Witam, mam problem z moim Audi w sumie od dłuższego czasu, ciężko pali na zimnym i ciepłym z tym że na zimnym może minimalnie lepiej ale różnica jest prawie niezauważalna. Ogólnie trzeba kręcić z 10 sekund może lepiej, na zimnym łapie powoli ale nie na wszystkie gary tylko musi 10 sekund pochodzić i jest prawie git, na ciepłym kręcę 10-15 sekund a jak załapie to tak rechotnie przez chwilę jakby ktoś młotkiem w silnik walił i puści mega bąka (podejrzewam że to przez nie spalone paliwo) koloru +/- siwego ale chodzi od razu na wszystkie gary. Bąki puszcza przy odpalaniu zimny i ciepły ale jak chwilę pochodzi nie dymi nawet na wysokich obrotach.
Co jest ok i na 100% sprawdzone i działa:
-świece
-pompa po regeneracji 1,5 roku
-filtry paliwo/powietrze nowe
-paliwo polskie z orlenu
-rozrusznik i aku ok
-kąt wtrysku ustawiony na 0,90
-rozrząd ok
-uszczelniacze zaworowe nowe
-wtryski nowe końcówki pięknie pylą
Co jest nie ok:
-bierze olej ale to przez turbo
-ciśnienie sprężania mierzone: 28-26-26-28 bar
-motor wg mnie to muł ciężko wchodzi na obroty więcej niż 130-140 ciężko wydusić
-na niskich obrotach i np na dwójce powoli wg mojego odczucia się buja
-nie ma takiego jadu pod butem, jeździłem wieloma dieslami ( z turbo i bez) i każdy ma taką chęć do jazdy że aż chce się jechać (np wciskam gaz i auto od razu przyspiesza wolniej czy szybciej ale to czuć) a mój tak nie ma
-co dziwne każdym innym dieslem mogę bez dotykania gazu ruszyć z jedynki na prostej nawierzchni a moim ledwo co (ręczny mi nie trzyma czy klocki z przodu)
Ciekawostka: kiedyś na szrocie znalazłem podobną pompę jak moja, założyłem i okazało się że audi niebo lepiej przyspiesza ale nieco dymiło, ale nie rowiązywałała mojego problemu z tym że w ogóle nie mogłem go odpalić na ciepłym i dlatego jeżdżę na oryginalnej pompie po regeneracji.
Czekam na propozycje co zrobić z tym fantem lub czego się czepić, w cylindrach są minimalne progi, lekko wyczuwalne pod palcem, może to pierścienie czy to pompa znów...
[B3 1.6 TD SB] Czy to koniec / remont silnika?
problem dotyczy pompy jak sam to stwierdziłeś jest źle ustawiona , gaz i kąt świadczy dym siwy może jeszcze jakies powietrze być i palenie na ciepłym , co nawet trupy zapalają od cyka jak dobrze ustawioną pompę mają
kikut104 pisze:Ciekawostka: kiedyś na szrocie znalazłem podobną pompę jak moja, założyłem i okazało się że audi niebo lepiej przyspiesza ale nieco dymiło, ale nie rowiązywałała mojego problemu z tym że w ogóle nie mogłem go odpalić na ciepłym i dlatego jeżdżę na oryginalnej pompie po regeneracji.
Aha no i zapomniałem dodać że dowiedziałem się że poprzedni właściciel jełop jeździł x czasu na oleju opałowym a te cyrki z odpalaniem zaczęły się jak ustawiłem poprawnie zapłon bo wcześniej jeszcze ciężej wchodził na obroty, twardo chodził i się za bardzo nagrzewał.
[ Dodano: 2010-04-08, 22:00 ]
Vision, a jakbym ją zawiózł do pompiarza to co mógłby w niej ustwić? Sam ustawiłem poprawne ciśnienie wewnętrzne pompy tym zaworkiem obok zasilania, był gdzieś opis na forum i lekko podkręciłem wydatek cząstkowy. Znam takiego typa co ma opla kadeta diesla sprzed wojny z ciśnieniem sprężania jak w benzyniaku i odpalał bez problemu.
[ Dodano: 2010-04-08, 22:00 ]
Vision, a jakbym ją zawiózł do pompiarza to co mógłby w niej ustwić? Sam ustawiłem poprawne ciśnienie wewnętrzne pompy tym zaworkiem obok zasilania, był gdzieś opis na forum i lekko podkręciłem wydatek cząstkowy. Znam takiego typa co ma opla kadeta diesla sprzed wojny z ciśnieniem sprężania jak w benzyniaku i odpalał bez problemu.
A gdybym miał zamiar wymienić pompę i chciałbym kupić taką 11mm to jak poznać po oznaczeniach na pompie czy to 11 czy 10mm? Sam nie wiem jaką mam i dlatego pytam.
[ Dodano: 2010-04-09, 18:28 ]
Ehh doczytałem jednak że w Sb były tylko pompy 9mm. W takim razie pytanie do visiona czy masz może do sprzedania pompę do sb?
[ Dodano: 2010-04-09, 18:28 ]
Ehh doczytałem jednak że w Sb były tylko pompy 9mm. W takim razie pytanie do visiona czy masz może do sprzedania pompę do sb?
jak wiesz masz 9 możesz kupić ino ori 10 do TD jak trepek ma poczekaj aż założy i zda relacje , 11 to raczej domena TDI lub składanakikut104 pisze:A gdybym miał zamiar wymienić pompę i chciałbym kupić taką 11mm to jak poznać po oznaczeniach na pompie czy to 11 czy 10mm? Sam nie wiem jaką mam i dlatego pytam.
nie mam całej pompy od sb mam tłoczki 9 , 10 i 11 , LDA , jeśli twoja pompa nie ma problemów z zasysaniem paliwa to można ją reanimować , albo na aledrogo http://allegro.pl/item991954906_vw_1_6_ ... 1_6td.html poszukaj całej pompy lub po taniości i nie gorsza może być nawet od D np JK to też 9 mm przekładasz górę gov, i masz Td o znacznie wyższych rpmkikut104 pisze:Ehh doczytałem jednak że w Sb były tylko pompy 9mm. W takim razie pytanie do visiona czy masz może do sprzedania pompę do sb?