko sęk w tym czy mogę to walnąć gdzieś ( gdzie kolwiek na jakiejś sciance gdzie nie dostawało by ciepła ) i podpiąć kostki i będzie dobrze?

aldi, aldi na temat tych dwóch węży przy turbo zadałem pytanie na forum A4, do tego górnego pasuje mi wężyk który idzie od 3ciego węża paliwowego przez taki filterek, jeden idzie własnie do niego, a drugi na trójniku idzie na przewód koło serwa hamulcowego, ale nie wiem jeszcze do czego jest własnie ten na dole..

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 06 kwie 2010, 21:57

sagem pisze:czy mogę to walnąć gdzieś ( gdzie kolwiek na jakiejś sciance gdzie nie dostawało by ciepła ) i podpiąć kostki i będzie dobrze?
Wrezuc to kolo stozka za lampa tam bedzie mialo nawiew choc troszke i podepnij kostki i bedzie smigac.

gumis99
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 12 gru 2008, 17:03
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: gumis99 » 06 kwie 2010, 22:40

SŁONIK niesmialy jestem:P


stozek taki http://www.re5pect.pl/index.php?product ... od_id=7307 (cena powala:()
moze wez lepiej zaloz ori puszke i nie bedziesz mial problemow w wtyczka(stozek jest tylko dla szpanu pod psssst , procz dzwieku tylko szkodzi)
http://gumis.nd.e-wro.pl/kielce/kielce/4.JPG
, nie wiem ale stozek moze Ci przyniesc jakis problem z obrotami i napewno wieksze spalanie ( pytaj usera o nicku "Poziek"a na forum a4)

a wydechu na razie nie rob z nierdzewki zrob z normalnej rury 2,5 i tylko koncowy tlumik zobaczysz jak sie jezdzi;)
w DP wspawana beczka o średnicy 10 cm
to to nie jest ori rura z a4 w ktorej byl kat(beńka)? cos takiego mialem ale w tdi jak pamietam
w przyszłośći FMIC na pewno się pojawi
goraco namawiam!:) zima Ci nie bedzie potrzebny:P a lato idzie:)

mam nadzieje ze sonde bedziesz mial sprawna bo dziadostwo drogie

Zablokowany

Wróć do „Audi 80/90 - B4.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl