Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Szarpie, dlawi sie po dodaniu gazu gdy pada deszcz

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
SowaBezOka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 172
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11

[B4 ABK] Szarpie, dlawi sie po dodaniu gazu gdy pada deszcz

Post autor: SowaBezOka » 29 mar 2010, 14:58

Znalazlem tylko jeden temat o podobnym problemie:
https://audi80.pl/b4-abk-regulator-b ... 701,15.htm

Jednak jest lekko zielony. Prosilbym o informacje co i jak dokladnie wymienic, ewentualnie jakby ktos mogl wskazac na jakims zdjeciu silnik ABK gdzie znajduje sie "palec" i "kopulka".
Ostatecznie prosilbym o pelne nazwy bo nie jestem mechanikiem i nie obracam sie w tym slangu. Jedynie moge domyslac sie, ze kopulka to gora silnika? Nie wiem, prosze o wytlumaczenie...


W aucie swiece, przewody WN wymieniane jakies 1.5 roku temu.

Mi obroty nie faluja. Do 2000obr szarpie i dlawi sie, gdy lekko trzymam gaz dojde do 2000obr bez WIEKSZYCH szarpniec i zadlawien i wtedy jakos jedzie i tak do czwartego biegu na ktorym to jakotako jezdzi, ale to tez moze przypadek. Nietestowalem tego zbyt dlugo.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 29 mar 2010, 15:38

Kopułka wygląda tak: http://allegro.pl/listing/search.php?st ... gory=50761
Do niej podłączone są kable idące od świec zapłonowych + jeden z cewki
Pod nią jest palec: http://allegro.pl/listing/search.php?st ... gory=50761

Obie części wchodzą w skład aparatu zapłonowego: http://pl.wikipedia.org/wiki/Aparat_zap%C5%82onowy

SowaBezOka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 172
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11

Post autor: SowaBezOka » 30 mar 2010, 15:38

Dzieki @aldi za wskazanie. Sprawdzilem co i jak i przesylam zdjecie podgladowe, moze komus na przyszlosc sie przyda:

Obrazek

Kable kupowane jakies 1.5 roku. Uszczerbienie kopulki z mojej winy, bo chcialem szczypcami wyciagnac ulamana koncowku przewodu. Kable firmy JANMOR takze nie polecam <osohozi>

Nowy sprzecik w drodze, po zalozeniu dam znac czy to byla jedyna usterka :)

Jeszcze pytanie o palec rozdzielacza. Moj jest w takim stanie:
Obrazek Obrazek
Przegladajac allegro zauwazylem, ze palec rozdzielacza z takim wygladem jest do 2.0 ABT.

Kupilem inny dedykowany do mojego silnika (2.0 ABK):
Obrazek
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2010, 11:39 przez SowaBezOka, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 30 mar 2010, 17:28

Na aparacie masz numer seryjny ori BOSCH to:

037 905 205 J

SowaBezOka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 172
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11

Post autor: SowaBezOka » 30 mar 2010, 20:38

numery akurat sa od strony silnika wiec nie zobacze, a przynajmniej nie ma ich od strony zewnetrznej gdzie moge bez demontarzu je ujrzec. Ale patrze na fotkach na allegro to wyglada na oryginalny. hmm :)

mariusz2123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 05 mar 2010, 21:43

Post autor: mariusz2123 » 30 mar 2010, 20:54

a filtr i pompa paliwa? hmm moze przekaznik nr 30

SowaBezOka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 172
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11

Post autor: SowaBezOka » 30 mar 2010, 21:16

przekaznik nr 30 ostatnio sprawdzalem, wylgadal jak nowka ;)

Pompa paliwa w sumie mogla dostac po tylku przez ostatnie wakacje gdy zabraklo kilka razy paliwa. Ale chyba by czesciej szwankowala, aniezeli tylko gdy deszcz pada lub jest wilgotno?


Co do palca rozdzielacza to bedzie dzialal gdy kupie taki co jest dedykowany do mojego silnika, mimo, ze ma inny wyglad? :)

Awatar użytkownika
zakk87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 153
Rejestracja: 07 maja 2009, 12:49
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: zakk87 » 31 mar 2010, 07:31

miałem tak samo kolego, wymieniłem przekaźnik 30, myślałem że pomogło, ale znów kiedyś zaczął szarpać, a co ciekawe jak skoczył samochód na jakimś dołku czy coś to znów szarpał albo nie szarpał, podpiąłem do VAGa miałem 2 błędy, potencjometr przepustnicy i sonda lambda... odpiąłem wszystkie wtyczki jakie były przy silniku, wyczyściłem, sprawdziłem ponownie, błąd sondy zniknął, ale profilaktycznie ją wymieniłem. następnie był potencjometr przepustnicy, teraz nie ma żadnych błędów a samochód zachowuje się jak "inny samochód". wcześniej miałem same problemy z chociażby przyspieszaniem...

a tak poza tym, przekaźnik wygląda jak nówka, a tak naprawdę ma "zimne luty", więc można go przelutować, ale polecam za 25-30zł kupić nowy:D

Szydło
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 11 sty 2010, 17:52
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Szydło » 31 mar 2010, 19:41

hm, mam podobny problem. Odstawiłem wkońcu auto do mechanika, bo podobno szarpanie, falujące obroty, nagłe zgaszenie silnika jest spowodowane wtryskami , które po około 200 000km padają . :)

SowaBezOka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 172
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11

Post autor: SowaBezOka » 05 kwie 2010, 11:11

@Szydlo - u mnie pomogla wymiana kabli WN, kopułki oraz asekuracyjnie palca rozdzielacza. Po tym zabiegu auto chodzilo jak zyletka :)


Co do przekaznika nr 30 to szukalem na allegro, ale nowki za okolo 50zl z wysylka wychodza. Po swietach przejde sie jeszce do sklepu motoryzacyjnego zobacze ile kosztuje, jesli tak jak mowisz @zakk87 25-30zl to kupie nowke, nie zaszkodzi napewno :)

Z drugiej strony nie wiem czy jest sens, auto mam naprawde zadbane, czesci eksploatacyjne na biezaco wymieniane i problem ktory teraz sie pojawil rowniez wystapil przez wymieniane jakis czas temu kable WN ktore niestety nie byly najlepszej jakosci :)

Nie smigalby tak jak smiga po wymianie w/w podzespolow gdyby ten przekaznik byl w jakis sposob uszkodzony.

odpiąłem wszystkie wtyczki jakie były przy silniku, wyczyściłem, sprawdziłem ponownie, błąd sondy zniknął, ale profilaktycznie ją wymieniłem. następnie był potencjometr przepustnicy, teraz nie ma żadnych błędów a samochód zachowuje się jak "inny samochód". wcześniej miałem same problemy z chociażby przyspieszaniem...
Profilaktycznie tez chce przeczyscic styki. WD40 je spsikac??

Potencjometr przepustnicy? Masz moze zdjecie jak on wyglada lub moglbys opisac gdzie sie znajduje? Napewno nie chodzi o potencjometr ktory reguluje otwartosc klapki ktora znajduje sie w przeplywomierzu??

cielakoer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 27 paź 2009, 15:54
Lokalizacja: sopot

Post autor: cielakoer » 06 kwie 2010, 21:49

Ja mam od dziś podobny problem.
Zauważyłem ze sarpie i dławi sie lekko na niskich obrotach a zaczęło się to dziś po wymianie filtra oleju i oleju.
Coś z tego moe być przyczyna??

SowaBezOka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 172
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11

Post autor: SowaBezOka » 06 kwie 2010, 22:57

przeczytaj temat, sprawdz te podzespoly ktore ja musialem wymienic.
Jesli przewody WN na rzut oka wygladaja dobrze, pojedz w ciemne miejsce i sprawdz czy nie maja przebicia, bedzie to widoczne.

Poza tym sprawdz poziom oleju ;)

cielakoer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 27 paź 2009, 15:54
Lokalizacja: sopot

Post autor: cielakoer » 07 kwie 2010, 17:35

sprawdziłem poziom oleju i jest nieco ponad max.
to może być przyczyną?

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 07 kwie 2010, 18:04

moim zdaniem wyglada to na choinke pod maską wymienil bym przewody kopulke i palec
kup sobie firmy beru
z tego co piszesz wyglada jak by robilo sie przebicie taki sam objaw moj ojciec mial ostatnio w oplu zmienilem mu przewody kopulke palec swiece i auto chodzi perfekcyjnie

SowaBezOka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 172
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11

Post autor: SowaBezOka » 07 kwie 2010, 21:06

cielakoer pisze:sprawdziłem poziom oleju i jest nieco ponad max.
to może być przyczyną?
rowniez moze byc to glowna przyczyna. Spuść troche oleju, tak żeby był w zakresie pomiędzy "minimum", a "maximum".

Jeśli dalej będzie się tak zachowywał to sprawdz to co napisałem wcześniej.
Czyli kopulka, palec i przewody, a jesli chodzi o przewody to tak jak juz pisalem:
Jesli przewody WN na rzut oka wygladaja dobrze, pojedz w ciemne miejsce i sprawdz czy nie maja przebicia, bedzie to widoczne.
Tyle! Zacznij działać :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl