Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.0 16v 6a] problem z wentylatorami

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
keczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2143
Rejestracja: 11 sty 2007, 22:34
Lokalizacja: Łowicza centrum

[B3 2.0 16v 6a] problem z wentylatorami

Post autor: keczy » 01 kwie 2010, 21:57

Witam. Mam dosc spory problem, mianowicie kiedy zalaczaja sie wentylatory napiecie spada ponizej 12v i przygasaja swiatla, dzieje sie tak odkad autko odebralem od mechanika i mysle ze koles cos pomieszal przy kablach :-| Od wentylatorow idzie plus i masa natomiast pod aku sa trzy podlaczenia i nie moge dojsc do ladu a wole nie podlaczac tego metoda prob... Z gory dziekuje za pomoc :-)

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 02 kwie 2010, 06:49

Zapewne chodzi o płytke opornikowa pod aku :?: wiec tak przewody + wentylatorów podłaczasz do zacisku górnego płytki a przewody masowe do masy, potem z wiazki powinny wychodzic ci 2 przewody które trzeba podpiac do pozostałych 2 wyjsc płytki ale kolejnosc to musisz juz sam okreslic, mozesz kombinowac bo nic nie spalisz. Sprawdz przewody przy altrnatorze czy sa dokrecone oraz napiecie paska.

Awatar użytkownika
keczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2143
Rejestracja: 11 sty 2007, 22:34
Lokalizacja: Łowicza centrum

Post autor: keczy » 02 kwie 2010, 14:41

WOJTEK26 pisze:Zapewne chodzi o płytke opornikowa pod aku
Dokladnie, zrobilem zdjecie tej plytki i do niej dochodza trzy przewody. W kolejnosci, 1 czerwono niebieski(czerwona kropka), 2 czerwono bialy(biala kropka) i 3 czerwono czarny(czarna kropka). Masa od wentylatorow jest podlaczona poza plytka do podluznicy. Podlaczylem plusy wentylatorow do 1 kabla czerwono niebieskiego(czerwona kropka) i po wlaczeniu wentylatorow kable zrobily sie cieple jak i plytka, tak ma byc...? Moglbys napisac mi jak poprawnie to podlaczyc, moze trzeba przenisc mase wentylatorow na 3 przewod czerwono czarny(czarna kropka) ?
WOJTEK26 pisze:Sprawdz przewody przy altrnatorze czy sa dokrecone oraz napiecie paska.
Sprawdzone i wszystko jest okej.
Obrazek

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 03 kwie 2010, 17:59

Ja mogę tylko tak pomóc
Według schematu masa ma być na stałe przykręcona do masy
Jedź do mechanika i pytaj co robił i które przewody odpinał i zaraz dojdziemy co jest grane
Przy samych wentylatorach nie kombinował coś ten macher ? może tam gdzieś plus ucieka do masy

Będzie pomógł he he :)

Obrazek

Awatar użytkownika
keczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2143
Rejestracja: 11 sty 2007, 22:34
Lokalizacja: Łowicza centrum

Post autor: keczy » 05 kwie 2010, 20:41

wybacz ale nic nie kaman ze schematow :oops:
ziemor pisze:Według schematu masa ma być na stałe przykręcona do masy
Masa juz jest przykrecona jak byla
ziemor pisze:Jedź do mechanika i pytaj co robił i które przewody odpinał i zaraz dojdziemy co jest grane
Nie mieszkam chwilowo w pl ale wiem ze odkrecal wszystko :-/ Podlaczylem wszystko jak napisal kolega WOJTEK26, i okazalo sie ze jeden wentylator musi byc uszkodzony bo po podlaczeniu napiecie spada juz poznizej 8v, a kabel od niego robi sie goracy. odlaczylem ten jeden wentylator i stala sie dziwna rzecz, przestaly dzialac wentylatory po osiagnieciu temp przez silnik ale po zwarciu pinow w kostce od czujnika cieczy dzialaja, mozliwe ze czujnik jest dobry a padl jakis przekaznik?

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 06 kwie 2010, 14:33

keczy pisze:po zwarciu pinow w kostce od czujnika cieczy dzialaja
No to nie jest tak źle - może tylko jeden bieg Ci nie działa bo jak wentylator miał zwarcie a z tego co piszesz to miał bo napięcie spada do 8 V to może tylko jeden bieg nie chodzi
Przyczyna to : najpierw bezpieczniki potem przekaźnik - masz na schemacie symbole
Potem to gdzieś upalone kable ale jak miałeś właściwe bezieczniki to one powinny paść a nie kable - właśnie tak ważne są bezpieczniki o właściwym prądzie na właściwym miejscu

Sprawdź sobie dokładnie bo masz w 6A 2 biegi wentylatorów a właściwie to trzy
1 bieg - załancza czujnik przegrzania wtrysków - to ten pomiędzy wtryskiwaczami a chłodnicą u góry - jak jego zewrzesz to ma się kręcić na 1 biegu
2 bieg załancza zobacz schemat - wydrukuj go i przelnalizuj - czujnik przy 95 st cel
3 bieg czyli bieg już bez opornicy załancza czujnik przy 100 st cel

Bydzie pómógł he eh

Awatar użytkownika
keczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2143
Rejestracja: 11 sty 2007, 22:34
Lokalizacja: Łowicza centrum

Post autor: keczy » 06 kwie 2010, 18:28

Autko sprawne :mrgreen: Kable byly pomieszane na plytce to raz, wentylator jest uszkodzony i na ta chwile wszystko dziala jeden, to dwa.
ziemor pisze:Przyczyna to : najpierw bezpieczniki potem przekaźnik - masz na schemacie symbole
styki przekaznika byly okopcone i po lekkim przetarciu jest okej :-D
ziemor pisze:1 bieg - załancza czujnik przegrzania wtrysków - to ten pomiędzy wtryskiwaczami a chłodnicą u góry - jak jego zewrzesz to ma się kręcić na 1 biegu
Niestety teraz przestal dzialac ten system i wydaje mi sie ze spalilem przekaznik jak podlaczylem zle kable, "cyka" przez chwilke ale zadnej reakcji wentylatorow. Wiesz moze gdzie kupuje sie takie przekazniki? dzieki panowie za pomoc <piwo>

mazvr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 28 lip 2010, 03:20

Post autor: mazvr » 30 maja 2011, 16:59

witam, mam problem z wentylatorami gdyz nie dzialaja, a nie moge nigdzie znalesc tej plytki opornikowej, moze ktos wie gdzie powinna sie znajdowac, dodam ze silnik mam 2,8 i tam gdzie powinna byc ta plytka jest akumulator. Porada isc za kablami tez nie wiele pomoze bo mam przy wentylatorach uciete kable

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 31 maja 2011, 16:03

wsuń się pod podwozie i ona powinna być dokładnie przy akumulatorze pod spodem przykręcona do nadkola na jedną śrubkę,ja zaraz obok mam klakson ;-)

mazvr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 28 lip 2010, 03:20

Post autor: mazvr » 31 maja 2011, 16:56

dzieki wielkie za info, zaraz ide jej poszukac, ale jak by ktos mial jakas fotke byl bym wdzieczny, chociaz wiedzial bym gdzie zamontowac nowa jak sie okaze ze starej w ogule nie ma :)

[ Dodano: 2011-05-31, 21:00 ]
szukalemi okazalo sie ze po starej plytce ani sladu, nie jestem pewien czy wiem gdzie ja przykrecic dlatego prosil bym jednak o jakies foto

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl