Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1Z 1.9 TDi]Dziwne wibracje

ODPOWIEDZ
wrobel28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 05 kwie 2010, 17:40

[1Z 1.9 TDi]Dziwne wibracje

Post autor: wrobel28 » 08 kwie 2010, 22:05

Witam, z góry uprzedzam że jestem laikiem w tych sprawach więc proszę o cierpliwość i używanie zrozumiałego dla mnie języka (w miare możliwości oczywiście).


Posiadam Audi 80 B4 1.9 TDI od 5 lat i od czasu uszczelniena pompy paliwa (wymiana uszczelki bo ciekło paliwo) mam problem. Nie posiadam obrotomierza więc zdaje sie na słuch, gdy wrzucam bieg, np. 3 przy prędkości 35 km/h silnik wydaje charakterystyczny dzwiek tzw. duszenie i właśnie wtedy przy delikatnym nacisnieciu gazu samochod dostaje dosc mocnych wbiracji, gałka zmiany biegów oraz przod samochodu dostają drgań do czasu gdy obroty zwieksza sie do własciwych na danym biegu. Czy to może być wina poduszek pod silnikiem/skrzynią biegów? Mam nadzieje że rozumiecie o co mi chodzi. Proszę o pomoc.

Pozdrawiam wszystkich użytkowników.


Tag ma być na początku tematu.
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2010, 11:46 przez wrobel28, łącznie zmieniany 1 raz.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 08 kwie 2010, 22:19

mogą być poduszki zajrzyj czy nie cieknie olej z którejś

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 08 kwie 2010, 22:25

3 bieg i 35 km/h nie za mało dusisz motor

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 09 kwie 2010, 09:43

wrobel28 pisze:Posiadam Audi 80 B4 1.9 TDI od 5 lat i od czasu uszczelniena pompy paliwa (wymiana uszczelki bo ciekło paliwo) mam problem. Nie posiadam obrotomierza więc zdaje sie na słuch, gdy wrzucam bieg, np. 3 przy prędkości 35 km/h silnik wydaje charakterystyczny dzwiek tzw. duszenie i właśnie wtedy przy delikatnym nacisnieciu gazu samochod dostaje dosc mocnych wbiracji,
Ciagnij go wyżej trójka przy minimum 40 bo masakrujesz w ten sposób poduszki silnika i cierpi też połaczenie tłok-korbowód. Ja w TD-eku ciągnę mniej więcej jak ty i trójkę wrzucam ok.35km/h ale TD-ek ma krótsze przełożenia w skrzyni i jest ok. TDI ma dłuższe przełożenia .Jak się przesiądłem z TD-eka do TDI gdzie jest obrotek to jak na początku nie spoglądałem na obrotek tylko na licznik to była lipa ,z przyzwyczajenia za wczesnie włączałem wyższe biegi i trzęsło autem .W sumie to obrotka może nie być bo po obrotach silnika słychać kiedy trzeba dać bieg w górę.A widzę że zmieniałeś uszczelkę .Jak do tego odkręcałeś nastawnik to rozregulowałeś sobie dawkę ,po objawach masz zbyt małą.

pawellox
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 02 lip 2007, 22:51
Lokalizacja: bialystok

Post autor: pawellox » 09 kwie 2010, 14:48

Stawiam na nastawnik zmiana dawki paliwa i może się tak dziać. Bo zmieniając uszczelki w pompie Dobry mechanior zmienia uszczelkę pod nastawnikiem. Najlepiej podłacz pod vag i sprawdz dawkę na ciepłym motorku 90st C. Ja mam dawkę 3,8mg/skok inny ma 4,7mg /skok a norma to 3-9 gdzie wartość 3 oznacza duża dawkę a 9 małą.ustawiona powinna być okolo 3,5 - 4,5 wtedy ma kopa :) a nawet 3mg maja koledzy i sa zadowoleni.
Dodatkowo pytanie czy dobry mechanior nie zajebał dobrego nastawnika a wstawił inny :) tak też bywało Pozdro. Sprawdz dawke.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl