Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep samochodowy

[B4 ABT LPG] spalanie 20l/100km brak mocy, max 140km/h

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
hakanos007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: hakanos007 » 04 kwie 2010, 10:00

na Twoim miejscu najpierw zadbał bym o układ WN a puźniej jak to nie pomorze sprawdził rozrząd i zapłon..

proxyl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 04 sie 2009, 20:31

Post autor: proxyl » 07 kwie 2010, 21:42

Świece, WN są w dobrym stanie (BOSCH), gazownik (robiłem u niego już dwie instalacje i było ok, znajomi też go polecają więc raczej wie co robi) wsadził nowy reduktor wszystkie filtry, wyregulował a spalanie w trasie przy prędkości ok 100km/h wyszło 15l. Instalka LPG nie ma nic wspólnego z lambdą. Mocy tez brakuje, 140 km/h to max. Oporów w zawieszeniu nie ma. Czego można jeszcze szukać.
Ps Dajcie namiar na zaufanego mechanika w Krakowie.
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2010, 19:18 przez proxyl, łącznie zmieniany 2 razy.

kędzior

Post autor: kędzior » 07 kwie 2010, 21:55

Dlaczego nie sprawdzicie dokładnie rozrządu. W tym aucie można przestawić pasek o jeden ząb. Auto będzie chodziło w miarę równo, ale będzie słabsze i będzie się szybko grzało. Ja właśnie tak miałem jak mechanik wymienił pasek rozrządu na "pałę'. Podjechałem do innego i ten od razu dojrzał błąd. Proponuję zwalić pasek i ustawić rozrząd a później zapłon od nowa.

proxyl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 04 sie 2009, 20:31

Post autor: proxyl » 08 kwie 2010, 17:21

Witam ponownie, przestawiłem dziś zapłon z 27! na 7 stopni. Mocy przybyło i z rury już nie kopci. Obroty teraz też spadają płynnie bez zawieszek jak przed ustawieniem. mam nadzieje że i spalanie się znacząco poprawi. Dam znać w sobotę po powrocie z trasy. Pozdrawiam.

djjayel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 17 mar 2009, 01:14
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: djjayel » 08 kwie 2010, 19:53

Mam identycznie jak proxyl. Pali mi na trasie 15l/100km a miasto to około 20l/100km. Jest taki słaby, że porażka. Pod górkę ciężko wyjechać. Gaz niby ustawiony. Sprawdzałem już u kilku gazowników. Kable, świece, czujniki, kopułka i palec wymienione. Bez zmian. Z tego co ostatnio poczytałem problem może tkwić w zapłonie. Tylko potrzeba mi specjalisty w Lublinie który nie zrobi mi fuszerki bo jak się okazuje to nie taka prosta rzecz. Męczę się z niunią tak już od roku i nie mogę silnika doprowadzić do normalnego stanu

proxyl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 04 sie 2009, 20:31

Post autor: proxyl » 09 kwie 2010, 17:58

Za wcześnie się cieszyłem, auto jakby lepiej przyspiesza ale tylko do 100 potem kaplica. Spalanie z dzisiejszej trasy 17/100. W weekend sprawdzę rozrząd czy nie przestawiony i katalizator. Czy kata można poprostu wybić, udrożnić czy trzeba to miejsce zastąpić czymś jak np. strumienica? Rozrząd robił poprzedni właściciel jakieś 15tys temu. jeśli go przestawił a przejechał tak ten dystans (jeździła żona i nawet nie zauważyła pewnie że jest coś nie tak a na spalanie widocznie nie zważali) to będzie to miało ujemny wpływ na silnik, jakieś trwałe uszkodzenia?

pozdr

kędzior

Post autor: kędzior » 10 kwie 2010, 23:01

W silniku ABT katalizator można zastąpić tłumikiem również od ABT z roczników 91-92. Nie trzeba nic przerabiać. Wykręcasz kata i w jego miejsce wkręcasz tłumik. Mam w tak zrobione bo poprzednik wywalił kata i porzeźbił rurę.

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 11 kwie 2010, 14:53

kędzior pisze:W silniku ABT katalizator można zastąpić tłumikiem również od ABT z roczników 91-92. Nie trzeba nic przerabiać. Wykręcasz kata i w jego miejsce wkręcasz tłumik. Mam w tak zrobione bo poprzednik wywalił kata i porzeźbił rurę.
Dokładnie, u mnie w (tylko że w b3 ) poprzedni właściciel auta wywalił kata i wspawał zwykłą rurkę :-D Na przeglądzie przy sprawdzaniu spalin wynik wyszedł taki, że mam lekko podwyższone wartości spalin

proxyl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 04 sie 2009, 20:31

[B4 ABT LPG] spalanie 20l/100km brak mocy, max 140km/h

Post autor: proxyl » 12 kwie 2010, 23:31

Dzisiaj zrobili mi cały układ wydechowy, tłumik zamiast kata i nowe pozostałe tłumiki, gaz znów wyregulowany, rozrząd jest poprawnie na znakach ustawiony, zapłon 6 stopni, świece i kable ok, kompresja 11 na wszystkich cylindrach. pojechałem potem w trasę i maks co wyciągnąłem to 140 na bardzo długiej prostej, do 100 przyspiesz ok. pod górkę przed Krakowem to już kaplica ledwo 80 wyciąga. Tak samo jedzie na gazie jak i PB. Gdy jadę 100 i wciskam gaz to tak od połowy do deski prawie nic się nie dzieje. Spalanie wyszło 14/100. jakieś sugestie co dalej. pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2010, 17:13 przez proxyl, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
krzycho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 07 mar 2009, 15:59
Kontakt:

Post autor: krzycho » 13 kwie 2010, 12:14

Trzeba by sprawdzić czy ECU przyspiesza zapłon na wyższych obrotach. Może tu jest problem.

proxyl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 04 sie 2009, 20:31

Post autor: proxyl » 13 kwie 2010, 17:10

jak mi ustawiali zapłon był pod kompem podpięty, żadnych błędów nie było na kompie. jeszcze go dziś zresetuje 30 min bez klemy- a potem rozgrzanie do uruchomienia wentylatora, zobaczymy. Ps każdy mechanior zwala na gazowników a oni na mechaników:P dziś mi ten co pod kompa podpinał powiedział że obstawia mixer a gazownik się w pierś bije że jest ok i mówi że nawet jeśli nie wpłynął by na jazdę na pb (co akurat chyba nie jest prawdą?)

pozdr

[ Dodano: 2010-04-14, 22:20 ]
ten mikser sprawdzę w piątek ale jest coś jeszcze, wymieniłem olej i tan zlany był bardzo rzadki i lekko czuć benzyną.

[ Dodano: 2010-04-15, 16:56 ]
zrobiłem jeszcze w całkiem innym warsztacie analizę spalin na pb: na wolnych obrotach CO 0,320% , HC 70ppm, CO2 14,6% O2 0% na około 2000 obr: CO 0,500% HC 43 ppm, CO2 15,4% O2 0%. Diagnosta powiedział że to idealnie i wyklucza wszelkie wady w silniku bo one by wpływały na jakość spalin czyli jak sam powiedział począwszy od pierścieni itp poprzez uszczelkę pod głowicą kończąc na wtryskach i regulatorze ciśnienia paliwa jest ok, także czujnik niebieski temp ma być ok. Szlag mnie trafia :P co jest grane? co rozrzedziło i podniosło olej?

balans
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 15 kwie 2010, 18:00

Post autor: balans » 15 kwie 2010, 18:03

silnik dogrzany? może wywal lpg tak aby tylko pb było bez miksera i sterowników instalacji

proxyl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 04 sie 2009, 20:31

Post autor: proxyl » 15 kwie 2010, 20:12

czy kable wn są dobrze podłączone Obrazek

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 15 kwie 2010, 20:48

jeżeli nikt nie odpowie czy kable są dobrze podłączone, to ja jutro rano zajrzę u siebie pod maskę i napiszę jak u mnie są podłączone.

[ Dodano: 2010-04-16, 06:07 ]
dzisiaj sprawdziłem u siebie pod maską, mam tak samo podłączone kable, tak więc masz dobrze podłączone kable.

proxyl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 04 sie 2009, 20:31

Post autor: proxyl » 17 kwie 2010, 22:19

witam ponownie.

Pod mikserem znajdowała się czarna podkładka - oryginalny element który przy montażu instalacji powinien przesunąć się nad mikser. Po przełożeniu autko pojechało na pb 180 a na lpg 170km/h. (a myślę że się jeszcze odmuli) te kilka milimetrów zakłócało przepływ mieszanki, sprawa myślę pomocna dla wielu użytkowników bo problem maksymalnej prędkości 140km/h jest jak widzę dość częstą przypadłością jaka pojawia się na forum. Co do wpływu na spalanie to się okaże i dam znać.

Zauważyłem że przy szybkiej jeździe temp spada niemal do połowy skali między 50 a 90 stopni a powinno chyba trzymać non stop przy 90 - czy tak? więc wymienię termostat bo pewnie po pierwszym otwarciu nie domyka się jak spadnie temp. poniżej 87.

pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl