Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6 TD SB] Czy to koniec / remont silnika?

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kikut104
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 29 kwie 2008, 16:30
Lokalizacja: Chełm Lubelskie

[B3 1.6 TD SB] Czy to koniec / remont silnika?

Post autor: kikut104 » 08 kwie 2010, 21:44

Witam, mam problem z moim Audi w sumie od dłuższego czasu, ciężko pali na zimnym i ciepłym z tym że na zimnym może minimalnie lepiej ale różnica jest prawie niezauważalna. Ogólnie trzeba kręcić z 10 sekund może lepiej, na zimnym łapie powoli ale nie na wszystkie gary tylko musi 10 sekund pochodzić i jest prawie git, na ciepłym kręcę 10-15 sekund a jak załapie to tak rechotnie przez chwilę jakby ktoś młotkiem w silnik walił i puści mega bąka (podejrzewam że to przez nie spalone paliwo) koloru +/- siwego ale chodzi od razu na wszystkie gary. Bąki puszcza przy odpalaniu zimny i ciepły ale jak chwilę pochodzi nie dymi nawet na wysokich obrotach.

Co jest ok i na 100% sprawdzone i działa:
-świece
-pompa po regeneracji 1,5 roku
-filtry paliwo/powietrze nowe
-paliwo polskie z orlenu
-rozrusznik i aku ok
-kąt wtrysku ustawiony na 0,90
-rozrząd ok
-uszczelniacze zaworowe nowe
-wtryski nowe końcówki pięknie pylą

Co jest nie ok:
-bierze olej ale to przez turbo
-ciśnienie sprężania mierzone: 28-26-26-28 bar
-motor wg mnie to muł ciężko wchodzi na obroty więcej niż 130-140 ciężko wydusić
-na niskich obrotach i np na dwójce powoli wg mojego odczucia się buja
-nie ma takiego jadu pod butem, jeździłem wieloma dieslami ( z turbo i bez) i każdy ma taką chęć do jazdy że aż chce się jechać (np wciskam gaz i auto od razu przyspiesza wolniej czy szybciej ale to czuć) a mój tak nie ma
-co dziwne każdym innym dieslem mogę bez dotykania gazu ruszyć z jedynki na prostej nawierzchni a moim ledwo co (ręczny mi nie trzyma czy klocki z przodu)

Ciekawostka: kiedyś na szrocie znalazłem podobną pompę jak moja, założyłem i okazało się że audi niebo lepiej przyspiesza ale nieco dymiło, ale nie rowiązywałała mojego problemu z tym że w ogóle nie mogłem go odpalić na ciepłym i dlatego jeżdżę na oryginalnej pompie po regeneracji.

Czekam na propozycje co zrobić z tym fantem lub czego się czepić, w cylindrach są minimalne progi, lekko wyczuwalne pod palcem, może to pierścienie czy to pompa znów...

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 08 kwie 2010, 21:53

problem dotyczy pompy jak sam to stwierdziłeś jest źle ustawiona , gaz i kąt świadczy dym siwy może jeszcze jakies powietrze być i palenie na ciepłym , co nawet trupy zapalają od cyka jak dobrze ustawioną pompę mają
kikut104 pisze:Ciekawostka: kiedyś na szrocie znalazłem podobną pompę jak moja, założyłem i okazało się że audi niebo lepiej przyspiesza ale nieco dymiło, ale nie rowiązywałała mojego problemu z tym że w ogóle nie mogłem go odpalić na ciepłym i dlatego jeżdżę na oryginalnej pompie po regeneracji.

Awatar użytkownika
kikut104
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 29 kwie 2008, 16:30
Lokalizacja: Chełm Lubelskie

Post autor: kikut104 » 08 kwie 2010, 21:55

Aha no i zapomniałem dodać że dowiedziałem się że poprzedni właściciel jełop jeździł x czasu na oleju opałowym a te cyrki z odpalaniem zaczęły się jak ustawiłem poprawnie zapłon bo wcześniej jeszcze ciężej wchodził na obroty, twardo chodził i się za bardzo nagrzewał.

[ Dodano: 2010-04-08, 22:00 ]
Vision, a jakbym ją zawiózł do pompiarza to co mógłby w niej ustwić? Sam ustawiłem poprawne ciśnienie wewnętrzne pompy tym zaworkiem obok zasilania, był gdzieś opis na forum i lekko podkręciłem wydatek cząstkowy. Znam takiego typa co ma opla kadeta diesla sprzed wojny z ciśnieniem sprężania jak w benzyniaku i odpalał bez problemu.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 08 kwie 2010, 22:13

Pompa wtryskowa nie wydala, stąd taki mół i nie możesz odpalić.
Bardziej od ustawiania pompiarz dokonałby wymian w samej pompie: nowy tłokorozdzielacz, odpowiednia fala i co tam jeszcze wyjdzie po drodze.

BTW.
Jaki masz luz na łożysku turbiny? Ile Ci oleju bierze?

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 08 kwie 2010, 22:55

daj pompke na przeglad i ewentualnie lekki tuning do vision'a, nie pozalujesz :) I skoncza sie twoje problemy, bo wina ewidentnie lezy po stronie pompy....
p.s. to, że byla regenerowana wcale nie znaczy ze bankowo zostala dobrze poskladana..

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 08 kwie 2010, 23:13

Kolega mrozoo dobrze prawi, poślij pompę do visiona i będziesz wiedział na czym stoisz ;-)

Awatar użytkownika
kikut104
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 29 kwie 2008, 16:30
Lokalizacja: Chełm Lubelskie

Post autor: kikut104 » 09 kwie 2010, 17:50

A gdybym miał zamiar wymienić pompę i chciałbym kupić taką 11mm to jak poznać po oznaczeniach na pompie czy to 11 czy 10mm? Sam nie wiem jaką mam i dlatego pytam.

[ Dodano: 2010-04-09, 18:28 ]
Ehh doczytałem jednak że w Sb były tylko pompy 9mm. W takim razie pytanie do visiona czy masz może do sprzedania pompę do sb?

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 09 kwie 2010, 19:00

kikut104 pisze:A gdybym miał zamiar wymienić pompę i chciałbym kupić taką 11mm to jak poznać po oznaczeniach na pompie czy to 11 czy 10mm? Sam nie wiem jaką mam i dlatego pytam.
jak wiesz masz 9 możesz kupić ino ori 10 do TD jak trepek ma poczekaj aż założy i zda relacje , 11 to raczej domena TDI lub składana
kikut104 pisze:Ehh doczytałem jednak że w Sb były tylko pompy 9mm. W takim razie pytanie do visiona czy masz może do sprzedania pompę do sb?
nie mam całej pompy od sb mam tłoczki 9 , 10 i 11 , LDA , jeśli twoja pompa nie ma problemów z zasysaniem paliwa to można ją reanimować , albo na aledrogo http://allegro.pl/item991954906_vw_1_6_ ... 1_6td.html poszukaj całej pompy lub po taniości i nie gorsza może być nawet od D np JK to też 9 mm przekładasz górę gov, i masz Td o znacznie wyższych rpm ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl