[80 B4 1.9TDI 1Z] czyszczenie kolektora ssącego?
[80 B4 1.9TDI 1Z] czyszczenie kolektora ssącego?
intryguje mnie jedna sprawa odnosnie kolektora ssacego w naszych 1zetach przejrzałem nie jeden post i sa wypowiedzi na temat czyszczenia kolektora z syfu który sie nazbierał przez wiele lat.
teraz moje pytanie czy ktoś to robił sam? jesli tak to prosze o jakies wskazówki odnosnie tej czynnosci co mniej wiecej przeba zrobic aby go odkrecic. moze ktos napisze jakoś instrukcjie? mysle ze nie jeden posiadacz 1Z-ta myslalał nad tym zabiegiem!
czy naprawde jest to dosc trudne?
i mam jeszcze jedno pytanie na marginesie?
"mianowicie"
Czy da sie zmienic nastawnik na pompie z potencjometrycznego na indukcyjny?
bo słyszałem ze podobno sie da ale jaka jest prawda?
pompe podobno na 100% da rade zmieniec na ta z nast. indukcyjnym(przerabianie wtyczki itp.)
ale niech sie wypowie ktoś kto ma wiecej wiedzy na ten temat.
teraz moje pytanie czy ktoś to robił sam? jesli tak to prosze o jakies wskazówki odnosnie tej czynnosci co mniej wiecej przeba zrobic aby go odkrecic. moze ktos napisze jakoś instrukcjie? mysle ze nie jeden posiadacz 1Z-ta myslalał nad tym zabiegiem!
czy naprawde jest to dosc trudne?
i mam jeszcze jedno pytanie na marginesie?
"mianowicie"
Czy da sie zmienic nastawnik na pompie z potencjometrycznego na indukcyjny?
bo słyszałem ze podobno sie da ale jaka jest prawda?
pompe podobno na 100% da rade zmieniec na ta z nast. indukcyjnym(przerabianie wtyczki itp.)
ale niech sie wypowie ktoś kto ma wiecej wiedzy na ten temat.
tu masz kolego co do pompy jakies info viewtopic.php?t=9576
a co do czyszczenia kolektora ssacego to nic tam nie ma skamplikowanego. Poszukaj bo juz bylo o tym pisane wiele razy. pozdrawiam
a co do czyszczenia kolektora ssacego to nic tam nie ma skamplikowanego. Poszukaj bo juz bylo o tym pisane wiele razy. pozdrawiam
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
tak nic tam nie ma skomplikowanego oprócz tego że można sie nieźle wku.... podczas jego wykręcania.ja prubowałem to zrobić i zrezygnowałem.nie wiem czy jest możliwośc jego odkręcenia beż ściągania turbo.ja prubowałem bez scigania i udało mi sie tylko dwie srubki odkrecic...myster pisze:to nic tam nie ma skamplikowanego
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Ja tam wogole bym nic nie czyscił, i tak czyszczenie nic nie zmieni, anie nie przybedzie mocy ani mniej nie bedzie palił czy inne cuda... wg mnie szkoda brudzić rece i wyszukiwać sobie roboty. Ja swój "wyczysciłem" tak ale prowizorycznie podczas uszczelaniani łaczenia przy egerze bo pociło sie olejem to z góry ile mogłem tyle wyczysciłem i koniec, pozatym nie wiem jak u innych ale u mnie nie było wcale jakichś kosmicznych ilości tej sadzy.
tak kolego trzema miec cierpliwosc do tego i dzien wolnego czasu a do tego skrzynkehudy pisze:tak nic tam nie ma skomplikowanego oprócz tego że można sie nieźle wku.... podczas jego wykręcania.ja prubowałem to zrobić i zrezygnowałem.nie wiem czy jest możliwośc jego odkręcenia beż ściągania turbo.ja prubowałem bez scigania i udało mi sie tylko dwie srubki odkrecic...myster pisze:to nic tam nie ma skamplikowanego
tu masz info sa jakies tam foty jak wyglada kolektor zasyfiony u jednych jest w miare czysty u drugich masakra duzo zalezy od stylu jazdy i gdzie auto jezdzi czy w trasiue czy wiecej po miescie ale co ja bede mowil zerknij sam http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph ... c&start=75 na 7 stronie sa foty zasyfionego kolektora, i moim zdanie przy takim syfie na osiagi duzo wplywa.
A co do brudzenia rak to ludzie wypalaja palnikiem na malym plomieniu i lapki czyste :mrgreen:
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
kumpel robił uszczelke pod głowicą w passacie i czyścił przy okazji kolektor który tez miał nieżle zasyfiony.powiem wam że jest różnica ale tylko w tych nizszych partiach obrotów,troszke żwawiej samochód rusza ale poza tym nie widze żadnej różnicy dlatego pomyslałem że nie ma sensu cały dzien sie z tym bawić albo i dłużej...myster pisze:moim zdanie przy takim syfie na osiagi duzo wplywa.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 59
- Rejestracja: 30 kwie 2007, 17:32
- Lokalizacja: Biłgoraj
Tu sie nie zgodze z kolegą minionem1 bo nie trzeba turbo odkrecac! Ja u siebie wczoraj czyśćilem przy okazji zaslepienia ERG i trzeba tylko wyciągnąć filtr odpiąć rury od turbo a zawór upustowy od turbo nalezy tylko odkręcić i przesunać na bok. Najwiekszy problem sprawia sruba nr 2 liczac od przodu auta bo tam jest najmniej miejsca bo turbo jest bardzo blisko ale tą śrube tez da rade u mnie bylo srednio tego sytu ale napewno lepiej bedzie sie oddychalo mojemu traktorowi
-
- Forum Audi 80
- Posty: 59
- Rejestracja: 30 kwie 2007, 17:32
- Lokalizacja: Biłgoraj
Kolego Jelly nie udało Ci sie sciągnąć kolektora pewnie dlatego iż kolektor w 1Z jest przykręcony 6 śrubami Sprobój odnalesc dwie brakujace srubki a napewno uda ci sie odkrecic ten kolektor, ps kup sobie odrazu uszczelke pod kolektor bedzie potrzeba do zalozenia spowrotem kolektora (koszt 4zl) a z jej pomocą latwiej ci bedzie znalesc sruby Oraz zagospodaruj sobie caly dzien na to bo mi to nr zajelo 6 godz
Nie zostaje nagar olej tu poczytaj zdjęcia masakra:
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph ... c&start=90
szczerze sam nie wiem czy to ruszać żeby głupot nie narobić :-/
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph ... c&start=90
szczerze sam nie wiem czy to ruszać żeby głupot nie narobić :-/