Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Radio - podlaczenie - piny itd

Subwoofery, skrzynie, głośniki, radiootwarzacze, nawigacje GPS, radia CB.
grysiuu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 22 mar 2010, 21:42

Post autor: grysiuu » 01 kwie 2010, 21:55

Nie możesz uciąć tych małych kosteczek które miałęś w blaupunkcie (mini iso) i przerobić je na iso ponieważ mini iso jest wyjściem niskonapięciowym i połączone jest ze wzmacniaczem który podbija napięcie do normalnego i dopiero przekazuje na głośnik.Z radia (duże iso) wychodzi sygnał wysokonapięciowy przystosowany do podłączenia bezpośrednio do głośnika .Teraz masz ten sygnał podłączony dodatkowo do wzmacniacza który go wzmacnia i na głośnik idzie bardzo duże napięcie co powoduje że gra on głośniej a w efekcie prędzej czy później ulegnie uszkodzeniu.
Wyjscia masz cztery;
1.zakupić specjalną przejściówkę z iso dużego na mini która obniży wartość napięcia wychodzącego z radia http://www.allegro.pl/item979429990_glo ... a6_a8.html i to jest najlepsze rozwiązanie.
2. dostać się do głośników w tylnych drzwiach i kable które idą od radia do wzmacniacza przy głośniku podłączyć bezpośrednio do głośnika
3.Uciąć mini iso czyli kostkę która wchodziła do orginalnego radia ,dolutować zamiast niej dwa czincze i podłączyć do radia jeśli oczywiście radio ma wyjście czincz.(w tym przypadku przy włączeniu i wyłączeniu radia będzie głośny trzask)
4. kupić radio blaupunkt odpowiednio przystosowane.

Awatar użytkownika
marcinGD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 338
Rejestracja: 17 cze 2009, 23:02
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: marcinGD » 01 kwie 2010, 22:10

Dzieki grysiuu teraz juz wiem co chodzi :-/ Myslalem, ze obejdzie sie bez wiekszego kombinowania a tu psikus teraz bede musial zastanowic sie nad 1 albo 2 rozwiazaniem bo 3 i 4 odpada dopiero co kupilem Alpine i nie mam zamiaru jej zamieniac na Blapunkta a wejscie na czincze bedzie mi potrzebne predzej czy puzniej :-/

grysiuu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 22 mar 2010, 21:42

Post autor: grysiuu » 02 kwie 2010, 18:05

Z tego co opisałeś to masz jeszcze źle podłączone głośniki bo głośniej gra lewy przód a nie tył.Powinno być tak;
kolor biały-lewy przód
kolor szary-prawy przód
kolor zielony-lewy tył
kolor fioletowy-prawy tył
przewody z paskiem (-)
przewody bez paska(+)
pomieszane kable szczególnie plusy i minusy wpływają w znacznym stopniu na jakość brzmienia ponieważ w momencie gdy jeden głośnik wypycha membraną powietrze inny je zasysa równoważąc ciśnienie w aucie.Gdy wszystkie głośniki w jednym momencie wypychają powietrze w samochodzie wzrasta gwałtownie ciśnienie i ten efekt między innymi nazywamy basem.

Awatar użytkownika
marcinGD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 338
Rejestracja: 17 cze 2009, 23:02
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: marcinGD » 02 kwie 2010, 21:21

Nie przednie glosniki mam dobrze podlaczone, tak jak wypisales. A glosniej gra przod poniewaz tak ustawilem na radiograju, zbalansowalem bo tak jak pisalem wczesniej jezeli wszytsko jest po rowno przy zrobieniu troszke glosniej zaczyna charczec a tak jak mam ustawione ze mocniej graja przednie a tylne slabiej jest o duzo lepiej. Tylko teraz po tym co napisales zastanawiam sie czy dobrze podlaczylem tylnie, bede musial to jutro sprawdzic puki bedzie jasno bo wczoraj podlaczalem to wszystko na szybkiego i tylnie jak juz bylo ciemno, moze pomieszalem dlatego z tym jednym tylnim jest taki problem.

Awatar użytkownika
krisPrG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 524
Rejestracja: 09 lis 2007, 23:59
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: krisPrG » 03 kwie 2010, 01:03

marcinGD, jak nie ogarniesz tematu wpadnij w czwartek na zaspe to popatrzę co ty masz tam popsute

Awatar użytkownika
marcinGD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 338
Rejestracja: 17 cze 2009, 23:02
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: marcinGD » 04 kwie 2010, 22:43

krisPrG pisze:marcinGD, jak nie ogarniesz tematu wpadnij w czwartek na zaspe to popatrzę co ty masz tam popsute
Sprawdzalem jeszcze raz wszystkie przewody, sa dobrze podlaczone wiec jestem w punkcie wyjscia. Wpadlbym, ale akurat ten tydzien pracuje na popoludnie wiec jezeli nie ogarne tego to zostaje mi wizyta najwyzej w nastepnym tygodniu jak bede mial na rano

Awatar użytkownika
krisPrG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 524
Rejestracja: 09 lis 2007, 23:59
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: krisPrG » 05 kwie 2010, 12:25

spoko

owies
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 03 cze 2010, 11:23

Post autor: owies » 03 cze 2010, 12:32

Witam wszystkich, jako użytkownik golfa (mam nadzieję że to mnie nie przekreśla na starcie :mrgreen: ) pozazdrościłem Wam anteny umieszczonej w tylniej szybie. Chciałbym przynajmniej spróbować czegoś takiego u siebie. Sterczący kikut na dachu dopwrowadza mnie do szału. Kupiłem więc wzmacniacz z 80`ki oraz separator na wszelki wypadek. W poszukiwaniu odpowiedzi które częściowo znalazłem wygooglowałem międzyinnymi ten temat.
Mobilek pisze:
Canibal pisze:Móglby ktos mi napisac do czego sa te wszystkie wtyczki w tym wzmaku
1. Końcówka gwintowana wiadomo przewód antenowy
2. Miejsce (pin) obok końcówki gwintowanej - przewód dochodzący od wyłącznika podgrzewanej szyby :oops:
3. Przewód wychodzący ze środka wzmaka (czarny) do dolnej końcówki wychodzącej z szyby
4. Przewód czerwono-biały do górnej końcówki wychodzącej z szyby
5. Pin zaznaczony na czerwono do białego przewodu zasilającego
Mam jednak kilka pytań, pomyślałem że u źródła znajdę najbardziej kompetentnych ludzi.

Z tego co wiem, poza obwodem ogrzewania jest osobny obwód anteny w szybie, tutaj nie wiem czy one są ze sobą połączone czy całkiwicie niezależne (ile mają wyprowadzeń) ?
np. (+), (wspólna masa), (antena)
oraz jak to się odnosi do podłączenia zacytowanego powyżej (czyli który przewód gdzie, ponieważ nie wiem jak to jest fizycznie na szybie rozmieszczone +/-, ant) ?

U siebie widzę to w ten sposób:
Obrazek

Gdzie za antenę będzie robić kilka, kilkanaście zwojów drutu nawojowego (może jakoś doświadczalnie dobiorę).
Nie wiem jak z podłączeniem tej anteny, czy tak jak nabazgrałem powyżej czyli:
1. Czarny przewód/gniazdo w szereg z (+) ogrzewania szyby
2. Antena do czerwonego przewodu i pod masę
3. Na czerwone gniazdo +12V

czy może:
1. Zastosować separator i zasilić go
2. Czarny przewód/gniazdo w szereg z (+) ogrzewania szyby
3. Antena w szereg pomiędzy czerwony przewód/gniazdo

Będę naprawdę wdzięczny za wskazówki!
VAG über alles

[ Dodano: 2010-06-09, 19:24 ]
W obliczu ogromu postów sam sobie odpowiem
owies pisze: 1. Czarny przewód/gniazdo w szereg z (+) ogrzewania szyby
2. Antena do czerwonego przewodu i pod masę
3. Na czerwone gniazdo +12V
Podłączyłem jak powyżej, tyle że fizycznie antena jest zapięta tylko pod czerwony przewód, bo w szeregu z masą miałem wrażenie że odbiór się pogarsza.
Odbiór ? Prawie bez różnicy, kwestia znalezienia lepszego miejsca ewent położenia dla anteny

Dziękuje, do widzenia.

lutek42
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 16 kwie 2009, 17:50
Lokalizacja: WARSZAWA

orginalne radio

Post autor: lutek42 » 08 lip 2010, 22:50

witam mam dosyć głupie pytanie. jak wymontować orginalnego kaseciaka z b4?
nie ma żadnego miejsca na jakieś wyjmaki tylko po 2 dziurki po obu stronach radia.
prosze o pomoc!! POZDRAWIAM Obrazek

Awatar użytkownika
krisPrG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 524
Rejestracja: 09 lis 2007, 23:59
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: krisPrG » 09 lip 2010, 07:41

lutek42 pisze:witam mam dosyć głupie pytanie. jak wymontować orginalnego kaseciaka z b4?
nie ma żadnego miejsca na jakieś wyjmaki tylko po 2 dziurki po obu stronach radia.
Instrukcja obsługi:
weź gwoździa razy 4, lub grube nity aluminiowe, tez razy 4, powkładaj je w każdą dziurkę i wypchnij radio albo od strony schowka na rękawiczki lub jakoś od przodu, pójdzie bez problemu
tylko patrz na grubość "sprzętu" do wyjmowania. ja zawsze używałem nity o grubości 4,8

lutek42
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 16 kwie 2009, 17:50
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: lutek42 » 09 lip 2010, 15:45

podziękowania sprubuje i zobaczymy

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 19 lip 2010, 16:38

to co sie pytasz to pewnie chodzi o przewod GALA i wyciszanie radia telefonem, ja mam inny problem zakupilem niedawno radio Gamma CC, mam pin Gala nie podlaczony, wiem ze wzrostem predkosci bedzie radio sie poglasniac, tylko skad w instalacji samochodu go wziasc, wiem ze potrzebny jest sygnal predkosci, moze na ktoryms pinie z licznika jest?

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 12 sie 2010, 23:53

dardaw2 pisze:Czerwony puszczasz po stacyjce;)
pamiętasz kolor może kabla w stacyjce?

Awatar użytkownika
gringo_xp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 30 gru 2010, 21:20
Lokalizacja: Bytom

Post autor: gringo_xp » 02 sty 2011, 21:45

Witam,
Trochę odgrzeję temat.
Mam problem z radiem Alpine 9871R. Gdy auto postoi 3 dni nieużywane to rozładowuje mi ono akumulator.
Pierwsze co zrobiłem to zobaczyłem jak ono jest w ogóle podłączone.

A mianowicie tak:

Obrazek

na pierwszym planie są 2 niepodłączone przewody (z kostki ISO):
(1)pomarańcz
(2)niebieski

Natomiast z kostki Audi są także 2 niepodłączone:
(1)niebiesko-szary
(2)biały

No i sedno - zmostkowane żółty i czerwony do przewodu czerwono-niebieskiego. Z tego co mam na schemacie połączenia radia to czerwony powinien być osobno i być aktywowany +12V po przekręceniu kluczyka...

Czy ktoś pomógłby z ogarnięciem tego bałaganu?

olapiotr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 04 sie 2009, 01:02
Lokalizacja: Łódź

Post autor: olapiotr » 02 sty 2011, 22:01


ODPOWIEDZ

Wróć do „Car Audio, GPS, CB.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl