Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT LPG] Silnik pracuje jak Diesel (dodany filmik st. 3)

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 07 kwie 2010, 19:39

Byłem dziś u mechanika, posłuchał popatrzał i powiedział "nic się nie dzieje, jeździć, do widzenia".
Oglądałem dziś kolektor wydechowy i nie widać na nim żadnych nalotów, jedynie co mnie niepokoi i biała kreska o długości 2cm, ale nie wygląda na pęknięcie.
Przy okazji mam pytanie, od kolektora odchodzi cienka rurka, a na końcu jest zaślepiona gumowym niebieskim korkiem - co to za rurka, jaką pełni funkcję?

Co do luzu między tłokiem a cylindrem to chyba powinno to wyjść na sprężaniu - jeżeli dobrze myślę.

Awatar użytkownika
Marcin_89
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 02 lip 2008, 20:39
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Marcin_89 » 07 kwie 2010, 19:52

Ona zatyka ulatniające się gazy, CO lub CO2, jakoś tak to było. <ok>
Chodzi o tą po lewej.
Obrazek

zwierzak213a2

Post autor: zwierzak213a2 » 07 kwie 2010, 20:28

rurka do analizatora spalin ale i tak wtykaja w tlumik sonde . za uszczelnienie odpowiadaja pierscienie .

maniek887
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 195
Rejestracja: 19 lip 2009, 16:46
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: maniek887 » 08 kwie 2010, 17:34

Mam takie pytanko ,czy ten dżwiek był zawsze czy pojawił sie nagle lub kiedyś zanikał??
I co dokładnie było rozbierane w tym silniku ,jak pisałeś że był czyszczony??

Awatar użytkownika
adam28k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 08 lis 2007, 22:31
Lokalizacja: Warmia Mazury

Post autor: adam28k » 08 kwie 2010, 19:16

LeeOne pisze:Byłem dziś u mechanika, posłuchał popatrzał i powiedział "nic się nie dzieje, jeździć, do widzenia"
Też mi tak powiedział swego czasu jak próbowałem dociec przyczyny owego klekotu :-P
To było jakieś 50tyś km temu i... nic na gorsze się w tej kwestii nie zmieniło :mrgreen:
Co do luzu tłoka w cylindrze to gadałem kiedyś z mechanikiem na ten temat i mówił,że ten cały luz jeśli występuje to jest rzędu setnych,maksymalnie dziesiątych części milimetra i poprostu się z tym "żyje"Po za dźwiękiem jaki wydaje nie wpływa on na stopień sprężania.W miarę rozgrzewania się silnika tłok się "rozszerza"i dźwięk cichnie bądź zanika(zależy jak duży jest luz) Przyczyną takiego luzu może być np.wkręcanie zimnego silnika na wysokie obroty.Kształt tłoka robi się mówiąc baardzo przesadnie w jajo i wychodzą takie czary mary :-P

Awatar użytkownika
grzesB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 28 mar 2010, 11:49
Lokalizacja: ZWOLEŃ

Post autor: grzesB4 » 08 kwie 2010, 19:43

podobny dzwięk jak mi panewka korbowa padła!!

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 08 kwie 2010, 20:22

maniek887 pisze:Mam takie pytanko ,czy ten dżwiek był zawsze czy pojawił sie nagle lub kiedyś zanikał??
I co dokładnie było rozbierane w tym silniku ,jak pisałeś że był czyszczony??
Był robiony remont, panewki, głowica, zawory, szklanki, przy okazji myjka.
Po tych zabiegach dźwięk prawie znikł, był słyszalny bardzo słabo i nierównomiernie tak jak by co kilka obrotów wału, potem stopniowo stawał się coraz głośniejszy, aż do takiego stopnia jak jest teraz. W sumie po 3 miesiącach od remontu zaczęło się robić znów głośno.

[ Dodano: 2010-04-08, 21:02 ]
Zapomniałem napisać jeszcze jeden patent się pojawił dziś, otóż rano po zapaleniu auta dodawałem lekko na luzie i silnik telepał się wchodził na obroty i telepał po chwili przestał, obroty w normie, może być jakoś powiązane z tymi stukami? zaznaczam, że pierwszy raz takie coś zauważyłem.
Jeszcze jedno potrzebował bym rozpiskę ciśnienia oleju na poszczególnych obrotach 1000, 2000, 3000 itd.

Awatar użytkownika
grzesB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 28 mar 2010, 11:49
Lokalizacja: ZWOLEŃ

Post autor: grzesB4 » 08 kwie 2010, 21:14

a kto ci robił ten remont ty sam czy jakiś mechanik??

Awatar użytkownika
ciechan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 10 lut 2010, 08:09
Lokalizacja: M-c Podlaski/Lublin
Kontakt:

Post autor: ciechan » 09 kwie 2010, 09:41

Mam takie samo klekotanie z tym, że na luzie go nie ma, dopiero przy dodawaniu gazu a szczególnie po przekroczeniu 2500obr/min. - jak sprawdzić czy to kolektor wydechowy bez komplikacji - jakiś patent?

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 09 kwie 2010, 10:13

U mnie na luzie wygląda to tak
Filmik z 3 strony przedstawia prace silnika pod obciążeniem na ręcznym.

Awatar użytkownika
ciechan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 10 lut 2010, 08:09
Lokalizacja: M-c Podlaski/Lublin
Kontakt:

Post autor: ciechan » 09 kwie 2010, 11:40

na luzie mój ABT ma dość ładną kulturę pracy, niestety u Ciebie nie ywgląda to zbyt ciekawie :-(

Awatar użytkownika
zibiwrc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 31 sty 2009, 09:47

Post autor: zibiwrc » 09 kwie 2010, 22:36

u mnie tak samo się działo wymieniłem wszystko w głowicy oprócz prowadnic zaworów i tu tkwił problem ,po wymianie i dotarciu zaworów Rewelacja, aczkolwiek jeszcze pozostało lekkie klupkanie przy 2500- 3300 obr. potem ustaje, ale i tak niebo a ziemia z tym co było


dla pewności przesłuchaj silnik "głowice" stetoskopem będziesz chociaż wiedział na którym garnku tak wali :)

Awatar użytkownika
krisss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 304
Rejestracja: 17 cze 2009, 20:13
Lokalizacja: Świdnica DSW

Post autor: krisss » 10 kwie 2010, 22:07

ten dźwięk to nic innego jak luzy między tłokami i cylindrami - badanie kompresji prawdopodobnie nic nie wykarze bo ciśnienie trzymają pierścienie. Dźwięk ten powinien cichnąć/zanikać wraz ze wzrostem temperatury silnika. Śmiało można z tym jeździć, kręcić silnik ile się chce i nie grozi nam żadna nagła awaria - to poprostu oznaka zużytego już dość znacznie silnika. W moim abk dźwięk jest identyczny, zanika po rozgrzaniu i najlepiej go słychać przy 1500-2500 obr i tylko gdy silnik pracuje pod obciążeniem-czyli gdy przyspieszam, bądź jade pod górkę. Jadąc po płaskiej ulicy nic nei słychać. Tak więc...jezdzic jezdzic jezdzic i nie szukać dziury w całym :)

Pozdrawiam

kwasny1410
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 29 mar 2010, 21:37

Post autor: kwasny1410 » 05 maja 2010, 00:43

ja miałem podobny dźwięk, na luzie przy 1500, podczas jazdy powyżej 2000 obrotów(czyli zależnie od obciążenia), i tak jeździłem bo nie miałem czasu zrobić....w ostatnim tygodniu autko staneło na trasie i teraz mam panewkę w czterech częściach i wał do szlifu....

koniecznie sprawdź dół! panewki są niedrogie, a i robota z nimi nietrudna.

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 09 maja 2010, 21:41

kwasny1410 pisze:ja miałem podobny dźwięk, na luzie przy 1500, podczas jazdy powyżej 2000 obrotów(czyli zależnie od obciążenia), i tak jeździłem bo nie miałem czasu zrobić....w ostatnim tygodniu autko staneło na trasie i teraz mam panewkę w czterech częściach i wał do szlifu....

koniecznie sprawdź dół! panewki są niedrogie, a i robota z nimi nietrudna.
Jakbyś kolego przeczytał cały wątek to byś się dowiedział, że panewki robiłem pod koniec 2008r.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl