Witam, z góry uprzedzam że jestem laikiem w tych sprawach więc proszę o cierpliwość i używanie zrozumiałego dla mnie języka (w miare możliwości oczywiście).
Posiadam Audi 80 B4 1.9 TDI od 5 lat i od czasu uszczelniena pompy paliwa (wymiana uszczelki bo ciekło paliwo) mam problem. Nie posiadam obrotomierza więc zdaje sie na słuch, gdy wrzucam bieg, np. 3 przy prędkości 35 km/h silnik wydaje charakterystyczny dzwiek tzw. duszenie i właśnie wtedy przy delikatnym nacisnieciu gazu samochod dostaje dosc mocnych wbiracji, gałka zmiany biegów oraz przod samochodu dostają drgań do czasu gdy obroty zwieksza sie do własciwych na danym biegu. Czy to może być wina poduszek pod silnikiem/skrzynią biegów? Mam nadzieje że rozumiecie o co mi chodzi. Proszę o pomoc.
Pozdrawiam wszystkich użytkowników.
Tag ma być na początku tematu.
[1Z 1.9 TDi]Dziwne wibracje
[1Z 1.9 TDi]Dziwne wibracje
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2010, 11:46 przez wrobel28, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Ciagnij go wyżej trójka przy minimum 40 bo masakrujesz w ten sposób poduszki silnika i cierpi też połaczenie tłok-korbowód. Ja w TD-eku ciągnę mniej więcej jak ty i trójkę wrzucam ok.35km/h ale TD-ek ma krótsze przełożenia w skrzyni i jest ok. TDI ma dłuższe przełożenia .Jak się przesiądłem z TD-eka do TDI gdzie jest obrotek to jak na początku nie spoglądałem na obrotek tylko na licznik to była lipa ,z przyzwyczajenia za wczesnie włączałem wyższe biegi i trzęsło autem .W sumie to obrotka może nie być bo po obrotach silnika słychać kiedy trzeba dać bieg w górę.A widzę że zmieniałeś uszczelkę .Jak do tego odkręcałeś nastawnik to rozregulowałeś sobie dawkę ,po objawach masz zbyt małą.wrobel28 pisze:Posiadam Audi 80 B4 1.9 TDI od 5 lat i od czasu uszczelniena pompy paliwa (wymiana uszczelki bo ciekło paliwo) mam problem. Nie posiadam obrotomierza więc zdaje sie na słuch, gdy wrzucam bieg, np. 3 przy prędkości 35 km/h silnik wydaje charakterystyczny dzwiek tzw. duszenie i właśnie wtedy przy delikatnym nacisnieciu gazu samochod dostaje dosc mocnych wbiracji,
Stawiam na nastawnik zmiana dawki paliwa i może się tak dziać. Bo zmieniając uszczelki w pompie Dobry mechanior zmienia uszczelkę pod nastawnikiem. Najlepiej podłacz pod vag i sprawdz dawkę na ciepłym motorku 90st C. Ja mam dawkę 3,8mg/skok inny ma 4,7mg /skok a norma to 3-9 gdzie wartość 3 oznacza duża dawkę a 9 małą.ustawiona powinna być okolo 3,5 - 4,5 wtedy ma kopa a nawet 3mg maja koledzy i sa zadowoleni.
Dodatkowo pytanie czy dobry mechanior nie zajebał dobrego nastawnika a wstawił inny tak też bywało Pozdro. Sprawdz dawke.
Dodatkowo pytanie czy dobry mechanior nie zajebał dobrego nastawnika a wstawił inny tak też bywało Pozdro. Sprawdz dawke.