Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep
Sklep Bestdrive

[80 B4 1.9TDI 1Z] czyszczenie kolektora ssącego?

Awatar użytkownika
wenon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 350
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:56
Lokalizacja: Pruszków/lublin

[80 B4 1.9TDI 1Z] czyszczenie kolektora ssącego?

Post autor: wenon » 28 gru 2007, 20:58

intryguje mnie jedna sprawa odnosnie kolektora ssacego w naszych 1zetach przejrzałem nie jeden post i sa wypowiedzi na temat czyszczenia kolektora z syfu który sie nazbierał przez wiele lat.

teraz moje pytanie czy ktoś to robił sam? jesli tak to prosze o jakies wskazówki odnosnie tej czynnosci co mniej wiecej przeba zrobic aby go odkrecic. moze ktos napisze jakoś instrukcjie? mysle ze nie jeden posiadacz 1Z-ta myslalał nad tym zabiegiem!

czy naprawde jest to dosc trudne?



i mam jeszcze jedno pytanie na marginesie?
"mianowicie"

Czy da sie zmienic nastawnik na pompie z potencjometrycznego na indukcyjny?
bo słyszałem ze podobno sie da ale jaka jest prawda?
pompe podobno na 100% da rade zmieniec na ta z nast. indukcyjnym(przerabianie wtyczki itp.)
ale niech sie wypowie ktoś kto ma wiecej wiedzy na ten temat.

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Post autor: myster » 28 gru 2007, 22:19

tu masz kolego co do pompy jakies info viewtopic.php?t=9576


a co do czyszczenia kolektora ssacego to nic tam nie ma skamplikowanego. Poszukaj bo juz bylo o tym pisane wiele razy. pozdrawiam

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 28 gru 2007, 23:57

myster pisze:to nic tam nie ma skamplikowanego
tak nic tam nie ma skomplikowanego oprócz tego że można sie nieźle wku.... podczas jego wykręcania.ja prubowałem to zrobić i zrezygnowałem.nie wiem czy jest możliwośc jego odkręcenia beż ściągania turbo.ja prubowałem bez scigania i udało mi sie tylko dwie srubki odkrecic...

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 29 gru 2007, 09:08

Ja tam wogole bym nic nie czyscił, i tak czyszczenie nic nie zmieni, anie nie przybedzie mocy ani mniej nie bedzie palił czy inne cuda... wg mnie szkoda brudzić rece i wyszukiwać sobie roboty. Ja swój "wyczysciłem" tak ale prowizorycznie podczas uszczelaniani łaczenia przy egerze bo pociło sie olejem to z góry ile mogłem tyle wyczysciłem i koniec, pozatym nie wiem jak u innych ale u mnie nie było wcale jakichś kosmicznych ilości tej sadzy.

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Post autor: myster » 29 gru 2007, 09:59

hudy pisze:
myster pisze:to nic tam nie ma skamplikowanego
tak nic tam nie ma skomplikowanego oprócz tego że można sie nieźle wku.... podczas jego wykręcania.ja prubowałem to zrobić i zrezygnowałem.nie wiem czy jest możliwośc jego odkręcenia beż ściągania turbo.ja prubowałem bez scigania i udało mi sie tylko dwie srubki odkrecic...
tak kolego trzema miec cierpliwosc do tego i dzien wolnego czasu a do tego skrzynke <piwo>
tu masz info sa jakies tam foty jak wyglada kolektor zasyfiony u jednych jest w miare czysty u drugich masakra duzo zalezy od stylu jazdy i gdzie auto jezdzi czy w trasiue czy wiecej po miescie ale co ja bede mowil zerknij sam http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph ... c&start=75 na 7 stronie sa foty zasyfionego kolektora, i moim zdanie przy takim syfie na osiagi duzo wplywa.
A co do brudzenia rak to ludzie wypalaja palnikiem na malym plomieniu i lapki czyste :mrgreen:

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 29 gru 2007, 10:10

myster pisze:moim zdanie przy takim syfie na osiagi duzo wplywa.
kumpel robił uszczelke pod głowicą w passacie i czyścił przy okazji kolektor który tez miał nieżle zasyfiony.powiem wam że jest różnica ale tylko w tych nizszych partiach obrotów,troszke żwawiej samochód rusza ale poza tym nie widze żadnej różnicy dlatego pomyslałem że nie ma sensu cały dzien sie z tym bawić albo i dłużej...

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 29 gru 2007, 18:21

Trzeba wyciągać turbinę, masakra. Dużo roboty.
Drugi raz tego nie będę robił. :cry:

CartmanDevil
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 30 kwie 2007, 17:32
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: CartmanDevil » 13 lip 2008, 12:19

Tu sie nie zgodze z kolegą minionem1 bo nie trzeba turbo odkrecac! Ja u siebie wczoraj czyśćilem przy okazji zaslepienia ERG i trzeba tylko wyciągnąć filtr odpiąć rury od turbo a zawór upustowy od turbo nalezy tylko odkręcić i przesunać na bok. Najwiekszy problem sprawia sruba nr 2 liczac od przodu auta bo tam jest najmniej miejsca bo turbo jest bardzo blisko ale tą śrube tez da rade :) u mnie bylo srednio tego sytu ale napewno lepiej bedzie sie oddychalo mojemu traktorowi :)

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 14 lip 2008, 00:29

Zgadza sie da sie odkrecic bez zdejmowania turbo. Jednak nie wiem dlaczego mimo wykrecenia wszystkich 4 srub nie udalo mi sie kolektora zdjac :-(

CartmanDevil
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 30 kwie 2007, 17:32
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: CartmanDevil » 14 lip 2008, 11:43

Kolego Jelly nie udało Ci sie sciągnąć kolektora pewnie dlatego iż kolektor w 1Z jest przykręcony 6 śrubami :) Sprobój odnalesc dwie brakujace srubki a napewno uda ci sie odkrecic ten kolektor, ps kup sobie odrazu uszczelke pod kolektor bedzie potrzeba do zalozenia spowrotem kolektora (koszt 4zl) a z jej pomocą latwiej ci bedzie znalesc sruby :) Oraz zagospodaruj sobie caly dzien na to bo mi to nr zajelo 6 godz :)

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 09 kwie 2010, 17:53

Czy wyczyścić tylko kolektor :?: a co z głowicą też czyścić jak myślicie. Czy cała ta zabawa jest tego warta,chodzi mi oto że teraz jest dobrze wszystko działa najbardziej mnie przeraża brud w głowicy a jak coś wpadnie to dopiero będzie mexyk.

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: diablo228 » 09 kwie 2010, 18:03

a czy z tego kolektora to się wypala jak jeździ się na trasach?? czy jak? bo ja też tam kiedyś zaglądałem to masakra była :-P

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 09 kwie 2010, 18:18

Nie zostaje nagar olej tu poczytaj zdjęcia masakra:
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph ... c&start=90
szczerze sam nie wiem czy to ruszać żeby głupot nie narobić :-/

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: diablo228 » 09 kwie 2010, 18:43

przeczytałem temat cały, ja tez tam mam syf zajrzałem tam zimą i też myśle żeby to przeczyścić ale troche roboty jest zeby turba nie sciągać, a jak się turbo zdemontuje po ponownym montażu trzeba coś ustawiać ?

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 09 kwie 2010, 19:08

Bardziej martwi mnie wyczyszczenie przy głowicy otworów, jak coś ci wpadnie do środka to dopiero będzie jazda.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl