[B4 1.9 TDI 1Z] olej silnikowy???
Widzę, że klepiesz ciągle to samo
Nie powiedziałem, że 300 tys. to rupieć, bo gdyby tak było to już bym go nie miał.
Lubię audiczki i lubię dieselki - nie jest to mój pierwszy samochód. Widzisz zadałem pytanie odnośnie przejścia na olej półsyntetyczny i ryzyka, ale na to mi nie odpowiedziałeś
Jaki preparat do wypłukania silnika przed przejściem na olej półsyntetyczny? Może to mi chociaż powiesz.
Nie powiedziałem, że 300 tys. to rupieć, bo gdyby tak było to już bym go nie miał.
Lubię audiczki i lubię dieselki - nie jest to mój pierwszy samochód. Widzisz zadałem pytanie odnośnie przejścia na olej półsyntetyczny i ryzyka, ale na to mi nie odpowiedziałeś
Jaki preparat do wypłukania silnika przed przejściem na olej półsyntetyczny? Może to mi chociaż powiesz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 122
- Rejestracja: 14 sty 2009, 20:08
- Lokalizacja: Malbork
kupiłem swoje autko rok temu od X czasu silnik był zalewany minerałem, przebieg nieznany (na liczniku 229000km ale taki przebieg to w 3-latku ) pierwszą wymiane zrobiłem na minerał silnik nie brał oleju po 9000km wymieniłem na valvoline max life 10w40 diesel po wymianie zużycie oleju to 0.4L na 10tyś. km silnik lepiej w zimę odpala nie żałuje tej zmiany (teraz planuję zmiane na syntetyczny )kojak85 pisze:Valvoline jest do kupienia w sklepie, choć pewnie nie we wszystkich miastach.
A co do przebiegu i oleju to nie róbmy paranoi bo silnik z przebiegiem 300 tys. nie jest już tak rześki jak z przebiegiem 30 tys. Zmiana oleju przy takim przebiegu z niższego na wyższy wg mnie i opinii wielu wiąże się z ryzykiem.
Sam mam minerał i ku potwornych opinii tutaj panujących silnik chodzi całkiem dobrze, choć zastanawiam się nad półsyntetykiem. Poza tym olej mineralny został wymyślony do samochodów anie do smarowania zawiasów jak opiniują niektórzy "znawcy". W Niemczech często był lany nawet od nowości bo spotkałem się z papierami na to. Każdy leje co uważa.
Ja sam się zastanawiam nad przejściem na półsyntetyk, ale właśnie trochę się obawiam tej zmiany, bo wiem, że w aucie od 3 lat lany był minerał Castrola. Wiem też, że był regularnie wymieniany.
Co byście poradzili - tylko rozsądnie bez spektakularnych krzyków, że zabójstwo - tylko syntetyk jest jedynym słusznym olejem, bo to lekka przesada.
moim zdaniem musisz przepłukać silnik zmieniając z minerał na pół syntetyk...
Jak najszybciej zmień ten olej, wystarczy poczytać ten temat i inne i się dowiesz dlaczego warto zmieni.
A pro po nie wiesz chyba z kim rozmawiałeś... I zobacz kogos posty w profilach czy sie zna i jak sie wypowiada....
edit "macie tutaj 4 przykazanie"
4) pilnowac będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina twa potrzebuje go niezmiernie a wymiany oleju pilnowac będziesz bardziej niźli wierności kobiałki twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska niewielka niźli w dieslu twoim malutka usterka.
Olejem syntetycznym lej turbo-traktora ziomie ,bo minerałem poić go będziesz tylko na złomie.
Jak najszybciej zmień ten olej, wystarczy poczytać ten temat i inne i się dowiesz dlaczego warto zmieni.
A pro po nie wiesz chyba z kim rozmawiałeś... I zobacz kogos posty w profilach czy sie zna i jak sie wypowiada....
edit "macie tutaj 4 przykazanie"
4) pilnowac będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina twa potrzebuje go niezmiernie a wymiany oleju pilnowac będziesz bardziej niźli wierności kobiałki twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska niewielka niźli w dieslu twoim malutka usterka.
Olejem syntetycznym lej turbo-traktora ziomie ,bo minerałem poić go będziesz tylko na złomie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 113
- Rejestracja: 16 mar 2010, 23:15
- Lokalizacja: SRC
przy przechodzeniu z oleju o niższych parametrach zalecane jest użycie płukacza silnika ja osobiście polecam Engine Flush Liqui Moly jest ok już za 19zł da się kupić, sposób użycia bardzo prosty, można także wyssać olej są do tego specjalistyczne urządzenia.
Co do przejścia np z półsyntetyka 10w40 na syntetyk 5w40 nie powinno zaszkodzić silnikowi a nawet polepszyć, chyba że silnik ma już dość i kwalifikuje się do naprawy , a ewentualne rozszczelnienia po zmianie olei są tylko i wyłącznie oznaka że te elementy są już zużyte i przyszedł czas na ich wymianę.
Co do przejścia np z półsyntetyka 10w40 na syntetyk 5w40 nie powinno zaszkodzić silnikowi a nawet polepszyć, chyba że silnik ma już dość i kwalifikuje się do naprawy , a ewentualne rozszczelnienia po zmianie olei są tylko i wyłącznie oznaka że te elementy są już zużyte i przyszedł czas na ich wymianę.
kostrz pisze:przy przechodzeniu z oleju o niższych parametrach zalecane jest użycie płukacza silnika ja osobiście polecam Engine Flush Liqui Moly jest ok już za 19zł da się kupić, sposób użycia bardzo prosty, można także wyssać olej są do tego specjalistyczne urządzenia.
Co do przejścia np z półsyntetyka 10w40 na syntetyk 5w40 nie powinno zaszkodzić silnikowi a nawet polepszyć, chyba że silnik ma już dość i kwalifikuje się do naprawy , a ewentualne rozszczelnienia po zmianie olei są tylko i wyłącznie oznaka że te elementy są już zużyte i przyszedł czas na ich wymianę.
ja właśnie takim sposobem przeszedłem dziś z minerała na pół syntetyk. wypłukałem silnik, pare godzin ściekał stary olej i zalazłem na nowo Mobil 10w30 do TD tyle że ja miałem pęknięte kolanko od odmy i przy bloku ciekło ale 160zł dałem i założyłem nowe i jak narazie nie cieknie :mrgreen: :mrgreen: zobaczymy co będzie dalej :lol:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 122
- Rejestracja: 14 sty 2009, 20:08
- Lokalizacja: Malbork
czyli bierze ci olej:) przechodzisz z półsyntetyku na syntetyk który jest rzadszy, a co za tym idzie przez nieszczelności będzie szybciej uciekał. tak więc najprawdopodobniej będzie brał sporo więcej oleju... - trzeba było zostać przy tym czym byłeś czyli 10w40 i zająć się ubytkiem oleju - namierzyć gdzie ona jest.
kolego myślenie masz rodem ze średniowiecza i czasów gdzie szczytem osiągnięć techniki był polonez :mrgreen:obcy21 pisze:czyli bierze ci olej:) przechodzisz z półsyntetyku na syntetyk który jest rzadszy, a co za tym idzie przez nieszczelności będzie szybciej uciekał. tak więc najprawdopodobniej będzie brał sporo więcej oleju... - trzeba było zostać przy tym czym byłeś czyli 10w40 i zająć się ubytkiem oleju - namierzyć gdzie ona jest.
po pierwsze to jak ubywa 0.4l na 10tys. km to znaczy że silnik jest w super stanie i jakby nic nie ubywało to wtedy należy się martwić gdyż każdy olej się zużywa w miarę eksploatacji silnika (tym bardziej wyposażonego w turbo) do tego dochodzi odma i inne
a po drugie to lepkość kinematyczna oleju 5W-40, 10W-40 czy nawet 15W-40 przy rozgrzanym silniku (temp. oleju 100st.C) jest niemalże identyczna więc i "wycieki" też będą identyczne a przewaga oleju 5W-40 nad 10W-40 a tym bardziej 15W-40 jest taka że od samego początku silnik jest w pełni smarowany i nie ulega takiemu zużyciu jak przy zastosowaniu oleju o gorszych parametrach więc jak człowiek zmienia olej na lepszy to nie każ lać mu oleju o gorszych właściwościach :!: