Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9TDI 1Z] Brak ładowania ( duża kałuża)

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
chorzowski73
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 04 kwie 2008, 05:19

[80 B4 1.9TDI 1Z] Brak ładowania ( duża kałuża)

Post autor: chorzowski73 » 06 kwie 2010, 02:50

Witam.

To mój debiut więc pozdrawiam Wszystkich.
Szukałem ale jakoś nie umiałem znalezć podobnej sytuacji (może z nerwów)
Jeżeli jednak jest to przepraszam.

Muszę prosić o pomoc bo już mam dość płacenia za "chyba" to jest to.....:)

Dzisiaj w nocy przy ok. 80-90 km/h zaliczyłem dużą kałuże i ... zero ładowania, nic.
Moje pytanie brzmi co mogło się stać??? Dodam że po takich "byle jakich" oględzinach(noc itp.) nie stwierdziłem jakiś wiszących kabli czy coś uszkodzonego. Po około godzinnym postoju (silnik był gorący) spryskaniu newralgicznych miejsc wd-40 ,nic się nie zmieniło.
Prosił bym o pomoc bo autko to mój chleb i chciał bym już wiedzieć co narobiłem........ :oops:

Z góry dziękuję za pomoc.


aaa dodam że nie mam zamontowanej dolnej osłony silnika.(tzw.mechanik zapomniał)
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2010, 07:03 przez chorzowski73, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 06 kwie 2010, 09:04

chorzowski73, od wjechania do głębokiej kałuży mogły paść diody w alternatorze.Uszkodzeniu mógł ulec także stojan.Sprawdź czy uszkodzeniu od tego wjazdu w kałużę nie uległa także obudowa.Wtedy wirnik może ocierać się o stojan.Generalnie powodów może być kilka. :-/

Awatar użytkownika
KaZi_2005
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 893
Rejestracja: 11 kwie 2009, 08:41
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: KaZi_2005 » 06 kwie 2010, 11:42

również stawiam na diody w alternatorze. Miałem podobną sytuację i okazało się że diody odmówiły posłuszeństwa. Drugi używany alternator rozwiązał szybko problem :-)

W sumie możesz też zdjąć pasek z alternatora i sprawdzić czy w miare lekko się kręci... może obudowa, albo ten wiatraczek się zagiął i blokuje alternator?

venol20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 13 gru 2009, 16:02
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: venol20 » 06 kwie 2010, 12:14

Kolego jak masz troche obycia z elektryką to załatw sobie miernik napięcia, ustaw zakres do 20V, i końcówkę czerwoną przyłóż do śruby 13tki co jest przykręcony czerwony kabel z tyłu altka, a minusową do masy(do jakieoś niepolakierowanego elementu karoserii). I jeśli nie będzie napięcia rzędu ok 14Volt lub jeśli będzie ono falować od np. 5V DO 10V DO 13V to znaczy że popalone diody.pozdro

[ Dodano: 2010-04-06, 12:16 ]
dodam że same diody podlegają wymianie koszt ok. 150zł z robocizną. Chyba że coś Ci sie w środku altka rozwaliło.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl