[B4 ABT LPG] spalanie 20l/100km brak mocy, max 140km/h
- hakanos007
- Forum Audi 80
- Posty: 209
- Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
- Lokalizacja: gdańsk
Świece, WN są w dobrym stanie (BOSCH), gazownik (robiłem u niego już dwie instalacje i było ok, znajomi też go polecają więc raczej wie co robi) wsadził nowy reduktor wszystkie filtry, wyregulował a spalanie w trasie przy prędkości ok 100km/h wyszło 15l. Instalka LPG nie ma nic wspólnego z lambdą. Mocy tez brakuje, 140 km/h to max. Oporów w zawieszeniu nie ma. Czego można jeszcze szukać.
Ps Dajcie namiar na zaufanego mechanika w Krakowie.
Ps Dajcie namiar na zaufanego mechanika w Krakowie.
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2010, 19:18 przez proxyl, łącznie zmieniany 2 razy.
Dlaczego nie sprawdzicie dokładnie rozrządu. W tym aucie można przestawić pasek o jeden ząb. Auto będzie chodziło w miarę równo, ale będzie słabsze i będzie się szybko grzało. Ja właśnie tak miałem jak mechanik wymienił pasek rozrządu na "pałę'. Podjechałem do innego i ten od razu dojrzał błąd. Proponuję zwalić pasek i ustawić rozrząd a później zapłon od nowa.
Mam identycznie jak proxyl. Pali mi na trasie 15l/100km a miasto to około 20l/100km. Jest taki słaby, że porażka. Pod górkę ciężko wyjechać. Gaz niby ustawiony. Sprawdzałem już u kilku gazowników. Kable, świece, czujniki, kopułka i palec wymienione. Bez zmian. Z tego co ostatnio poczytałem problem może tkwić w zapłonie. Tylko potrzeba mi specjalisty w Lublinie który nie zrobi mi fuszerki bo jak się okazuje to nie taka prosta rzecz. Męczę się z niunią tak już od roku i nie mogę silnika doprowadzić do normalnego stanu
Za wcześnie się cieszyłem, auto jakby lepiej przyspiesza ale tylko do 100 potem kaplica. Spalanie z dzisiejszej trasy 17/100. W weekend sprawdzę rozrząd czy nie przestawiony i katalizator. Czy kata można poprostu wybić, udrożnić czy trzeba to miejsce zastąpić czymś jak np. strumienica? Rozrząd robił poprzedni właściciel jakieś 15tys temu. jeśli go przestawił a przejechał tak ten dystans (jeździła żona i nawet nie zauważyła pewnie że jest coś nie tak a na spalanie widocznie nie zważali) to będzie to miało ujemny wpływ na silnik, jakieś trwałe uszkodzenia?
pozdr
pozdr
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
Dokładnie, u mnie w (tylko że w b3 ) poprzedni właściciel auta wywalił kata i wspawał zwykłą rurkę Na przeglądzie przy sprawdzaniu spalin wynik wyszedł taki, że mam lekko podwyższone wartości spalinkędzior pisze:W silniku ABT katalizator można zastąpić tłumikiem również od ABT z roczników 91-92. Nie trzeba nic przerabiać. Wykręcasz kata i w jego miejsce wkręcasz tłumik. Mam w tak zrobione bo poprzednik wywalił kata i porzeźbił rurę.
[B4 ABT LPG] spalanie 20l/100km brak mocy, max 140km/h
Dzisiaj zrobili mi cały układ wydechowy, tłumik zamiast kata i nowe pozostałe tłumiki, gaz znów wyregulowany, rozrząd jest poprawnie na znakach ustawiony, zapłon 6 stopni, świece i kable ok, kompresja 11 na wszystkich cylindrach. pojechałem potem w trasę i maks co wyciągnąłem to 140 na bardzo długiej prostej, do 100 przyspiesz ok. pod górkę przed Krakowem to już kaplica ledwo 80 wyciąga. Tak samo jedzie na gazie jak i PB. Gdy jadę 100 i wciskam gaz to tak od połowy do deski prawie nic się nie dzieje. Spalanie wyszło 14/100. jakieś sugestie co dalej. pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2010, 17:13 przez proxyl, łącznie zmieniany 1 raz.
jak mi ustawiali zapłon był pod kompem podpięty, żadnych błędów nie było na kompie. jeszcze go dziś zresetuje 30 min bez klemy- a potem rozgrzanie do uruchomienia wentylatora, zobaczymy. Ps każdy mechanior zwala na gazowników a oni na mechaników:P dziś mi ten co pod kompa podpinał powiedział że obstawia mixer a gazownik się w pierś bije że jest ok i mówi że nawet jeśli nie wpłynął by na jazdę na pb (co akurat chyba nie jest prawdą?)
pozdr
[ Dodano: 2010-04-14, 22:20 ]
ten mikser sprawdzę w piątek ale jest coś jeszcze, wymieniłem olej i tan zlany był bardzo rzadki i lekko czuć benzyną.
[ Dodano: 2010-04-15, 16:56 ]
zrobiłem jeszcze w całkiem innym warsztacie analizę spalin na pb: na wolnych obrotach CO 0,320% , HC 70ppm, CO2 14,6% O2 0% na około 2000 obr: CO 0,500% HC 43 ppm, CO2 15,4% O2 0%. Diagnosta powiedział że to idealnie i wyklucza wszelkie wady w silniku bo one by wpływały na jakość spalin czyli jak sam powiedział począwszy od pierścieni itp poprzez uszczelkę pod głowicą kończąc na wtryskach i regulatorze ciśnienia paliwa jest ok, także czujnik niebieski temp ma być ok. Szlag mnie trafia co jest grane? co rozrzedziło i podniosło olej?
pozdr
[ Dodano: 2010-04-14, 22:20 ]
ten mikser sprawdzę w piątek ale jest coś jeszcze, wymieniłem olej i tan zlany był bardzo rzadki i lekko czuć benzyną.
[ Dodano: 2010-04-15, 16:56 ]
zrobiłem jeszcze w całkiem innym warsztacie analizę spalin na pb: na wolnych obrotach CO 0,320% , HC 70ppm, CO2 14,6% O2 0% na około 2000 obr: CO 0,500% HC 43 ppm, CO2 15,4% O2 0%. Diagnosta powiedział że to idealnie i wyklucza wszelkie wady w silniku bo one by wpływały na jakość spalin czyli jak sam powiedział począwszy od pierścieni itp poprzez uszczelkę pod głowicą kończąc na wtryskach i regulatorze ciśnienia paliwa jest ok, także czujnik niebieski temp ma być ok. Szlag mnie trafia co jest grane? co rozrzedziło i podniosło olej?
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
witam ponownie.
Pod mikserem znajdowała się czarna podkładka - oryginalny element który przy montażu instalacji powinien przesunąć się nad mikser. Po przełożeniu autko pojechało na pb 180 a na lpg 170km/h. (a myślę że się jeszcze odmuli) te kilka milimetrów zakłócało przepływ mieszanki, sprawa myślę pomocna dla wielu użytkowników bo problem maksymalnej prędkości 140km/h jest jak widzę dość częstą przypadłością jaka pojawia się na forum. Co do wpływu na spalanie to się okaże i dam znać.
Zauważyłem że przy szybkiej jeździe temp spada niemal do połowy skali między 50 a 90 stopni a powinno chyba trzymać non stop przy 90 - czy tak? więc wymienię termostat bo pewnie po pierwszym otwarciu nie domyka się jak spadnie temp. poniżej 87.
pozdrawiam
Pod mikserem znajdowała się czarna podkładka - oryginalny element który przy montażu instalacji powinien przesunąć się nad mikser. Po przełożeniu autko pojechało na pb 180 a na lpg 170km/h. (a myślę że się jeszcze odmuli) te kilka milimetrów zakłócało przepływ mieszanki, sprawa myślę pomocna dla wielu użytkowników bo problem maksymalnej prędkości 140km/h jest jak widzę dość częstą przypadłością jaka pojawia się na forum. Co do wpływu na spalanie to się okaże i dam znać.
Zauważyłem że przy szybkiej jeździe temp spada niemal do połowy skali między 50 a 90 stopni a powinno chyba trzymać non stop przy 90 - czy tak? więc wymienię termostat bo pewnie po pierwszym otwarciu nie domyka się jak spadnie temp. poniżej 87.
pozdrawiam