Radio - podlaczenie - piny itd
Nie możesz uciąć tych małych kosteczek które miałęś w blaupunkcie (mini iso) i przerobić je na iso ponieważ mini iso jest wyjściem niskonapięciowym i połączone jest ze wzmacniaczem który podbija napięcie do normalnego i dopiero przekazuje na głośnik.Z radia (duże iso) wychodzi sygnał wysokonapięciowy przystosowany do podłączenia bezpośrednio do głośnika .Teraz masz ten sygnał podłączony dodatkowo do wzmacniacza który go wzmacnia i na głośnik idzie bardzo duże napięcie co powoduje że gra on głośniej a w efekcie prędzej czy później ulegnie uszkodzeniu.
Wyjscia masz cztery;
1.zakupić specjalną przejściówkę z iso dużego na mini która obniży wartość napięcia wychodzącego z radia http://www.allegro.pl/item979429990_glo ... a6_a8.html i to jest najlepsze rozwiązanie.
2. dostać się do głośników w tylnych drzwiach i kable które idą od radia do wzmacniacza przy głośniku podłączyć bezpośrednio do głośnika
3.Uciąć mini iso czyli kostkę która wchodziła do orginalnego radia ,dolutować zamiast niej dwa czincze i podłączyć do radia jeśli oczywiście radio ma wyjście czincz.(w tym przypadku przy włączeniu i wyłączeniu radia będzie głośny trzask)
4. kupić radio blaupunkt odpowiednio przystosowane.
Wyjscia masz cztery;
1.zakupić specjalną przejściówkę z iso dużego na mini która obniży wartość napięcia wychodzącego z radia http://www.allegro.pl/item979429990_glo ... a6_a8.html i to jest najlepsze rozwiązanie.
2. dostać się do głośników w tylnych drzwiach i kable które idą od radia do wzmacniacza przy głośniku podłączyć bezpośrednio do głośnika
3.Uciąć mini iso czyli kostkę która wchodziła do orginalnego radia ,dolutować zamiast niej dwa czincze i podłączyć do radia jeśli oczywiście radio ma wyjście czincz.(w tym przypadku przy włączeniu i wyłączeniu radia będzie głośny trzask)
4. kupić radio blaupunkt odpowiednio przystosowane.
Dzieki grysiuu teraz juz wiem co chodzi Myslalem, ze obejdzie sie bez wiekszego kombinowania a tu psikus teraz bede musial zastanowic sie nad 1 albo 2 rozwiazaniem bo 3 i 4 odpada dopiero co kupilem Alpine i nie mam zamiaru jej zamieniac na Blapunkta a wejscie na czincze bedzie mi potrzebne predzej czy puzniej
Z tego co opisałeś to masz jeszcze źle podłączone głośniki bo głośniej gra lewy przód a nie tył.Powinno być tak;
kolor biały-lewy przód
kolor szary-prawy przód
kolor zielony-lewy tył
kolor fioletowy-prawy tył
przewody z paskiem (-)
przewody bez paska(+)
pomieszane kable szczególnie plusy i minusy wpływają w znacznym stopniu na jakość brzmienia ponieważ w momencie gdy jeden głośnik wypycha membraną powietrze inny je zasysa równoważąc ciśnienie w aucie.Gdy wszystkie głośniki w jednym momencie wypychają powietrze w samochodzie wzrasta gwałtownie ciśnienie i ten efekt między innymi nazywamy basem.
kolor biały-lewy przód
kolor szary-prawy przód
kolor zielony-lewy tył
kolor fioletowy-prawy tył
przewody z paskiem (-)
przewody bez paska(+)
pomieszane kable szczególnie plusy i minusy wpływają w znacznym stopniu na jakość brzmienia ponieważ w momencie gdy jeden głośnik wypycha membraną powietrze inny je zasysa równoważąc ciśnienie w aucie.Gdy wszystkie głośniki w jednym momencie wypychają powietrze w samochodzie wzrasta gwałtownie ciśnienie i ten efekt między innymi nazywamy basem.
Nie przednie glosniki mam dobrze podlaczone, tak jak wypisales. A glosniej gra przod poniewaz tak ustawilem na radiograju, zbalansowalem bo tak jak pisalem wczesniej jezeli wszytsko jest po rowno przy zrobieniu troszke glosniej zaczyna charczec a tak jak mam ustawione ze mocniej graja przednie a tylne slabiej jest o duzo lepiej. Tylko teraz po tym co napisales zastanawiam sie czy dobrze podlaczylem tylnie, bede musial to jutro sprawdzic puki bedzie jasno bo wczoraj podlaczalem to wszystko na szybkiego i tylnie jak juz bylo ciemno, moze pomieszalem dlatego z tym jednym tylnim jest taki problem.
Sprawdzalem jeszcze raz wszystkie przewody, sa dobrze podlaczone wiec jestem w punkcie wyjscia. Wpadlbym, ale akurat ten tydzien pracuje na popoludnie wiec jezeli nie ogarne tego to zostaje mi wizyta najwyzej w nastepnym tygodniu jak bede mial na ranokrisPrG pisze:marcinGD, jak nie ogarniesz tematu wpadnij w czwartek na zaspe to popatrzę co ty masz tam popsute
Witam wszystkich, jako użytkownik golfa (mam nadzieję że to mnie nie przekreśla na starcie :mrgreen: ) pozazdrościłem Wam anteny umieszczonej w tylniej szybie. Chciałbym przynajmniej spróbować czegoś takiego u siebie. Sterczący kikut na dachu dopwrowadza mnie do szału. Kupiłem więc wzmacniacz z 80`ki oraz separator na wszelki wypadek. W poszukiwaniu odpowiedzi które częściowo znalazłem wygooglowałem międzyinnymi ten temat.
Z tego co wiem, poza obwodem ogrzewania jest osobny obwód anteny w szybie, tutaj nie wiem czy one są ze sobą połączone czy całkiwicie niezależne (ile mają wyprowadzeń) ?
np. (+), (wspólna masa), (antena)
oraz jak to się odnosi do podłączenia zacytowanego powyżej (czyli który przewód gdzie, ponieważ nie wiem jak to jest fizycznie na szybie rozmieszczone +/-, ant) ?
U siebie widzę to w ten sposób:
Gdzie za antenę będzie robić kilka, kilkanaście zwojów drutu nawojowego (może jakoś doświadczalnie dobiorę).
Nie wiem jak z podłączeniem tej anteny, czy tak jak nabazgrałem powyżej czyli:
1. Czarny przewód/gniazdo w szereg z (+) ogrzewania szyby
2. Antena do czerwonego przewodu i pod masę
3. Na czerwone gniazdo +12V
czy może:
1. Zastosować separator i zasilić go
2. Czarny przewód/gniazdo w szereg z (+) ogrzewania szyby
3. Antena w szereg pomiędzy czerwony przewód/gniazdo
Będę naprawdę wdzięczny za wskazówki!
VAG über alles
[ Dodano: 2010-06-09, 19:24 ]
W obliczu ogromu postów sam sobie odpowiem
Odbiór ? Prawie bez różnicy, kwestia znalezienia lepszego miejsca ewent położenia dla anteny
Dziękuje, do widzenia.
Mam jednak kilka pytań, pomyślałem że u źródła znajdę najbardziej kompetentnych ludzi.Mobilek pisze:1. Końcówka gwintowana wiadomo przewód antenowyCanibal pisze:Móglby ktos mi napisac do czego sa te wszystkie wtyczki w tym wzmaku
2. Miejsce (pin) obok końcówki gwintowanej - przewód dochodzący od wyłącznika podgrzewanej szyby :oops:
3. Przewód wychodzący ze środka wzmaka (czarny) do dolnej końcówki wychodzącej z szyby
4. Przewód czerwono-biały do górnej końcówki wychodzącej z szyby
5. Pin zaznaczony na czerwono do białego przewodu zasilającego
Z tego co wiem, poza obwodem ogrzewania jest osobny obwód anteny w szybie, tutaj nie wiem czy one są ze sobą połączone czy całkiwicie niezależne (ile mają wyprowadzeń) ?
np. (+), (wspólna masa), (antena)
oraz jak to się odnosi do podłączenia zacytowanego powyżej (czyli który przewód gdzie, ponieważ nie wiem jak to jest fizycznie na szybie rozmieszczone +/-, ant) ?
U siebie widzę to w ten sposób:
Gdzie za antenę będzie robić kilka, kilkanaście zwojów drutu nawojowego (może jakoś doświadczalnie dobiorę).
Nie wiem jak z podłączeniem tej anteny, czy tak jak nabazgrałem powyżej czyli:
1. Czarny przewód/gniazdo w szereg z (+) ogrzewania szyby
2. Antena do czerwonego przewodu i pod masę
3. Na czerwone gniazdo +12V
czy może:
1. Zastosować separator i zasilić go
2. Czarny przewód/gniazdo w szereg z (+) ogrzewania szyby
3. Antena w szereg pomiędzy czerwony przewód/gniazdo
Będę naprawdę wdzięczny za wskazówki!
VAG über alles
[ Dodano: 2010-06-09, 19:24 ]
W obliczu ogromu postów sam sobie odpowiem
Podłączyłem jak powyżej, tyle że fizycznie antena jest zapięta tylko pod czerwony przewód, bo w szeregu z masą miałem wrażenie że odbiór się pogarsza.owies pisze: 1. Czarny przewód/gniazdo w szereg z (+) ogrzewania szyby
2. Antena do czerwonego przewodu i pod masę
3. Na czerwone gniazdo +12V
Odbiór ? Prawie bez różnicy, kwestia znalezienia lepszego miejsca ewent położenia dla anteny
Dziękuje, do widzenia.
Instrukcja obsługi:lutek42 pisze:witam mam dosyć głupie pytanie. jak wymontować orginalnego kaseciaka z b4?
nie ma żadnego miejsca na jakieś wyjmaki tylko po 2 dziurki po obu stronach radia.
weź gwoździa razy 4, lub grube nity aluminiowe, tez razy 4, powkładaj je w każdą dziurkę i wypchnij radio albo od strony schowka na rękawiczki lub jakoś od przodu, pójdzie bez problemu
tylko patrz na grubość "sprzętu" do wyjmowania. ja zawsze używałem nity o grubości 4,8
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
to co sie pytasz to pewnie chodzi o przewod GALA i wyciszanie radia telefonem, ja mam inny problem zakupilem niedawno radio Gamma CC, mam pin Gala nie podlaczony, wiem ze wzrostem predkosci bedzie radio sie poglasniac, tylko skad w instalacji samochodu go wziasc, wiem ze potrzebny jest sygnal predkosci, moze na ktoryms pinie z licznika jest?
Witam,
Trochę odgrzeję temat.
Mam problem z radiem Alpine 9871R. Gdy auto postoi 3 dni nieużywane to rozładowuje mi ono akumulator.
Pierwsze co zrobiłem to zobaczyłem jak ono jest w ogóle podłączone.
A mianowicie tak:
na pierwszym planie są 2 niepodłączone przewody (z kostki ISO):
(1)pomarańcz
(2)niebieski
Natomiast z kostki Audi są także 2 niepodłączone:
(1)niebiesko-szary
(2)biały
No i sedno - zmostkowane żółty i czerwony do przewodu czerwono-niebieskiego. Z tego co mam na schemacie połączenia radia to czerwony powinien być osobno i być aktywowany +12V po przekręceniu kluczyka...
Czy ktoś pomógłby z ogarnięciem tego bałaganu?
Trochę odgrzeję temat.
Mam problem z radiem Alpine 9871R. Gdy auto postoi 3 dni nieużywane to rozładowuje mi ono akumulator.
Pierwsze co zrobiłem to zobaczyłem jak ono jest w ogóle podłączone.
A mianowicie tak:
na pierwszym planie są 2 niepodłączone przewody (z kostki ISO):
(1)pomarańcz
(2)niebieski
Natomiast z kostki Audi są także 2 niepodłączone:
(1)niebiesko-szary
(2)biały
No i sedno - zmostkowane żółty i czerwony do przewodu czerwono-niebieskiego. Z tego co mam na schemacie połączenia radia to czerwony powinien być osobno i być aktywowany +12V po przekręceniu kluczyka...
Czy ktoś pomógłby z ogarnięciem tego bałaganu?
Może to coś ci pomoże http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj24/studio24/