obcy21 pisze:czyli bierze ci olej:) przechodzisz z półsyntetyku na syntetyk który jest rzadszy, a co za tym idzie przez nieszczelności będzie szybciej uciekał. tak więc najprawdopodobniej będzie brał sporo więcej oleju... - trzeba było zostać przy tym czym byłeś czyli 10w40 i zająć się ubytkiem oleju - namierzyć gdzie ona jest.
kolego myślenie masz rodem ze średniowiecza i czasów gdzie szczytem osiągnięć techniki był polonez :mrgreen:
po pierwsze to jak ubywa 0.4l na 10tys. km to znaczy że silnik jest w super stanie i jakby nic nie ubywało to wtedy należy się martwić gdyż każdy olej się zużywa w miarę eksploatacji silnika (tym bardziej wyposażonego w turbo) do tego dochodzi odma i inne
a po drugie to lepkość kinematyczna oleju 5W-40, 10W-40 czy nawet 15W-40 przy rozgrzanym silniku (temp. oleju 100st.C) jest niemalże identyczna więc i "wycieki" też będą identyczne a przewaga oleju 5W-40 nad 10W-40 a tym bardziej 15W-40 jest taka że od samego początku silnik jest w pełni smarowany i nie ulega takiemu zużyciu jak przy zastosowaniu oleju o gorszych parametrach więc jak człowiek zmienia olej na lepszy to nie każ lać mu oleju o gorszych właściwościach :!: