Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI 1Z] olej silnikowy???

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 07 kwie 2010, 21:37

Widzę, że klepiesz ciągle to samo :(
Nie powiedziałem, że 300 tys. to rupieć, bo gdyby tak było to już bym go nie miał.
Lubię audiczki i lubię dieselki - nie jest to mój pierwszy samochód. Widzisz zadałem pytanie odnośnie przejścia na olej półsyntetyczny i ryzyka, ale na to mi nie odpowiedziałeś :(

Jaki preparat do wypłukania silnika przed przejściem na olej półsyntetyczny? Może to mi chociaż powiesz.

kamilg.86.86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 14 sty 2009, 20:08
Lokalizacja: Malbork

Post autor: kamilg.86.86 » 07 kwie 2010, 21:52

kojak85 pisze:Valvoline jest do kupienia w sklepie, choć pewnie nie we wszystkich miastach.

A co do przebiegu i oleju to nie róbmy paranoi bo silnik z przebiegiem 300 tys. nie jest już tak rześki jak z przebiegiem 30 tys. Zmiana oleju przy takim przebiegu z niższego na wyższy wg mnie i opinii wielu wiąże się z ryzykiem.
Sam mam minerał i ku potwornych opinii tutaj panujących silnik chodzi całkiem dobrze, choć zastanawiam się nad półsyntetykiem. Poza tym olej mineralny został wymyślony do samochodów anie do smarowania zawiasów jak opiniują niektórzy "znawcy". W Niemczech często był lany nawet od nowości bo spotkałem się z papierami na to. Każdy leje co uważa.
Ja sam się zastanawiam nad przejściem na półsyntetyk, ale właśnie trochę się obawiam tej zmiany, bo wiem, że w aucie od 3 lat lany był minerał Castrola. Wiem też, że był regularnie wymieniany.
Co byście poradzili - tylko rozsądnie bez spektakularnych krzyków, że zabójstwo - tylko syntetyk jest jedynym słusznym olejem, bo to lekka przesada.
kupiłem swoje autko rok temu od X czasu silnik był zalewany minerałem, przebieg nieznany (na liczniku 229000km ale taki przebieg to w 3-latku ) pierwszą wymiane zrobiłem na minerał silnik nie brał oleju po 9000km wymieniłem na valvoline max life 10w40 diesel po wymianie zużycie oleju to 0.4L na 10tyś. km silnik lepiej w zimę odpala nie żałuje tej zmiany (teraz planuję zmiane na syntetyczny )

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 07 kwie 2010, 21:53

moim zdaniem musisz przepłukać silnik zmieniając z minerał na pół syntetyk...
Jak najszybciej zmień ten olej, wystarczy poczytać ten temat i inne i się dowiesz dlaczego warto zmieni.

A pro po nie wiesz chyba z kim rozmawiałeś... I zobacz kogos posty w profilach czy sie zna i jak sie wypowiada....

edit "macie tutaj 4 przykazanie"
4) pilnowac będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina twa potrzebuje go niezmiernie a wymiany oleju pilnowac będziesz bardziej niźli wierności kobiałki twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska niewielka niźli w dieslu twoim malutka usterka.
Olejem syntetycznym lej turbo-traktora ziomie ,bo minerałem poić go będziesz tylko na złomie.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 08 kwie 2010, 08:12

kojak85, no ryzyko jest takie, że jak masz dużo syfu w silniku to półsyntetyk Ci go wypłucze. Co wg mnie wcale nie jest złe bo ten syf nic dobrego tam nie robi... :-/

niepowtarzalny8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 113
Rejestracja: 16 mar 2010, 23:15
Lokalizacja: SRC

Post autor: niepowtarzalny8 » 08 kwie 2010, 11:27

swego czasu miałem taki silnik w golfie III
i też przechodziłem z mineralnego na półsyntetyk
efekt był taki ze troche pokopcił (chyba syf wypłukało)
i później nic się nie działo
zauważalnych szkód nie było

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 08 kwie 2010, 14:57

przy przechodzeniu z oleju o niższych parametrach zalecane jest użycie płukacza silnika ja osobiście polecam Engine Flush Liqui Moly jest ok już za 19zł da się kupić, sposób użycia bardzo prosty, można także wyssać olej są do tego specjalistyczne urządzenia.

Co do przejścia np z półsyntetyka 10w40 na syntetyk 5w40 nie powinno zaszkodzić silnikowi a nawet polepszyć, chyba że silnik ma już dość i kwalifikuje się do naprawy , a ewentualne rozszczelnienia po zmianie olei są tylko i wyłącznie oznaka że te elementy są już zużyte i przyszedł czas na ich wymianę.

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 08 kwie 2010, 21:33

a co myślicie żeby przepłukać olejem napędowym czyli wlac 5 litrow jak nie będzie oleju i żeby śruba od miski olejowej byla odkrecona,żeby sie wylał olej napedowy z brodem, oczywiście przedmuchanie i zalanie nowym olejem

Awatar użytkownika
kamilek89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 528
Rejestracja: 04 lip 2009, 08:58
Lokalizacja: ŁUBNO/ RZE

Post autor: kamilek89 » 08 kwie 2010, 22:03

kostrz pisze:przy przechodzeniu z oleju o niższych parametrach zalecane jest użycie płukacza silnika ja osobiście polecam Engine Flush Liqui Moly jest ok już za 19zł da się kupić, sposób użycia bardzo prosty, można także wyssać olej są do tego specjalistyczne urządzenia.

Co do przejścia np z półsyntetyka 10w40 na syntetyk 5w40 nie powinno zaszkodzić silnikowi a nawet polepszyć, chyba że silnik ma już dość i kwalifikuje się do naprawy , a ewentualne rozszczelnienia po zmianie olei są tylko i wyłącznie oznaka że te elementy są już zużyte i przyszedł czas na ich wymianę.

ja właśnie takim sposobem przeszedłem dziś z minerała na pół syntetyk. wypłukałem silnik, pare godzin ściekał stary olej i zalazłem na nowo Mobil 10w30 do TD tyle że ja miałem pęknięte kolanko od odmy i przy bloku ciekło ale 160zł dałem i założyłem nowe i jak narazie nie cieknie :mrgreen: :mrgreen: zobaczymy co będzie dalej :lol:

utop
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 06 mar 2010, 12:37

Post autor: utop » 14 kwie 2010, 23:20

Witam. Właśnie siostra sprowadziła sobie B4 1.9 TDi z przebiegiem 41000 tys. (jest to orginalny przebieg ale przypuszczam że i tak nikt nie uwierzy). Przydało by się wymienić olej w związku z tym mam pytanie jaki olej proponowalibyście do silniku z takim przebiegiem?? Z góry dziękuje za odpowiedz.

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 15 kwie 2010, 07:02

na początku moim zdaniem, gdy nie wiesz jaki olej wlać to wlej pół syntetyk jakiś bardzo dobry a później przejdź na syntetyk....

Awatar użytkownika
obcy21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 18 sty 2010, 18:13
Lokalizacja: Legionowo/k Warszawy

Post autor: obcy21 » 15 kwie 2010, 18:41

to ja mam takie pytanie odnośnie minerala i osadu. gdzie się on gromadzi?
czy na dnie miski?? ponieważ będę w wakacje sobie wymieniał uszczelkę pod miską i przy okazji olej(będzie już czas, wymiana co 8tyś km) to tak myślę co by zalać od razu półsyntetyk...

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 15 kwie 2010, 22:29

odrazu zalej pól syntetyk a na resztę pytań ci nie odpowiem

kamilg.86.86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 14 sty 2009, 20:08
Lokalizacja: Malbork

Post autor: kamilg.86.86 » 27 kwie 2010, 19:21

witam zbliża mi się wymiana oliwy czy taki olej będzie dobry? MOTUL 8100 X-cess 5W40 (już kupiłem) poprzednie dwie zmiany był VALVOLINE MAX LIFE 10W40 i nic złego z silnikiem się nie działo na 10 kkm silnik wciągnoł ok 0,4l oliwy na bagnecie było na max a teraz jest lekko powyżej połowy

Awatar użytkownika
obcy21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 18 sty 2010, 18:13
Lokalizacja: Legionowo/k Warszawy

Post autor: obcy21 » 27 kwie 2010, 20:46

czyli bierze ci olej:) przechodzisz z półsyntetyku na syntetyk który jest rzadszy, a co za tym idzie przez nieszczelności będzie szybciej uciekał. tak więc najprawdopodobniej będzie brał sporo więcej oleju... - trzeba było zostać przy tym czym byłeś czyli 10w40 i zająć się ubytkiem oleju - namierzyć gdzie ona jest.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 27 kwie 2010, 23:14

obcy21 pisze:czyli bierze ci olej:) przechodzisz z półsyntetyku na syntetyk który jest rzadszy, a co za tym idzie przez nieszczelności będzie szybciej uciekał. tak więc najprawdopodobniej będzie brał sporo więcej oleju... - trzeba było zostać przy tym czym byłeś czyli 10w40 i zająć się ubytkiem oleju - namierzyć gdzie ona jest.
kolego myślenie masz rodem ze średniowiecza i czasów gdzie szczytem osiągnięć techniki był polonez :mrgreen:
po pierwsze to jak ubywa 0.4l na 10tys. km to znaczy że silnik jest w super stanie i jakby nic nie ubywało to wtedy należy się martwić gdyż każdy olej się zużywa w miarę eksploatacji silnika (tym bardziej wyposażonego w turbo) do tego dochodzi odma i inne

a po drugie to lepkość kinematyczna oleju 5W-40, 10W-40 czy nawet 15W-40 przy rozgrzanym silniku (temp. oleju 100st.C) jest niemalże identyczna więc i "wycieki" też będą identyczne a przewaga oleju 5W-40 nad 10W-40 a tym bardziej 15W-40 jest taka że od samego początku silnik jest w pełni smarowany i nie ulega takiemu zużyciu jak przy zastosowaniu oleju o gorszych parametrach więc jak człowiek zmienia olej na lepszy to nie każ lać mu oleju o gorszych właściwościach :!:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl