[b4 1.9tdi 1Z] zuzycie oleju a prędkość
a co to jest ten Oil catch tank ja w swojej audiczce zeszłej jesieni wymieniałem pierścionki nie wymieniałem prowadnic docierałem zawory zmieniłem rośniesz gumki na zaworach oraz wszystkie uszczelki również teraz przy wyższych prędkościach żłopie olej jakiś literek może ciut więcej na jakieś 3500tys km a tak przy okazji to taki remoncik wyniósł mnie jakieś 700zl tylko większość własnoręcznie robiłem
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Odma jest połączona z turbiną więc to normalne, że jak turbina się rozkręci to zacznie zasysać całą mgiełkę olejową z nad odmy.misiek547 pisze:a co to jest ten Oil catch tank ja w swojej audiczce zeszłej jesieni wymieniałem pierścionki nie wymieniałem prowadnic docierałem zawory zmieniłem rośniesz gumki na zaworach oraz wszystkie uszczelki również teraz przy wyższych prędkościach żłopie olej jakiś literek może ciut więcej na jakieś 3500tys km a tak przy okazji to taki remoncik wyniósł mnie jakieś 700zl tylko większość własnoręcznie robiłem
ja teraz zalałem półsyntetyka (wcześniej mineral) zrobiłem ponad tysiaka w tym 500 po autostradach ale dość wolno (130-140 na gps) i nie widzę żeby coś ubyło.misiek547 pisze:a co to jest ten Oil catch tank ja w swojej audiczce zeszłej jesieni wymieniałem pierścionki nie wymieniałem prowadnic docierałem zawory zmieniłem rośniesz gumki na zaworach oraz wszystkie uszczelki również teraz przy wyższych prędkościach żłopie olej jakiś literek może ciut więcej na jakieś 3500tys km a tak przy okazji to taki remoncik wyniósł mnie jakieś 700zl tylko większość własnoręcznie robiłem
Faktycznie tanio Cię wyniosło, ja niestety nie mam ani miejsca ani doświadczenia więc robił to mechanik....
To fajnie masz,ja niestety stwierdzam u siebie zużycie ok 500ml na 400km,uszczelniacze wymienione rok temu,zrobiłem prowizorkę oil cach tanka przed trasą planowaną na ponad 800km,nie nałapał nic,a oleju i tak ubywa,więc albo turbo albo pierścienie,dzisiaj będe sprawdzał czy turbo nie puszcza gorącą stroną :-x
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
A nie masz wycieków? Bo przy takim braniu oleju to powinien ci nieźle kopcić.AB4 pisze:To fajnie masz,ja niestety stwierdzam u siebie zużycie ok 500ml na 400km,uszczelniacze wymienione rok temu,zrobiłem prowizorkę oil cach tanka przed trasą planowaną na ponad 800km,nie nałapał nic,a oleju i tak ubywa,więc albo turbo albo pierścienie,dzisiaj będe sprawdzał czy turbo nie puszcza gorącą stroną :-x
Jak każde takie z przebiegiem,poci się przy odmie,ale jako tako wycieków nie ma,no i fakt kopci,najczęsciej na ciepłym silniku poklekla na wolnych kilka minut i to pierwsze wcisniecie gazu,np przy ruszaniu to pojawia się niebieska chmura,jadąc po trasie przy przyspieszaniu z butem w podłodze kopci na ciemnoszaro.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
To może wskazywać na turbinę. Chodzi na jałowym to turbo nie daje ciśnienia, ale w dolocie zbiera się olej. Wciskasz gaz ta partia oleju jaka już nazbierała się w dolocie jest zasysana i przepalana i stąd ten dym - tak przynajmniej myślę. Odepnij węże od turbo i sprawdź co tam się święci.AB4 pisze:fakt kopci,najczęsciej na ciepłym silniku poklekla na wolnych kilka minut i to pierwsze wcisniecie gazu,np przy ruszaniu to pojawia się niebieska chmura
Sprawdzałem już część zasysającą i tam jest sucho,ale słychać jej głośny szum,sprawdzałem też ciśnienie doładowania z odpietą gruszką,pokazało 1,35-1,37 na podpiętym manometrze,dzisiaj mam zamiar loga zrobić i rozebrać dolot,IC zobaczyć co tam słychać,zastanawia mnie też smutny fakt że rozkręca mi sie jedynie do 4100rpm,dawka paliwa podniesiona do 18 w Vagach,błędów nie ma ,a po grudniowej wymianie pompy wody,przy okazji filtrów i oleju jakoś dziwnie osłabł.