[B4 ABK] Szarpie, dlawi sie po dodaniu gazu gdy pada deszcz
-
- Forum Audi 80
- Posty: 172
- Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11
[B4 ABK] Szarpie, dlawi sie po dodaniu gazu gdy pada deszcz
Znalazlem tylko jeden temat o podobnym problemie:
https://audi80.pl/b4-abk-regulator-b ... 701,15.htm
Jednak jest lekko zielony. Prosilbym o informacje co i jak dokladnie wymienic, ewentualnie jakby ktos mogl wskazac na jakims zdjeciu silnik ABK gdzie znajduje sie "palec" i "kopulka".
Ostatecznie prosilbym o pelne nazwy bo nie jestem mechanikiem i nie obracam sie w tym slangu. Jedynie moge domyslac sie, ze kopulka to gora silnika? Nie wiem, prosze o wytlumaczenie...
W aucie swiece, przewody WN wymieniane jakies 1.5 roku temu.
Mi obroty nie faluja. Do 2000obr szarpie i dlawi sie, gdy lekko trzymam gaz dojde do 2000obr bez WIEKSZYCH szarpniec i zadlawien i wtedy jakos jedzie i tak do czwartego biegu na ktorym to jakotako jezdzi, ale to tez moze przypadek. Nietestowalem tego zbyt dlugo.
https://audi80.pl/b4-abk-regulator-b ... 701,15.htm
Jednak jest lekko zielony. Prosilbym o informacje co i jak dokladnie wymienic, ewentualnie jakby ktos mogl wskazac na jakims zdjeciu silnik ABK gdzie znajduje sie "palec" i "kopulka".
Ostatecznie prosilbym o pelne nazwy bo nie jestem mechanikiem i nie obracam sie w tym slangu. Jedynie moge domyslac sie, ze kopulka to gora silnika? Nie wiem, prosze o wytlumaczenie...
W aucie swiece, przewody WN wymieniane jakies 1.5 roku temu.
Mi obroty nie faluja. Do 2000obr szarpie i dlawi sie, gdy lekko trzymam gaz dojde do 2000obr bez WIEKSZYCH szarpniec i zadlawien i wtedy jakos jedzie i tak do czwartego biegu na ktorym to jakotako jezdzi, ale to tez moze przypadek. Nietestowalem tego zbyt dlugo.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Kopułka wygląda tak: http://allegro.pl/listing/search.php?st ... gory=50761
Do niej podłączone są kable idące od świec zapłonowych + jeden z cewki
Pod nią jest palec: http://allegro.pl/listing/search.php?st ... gory=50761
Obie części wchodzą w skład aparatu zapłonowego: http://pl.wikipedia.org/wiki/Aparat_zap%C5%82onowy
Do niej podłączone są kable idące od świec zapłonowych + jeden z cewki
Pod nią jest palec: http://allegro.pl/listing/search.php?st ... gory=50761
Obie części wchodzą w skład aparatu zapłonowego: http://pl.wikipedia.org/wiki/Aparat_zap%C5%82onowy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 172
- Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11
Dzieki @aldi za wskazanie. Sprawdzilem co i jak i przesylam zdjecie podgladowe, moze komus na przyszlosc sie przyda:
Kable kupowane jakies 1.5 roku. Uszczerbienie kopulki z mojej winy, bo chcialem szczypcami wyciagnac ulamana koncowku przewodu. Kable firmy JANMOR takze nie polecam <osohozi>
Nowy sprzecik w drodze, po zalozeniu dam znac czy to byla jedyna usterka
Jeszcze pytanie o palec rozdzielacza. Moj jest w takim stanie:
Przegladajac allegro zauwazylem, ze palec rozdzielacza z takim wygladem jest do 2.0 ABT.
Kupilem inny dedykowany do mojego silnika (2.0 ABK):
Kable kupowane jakies 1.5 roku. Uszczerbienie kopulki z mojej winy, bo chcialem szczypcami wyciagnac ulamana koncowku przewodu. Kable firmy JANMOR takze nie polecam <osohozi>
Nowy sprzecik w drodze, po zalozeniu dam znac czy to byla jedyna usterka
Jeszcze pytanie o palec rozdzielacza. Moj jest w takim stanie:
Przegladajac allegro zauwazylem, ze palec rozdzielacza z takim wygladem jest do 2.0 ABT.
Kupilem inny dedykowany do mojego silnika (2.0 ABK):
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2010, 11:39 przez SowaBezOka, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 172
- Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11
-
- Forum Audi 80
- Posty: 33
- Rejestracja: 05 mar 2010, 21:43
-
- Forum Audi 80
- Posty: 172
- Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11
przekaznik nr 30 ostatnio sprawdzalem, wylgadal jak nowka
Pompa paliwa w sumie mogla dostac po tylku przez ostatnie wakacje gdy zabraklo kilka razy paliwa. Ale chyba by czesciej szwankowala, aniezeli tylko gdy deszcz pada lub jest wilgotno?
Co do palca rozdzielacza to bedzie dzialal gdy kupie taki co jest dedykowany do mojego silnika, mimo, ze ma inny wyglad?
Pompa paliwa w sumie mogla dostac po tylku przez ostatnie wakacje gdy zabraklo kilka razy paliwa. Ale chyba by czesciej szwankowala, aniezeli tylko gdy deszcz pada lub jest wilgotno?
Co do palca rozdzielacza to bedzie dzialal gdy kupie taki co jest dedykowany do mojego silnika, mimo, ze ma inny wyglad?
miałem tak samo kolego, wymieniłem przekaźnik 30, myślałem że pomogło, ale znów kiedyś zaczął szarpać, a co ciekawe jak skoczył samochód na jakimś dołku czy coś to znów szarpał albo nie szarpał, podpiąłem do VAGa miałem 2 błędy, potencjometr przepustnicy i sonda lambda... odpiąłem wszystkie wtyczki jakie były przy silniku, wyczyściłem, sprawdziłem ponownie, błąd sondy zniknął, ale profilaktycznie ją wymieniłem. następnie był potencjometr przepustnicy, teraz nie ma żadnych błędów a samochód zachowuje się jak "inny samochód". wcześniej miałem same problemy z chociażby przyspieszaniem...
a tak poza tym, przekaźnik wygląda jak nówka, a tak naprawdę ma "zimne luty", więc można go przelutować, ale polecam za 25-30zł kupić nowy:D
a tak poza tym, przekaźnik wygląda jak nówka, a tak naprawdę ma "zimne luty", więc można go przelutować, ale polecam za 25-30zł kupić nowy:D
-
- Forum Audi 80
- Posty: 172
- Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11
@Szydlo - u mnie pomogla wymiana kabli WN, kopułki oraz asekuracyjnie palca rozdzielacza. Po tym zabiegu auto chodzilo jak zyletka
Co do przekaznika nr 30 to szukalem na allegro, ale nowki za okolo 50zl z wysylka wychodza. Po swietach przejde sie jeszce do sklepu motoryzacyjnego zobacze ile kosztuje, jesli tak jak mowisz @zakk87 25-30zl to kupie nowke, nie zaszkodzi napewno
Z drugiej strony nie wiem czy jest sens, auto mam naprawde zadbane, czesci eksploatacyjne na biezaco wymieniane i problem ktory teraz sie pojawil rowniez wystapil przez wymieniane jakis czas temu kable WN ktore niestety nie byly najlepszej jakosci
Nie smigalby tak jak smiga po wymianie w/w podzespolow gdyby ten przekaznik byl w jakis sposob uszkodzony.
Potencjometr przepustnicy? Masz moze zdjecie jak on wyglada lub moglbys opisac gdzie sie znajduje? Napewno nie chodzi o potencjometr ktory reguluje otwartosc klapki ktora znajduje sie w przeplywomierzu??
Co do przekaznika nr 30 to szukalem na allegro, ale nowki za okolo 50zl z wysylka wychodza. Po swietach przejde sie jeszce do sklepu motoryzacyjnego zobacze ile kosztuje, jesli tak jak mowisz @zakk87 25-30zl to kupie nowke, nie zaszkodzi napewno
Z drugiej strony nie wiem czy jest sens, auto mam naprawde zadbane, czesci eksploatacyjne na biezaco wymieniane i problem ktory teraz sie pojawil rowniez wystapil przez wymieniane jakis czas temu kable WN ktore niestety nie byly najlepszej jakosci
Nie smigalby tak jak smiga po wymianie w/w podzespolow gdyby ten przekaznik byl w jakis sposob uszkodzony.
Profilaktycznie tez chce przeczyscic styki. WD40 je spsikac??odpiąłem wszystkie wtyczki jakie były przy silniku, wyczyściłem, sprawdziłem ponownie, błąd sondy zniknął, ale profilaktycznie ją wymieniłem. następnie był potencjometr przepustnicy, teraz nie ma żadnych błędów a samochód zachowuje się jak "inny samochód". wcześniej miałem same problemy z chociażby przyspieszaniem...
Potencjometr przepustnicy? Masz moze zdjecie jak on wyglada lub moglbys opisac gdzie sie znajduje? Napewno nie chodzi o potencjometr ktory reguluje otwartosc klapki ktora znajduje sie w przeplywomierzu??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 172
- Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11
-
- Forum Audi 80
- Posty: 172
- Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11
rowniez moze byc to glowna przyczyna. Spuść troche oleju, tak żeby był w zakresie pomiędzy "minimum", a "maximum".cielakoer pisze:sprawdziłem poziom oleju i jest nieco ponad max.
to może być przyczyną?
Jeśli dalej będzie się tak zachowywał to sprawdz to co napisałem wcześniej.
Czyli kopulka, palec i przewody, a jesli chodzi o przewody to tak jak juz pisalem:
Tyle! Zacznij działaćJesli przewody WN na rzut oka wygladaja dobrze, pojedz w ciemne miejsce i sprawdz czy nie maja przebicia, bedzie to widoczne.