Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9tdi 1Z] zuzycie oleju a prędkość

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 04 kwie 2010, 18:53

Odma to bolączka diesli w grupie VAG. Dlatego wymyślono Oil Catch Tanka.

misiek547
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 218
Rejestracja: 19 maja 2009, 22:29
Lokalizacja: Malbork

Post autor: misiek547 » 04 kwie 2010, 23:45

a co to jest ten Oil catch tank ja w swojej audiczce zeszłej jesieni wymieniałem pierścionki nie wymieniałem prowadnic docierałem zawory zmieniłem rośniesz gumki na zaworach oraz wszystkie uszczelki również teraz przy wyższych prędkościach żłopie olej jakiś literek może ciut więcej na jakieś 3500tys km a tak przy okazji to taki remoncik wyniósł mnie jakieś 700zl tylko większość własnoręcznie robiłem

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 05 kwie 2010, 10:18

misiek547 pisze:a co to jest ten Oil catch tank
wpisz sobie w wyszukiwarce to wyskoczy ci kilka tematów ze zdjęciami i opisem jak to zrobić...

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 05 kwie 2010, 11:18

misiek547 pisze:a co to jest ten Oil catch tank ja w swojej audiczce zeszłej jesieni wymieniałem pierścionki nie wymieniałem prowadnic docierałem zawory zmieniłem rośniesz gumki na zaworach oraz wszystkie uszczelki również teraz przy wyższych prędkościach żłopie olej jakiś literek może ciut więcej na jakieś 3500tys km a tak przy okazji to taki remoncik wyniósł mnie jakieś 700zl tylko większość własnoręcznie robiłem
Odma jest połączona z turbiną więc to normalne, że jak turbina się rozkręci to zacznie zasysać całą mgiełkę olejową z nad odmy.

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 05 kwie 2010, 12:11

misiek547 pisze:a co to jest ten Oil catch tank ja w swojej audiczce zeszłej jesieni wymieniałem pierścionki nie wymieniałem prowadnic docierałem zawory zmieniłem rośniesz gumki na zaworach oraz wszystkie uszczelki również teraz przy wyższych prędkościach żłopie olej jakiś literek może ciut więcej na jakieś 3500tys km a tak przy okazji to taki remoncik wyniósł mnie jakieś 700zl tylko większość własnoręcznie robiłem
ja teraz zalałem półsyntetyka (wcześniej mineral) zrobiłem ponad tysiaka w tym 500 po autostradach ale dość wolno (130-140 na gps) i nie widzę żeby coś ubyło.
Faktycznie tanio Cię wyniosło, ja niestety nie mam ani miejsca ani doświadczenia więc robił to mechanik....

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 05 kwie 2010, 13:07

@denis

Bo jeszcze olej jest "młody". Poczekaj aż się trochę napracuje wtedy powiedz ile ubywa ;-)

misiek547
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 218
Rejestracja: 19 maja 2009, 22:29
Lokalizacja: Malbork

Post autor: misiek547 » 05 kwie 2010, 15:06

no jeżdżę cały czas jak zrobię kolejna ze 2 tys to zerknę ile tam jest

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 16 kwie 2010, 17:44

no i okazało się że zużycie oleju wynikało ze zbyt wysokich obrotów.zrobiłem teraz 1000km nie przekraczając 3000 - 3500 obrotów i nie zużył ani grama...

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 17 kwie 2010, 12:52

To fajnie masz,ja niestety stwierdzam u siebie zużycie ok 500ml na 400km,uszczelniacze wymienione rok temu,zrobiłem prowizorkę oil cach tanka przed trasą planowaną na ponad 800km,nie nałapał nic,a oleju i tak ubywa,więc albo turbo albo pierścienie,dzisiaj będe sprawdzał czy turbo nie puszcza gorącą stroną :-x

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 17 kwie 2010, 12:53

AB4 pisze:To fajnie masz,ja niestety stwierdzam u siebie zużycie ok 500ml na 400km,uszczelniacze wymienione rok temu,zrobiłem prowizorkę oil cach tanka przed trasą planowaną na ponad 800km,nie nałapał nic,a oleju i tak ubywa,więc albo turbo albo pierścienie,dzisiaj będe sprawdzał czy turbo nie puszcza gorącą stroną :-x
A nie masz wycieków? Bo przy takim braniu oleju to powinien ci nieźle kopcić.

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 17 kwie 2010, 13:24

Jak każde takie z przebiegiem,poci się przy odmie,ale jako tako wycieków nie ma,no i fakt kopci,najczęsciej na ciepłym silniku poklekla na wolnych kilka minut i to pierwsze wcisniecie gazu,np przy ruszaniu to pojawia się niebieska chmura,jadąc po trasie przy przyspieszaniu z butem w podłodze kopci na ciemnoszaro.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 17 kwie 2010, 13:29

AB4 pisze:fakt kopci,najczęsciej na ciepłym silniku poklekla na wolnych kilka minut i to pierwsze wcisniecie gazu,np przy ruszaniu to pojawia się niebieska chmura
To może wskazywać na turbinę. Chodzi na jałowym to turbo nie daje ciśnienia, ale w dolocie zbiera się olej. Wciskasz gaz ta partia oleju jaka już nazbierała się w dolocie jest zasysana i przepalana i stąd ten dym - tak przynajmniej myślę. Odepnij węże od turbo i sprawdź co tam się święci.

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 17 kwie 2010, 13:39

Sprawdzałem już część zasysającą i tam jest sucho,ale słychać jej głośny szum,sprawdzałem też ciśnienie doładowania z odpietą gruszką,pokazało 1,35-1,37 na podpiętym manometrze,dzisiaj mam zamiar loga zrobić i rozebrać dolot,IC zobaczyć co tam słychać,zastanawia mnie też smutny fakt że rozkręca mi sie jedynie do 4100rpm,dawka paliwa podniesiona do 18 w Vagach,błędów nie ma ,a po grudniowej wymianie pompy wody,przy okazji filtrów i oleju jakoś dziwnie osłabł.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 17 kwie 2010, 18:00

jak masz sucho w dolocie to odpal silnik, raz przegazuj i odkręć rurę wydechową od turbo i jak tam oleju nie ma to znaczy że turbina szczelna, tym bardziej że jeszcze ładnie dmucha a jakby tam było sporo oliwy to walnął uszczelniacz na gorącej stronie turbiny

a na jakim oleju jeździsz :?:

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 17 kwie 2010, 20:34

Doszukałem sie,jednak turbinka puszcza oliwe po gorącej stronie,pod sztangą z WG dość mocno nakapane,przepuszcza nawet na ośce WG,ale w Mielcu regenerują za 450zeta,o ile nie trzeba wymieniać ośki wirnika. Na oleju Mobil1 mineralny

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl