[B4 1.9 TDI 1Z] olej silnikowy???
a ja jestem za dobrym mineralnym (oprócz silników 16 zworowych) - polecam mobil lub castrol , nad półsynteykiem sie zastanawiałem ale popriewsze miałem wlany mineralny a nie powinno się przechodzić z minerlanego na półsyntetyk. po drugie oleje mineralne są przeznaczone do aut starszej geneacji (czyt audi 80) z dużym przebiegiem (200tyś)
Ostatnio sporo czytałem o olejach w necie i na różnych forach. Gdy kupowałem samochód nie wiedziałem czym był zalany więc wlałem mineralny Shell Helix Super, jednak w najbliższym czasie mam zamiar przejść na półsyntetyk Shell Helix Plus.
"Trzeba pamiętać, że oleje mineralne niskiej jakości dodatkowo „doszczelniają” silnik osadami i nagarami powstającymi z ich rozkładu. Dlatego ważne jest, aby pamiętać, że nieznanych olejów mineralnych nie można wymieniać od razu na olej syntetyczny o niskiej klasie SAE. Spowodowałoby to wypłukanie tych nagarów, rozszczelnienie elementów silnika i niebezpieczną w skutkach możliwość zablokowania magistrali olejowych prowadzącą do zatarcia silnika. Dlatego też istnieje możliwość stosowania olejów półsyntetycznych, które nie niosą ze sobą tego zagrożenia, a w dostatecznym stopniu chronią silnik".
Porównałem parametry minerala i półsyntetyka od Shella i według mnie nic się nie powinno dziać :mrgreen:
"Trzeba pamiętać, że oleje mineralne niskiej jakości dodatkowo „doszczelniają” silnik osadami i nagarami powstającymi z ich rozkładu. Dlatego ważne jest, aby pamiętać, że nieznanych olejów mineralnych nie można wymieniać od razu na olej syntetyczny o niskiej klasie SAE. Spowodowałoby to wypłukanie tych nagarów, rozszczelnienie elementów silnika i niebezpieczną w skutkach możliwość zablokowania magistrali olejowych prowadzącą do zatarcia silnika. Dlatego też istnieje możliwość stosowania olejów półsyntetycznych, które nie niosą ze sobą tego zagrożenia, a w dostatecznym stopniu chronią silnik".
Porównałem parametry minerala i półsyntetyka od Shella i według mnie nic się nie powinno dziać :mrgreen:
wszystkie firmy które oleje prod. podpatrzyły od VALVOLINE ja osobiście stosuje valvoline maxlive 15w40 i naprawdę warto mój brat stosuje do TDI Passat 115 KM tylko o specyfikacje wyżej , ojciec kata toledo TDI 90 KM (przy zakupie miał 140 tyś. a teraz 300 tyś. bez remontu itd. tylko podstawowe wymiany) ps. i to zapier........ , ten olej z tego co się orientuje to chyba jedyny który można lać po mineralnym . Widziałem kiedyś pokaz na targach poznańskich extra popisówka . :lol: pozdrawiam maniaków
SORKI pomyłka 10w40 a nie j/w
SORKI pomyłka 10w40 a nie j/w
Ostatnio zmieniony 24 paź 2007, 08:39 przez quattros, łącznie zmieniany 1 raz.
shell jest bardzo dobry lalismy do tdi rozne oleje i shell wypada bardzo dobrze,brat wlasnie na takim jezdzi a probowal te rozne mobile castrole przereklamowane,shell bardzo dobrze czysci silnik i jest wysoka kultura pracy o polsyntetyku mowie,a ja do mojej b3 przeszedlem z castrola na lotos i mam wrazenie ze lepiej chodzi,przereklamowane i tyle kasy szkoda wyrzucac
Ponieważ temat jest wciąż żywy chciałbym się podzielić swoimi obserwacjami (patrz moje posty na stronie 2):
Jestem już ponad dwa miesiące po przejściu z mineralnego na półsyntetyk.
Przejechałem ok 3 tys km. Swego czasu byłem zaniepokojony zaolejeniem spodu silnika. Zadarzają się drobne kapnięcia na posadzkę garażu, ale kontrolka nie sygnalizuje ubytku. Na bagnecie też go nie stwierdziłem. Od wymiany nie dolałem jeszcze ani kropli oleju.
Więc nie taki diabeł straszny.
Przy następnej wymianie zaleję również półsyntetykiem, tyle że Volvoline MaxLife.
Acha i jeszcze jedno: będąc zaniepokojonym zaolejeniem spodu silnjika postanowiłem dokręcić filtr oleju. Poszedł gdzieś o 1/6 obrotu.
Jestem już ponad dwa miesiące po przejściu z mineralnego na półsyntetyk.
Przejechałem ok 3 tys km. Swego czasu byłem zaniepokojony zaolejeniem spodu silnika. Zadarzają się drobne kapnięcia na posadzkę garażu, ale kontrolka nie sygnalizuje ubytku. Na bagnecie też go nie stwierdziłem. Od wymiany nie dolałem jeszcze ani kropli oleju.
Więc nie taki diabeł straszny.
Przy następnej wymianie zaleję również półsyntetykiem, tyle że Volvoline MaxLife.
Acha i jeszcze jedno: będąc zaniepokojonym zaolejeniem spodu silnjika postanowiłem dokręcić filtr oleju. Poszedł gdzieś o 1/6 obrotu.
[B4 Avant 1,9TDI 1Z]
Witam,
Przyłączając się do powyższego tematu dzisiaj własnie wymieniłem olej mineralny Havoline 15W40 na półsyntetyk Mobil 10W40. Za jakiś czas się okaże czy zmiana była słuszna.
Przyłączając się do powyższego tematu dzisiaj własnie wymieniłem olej mineralny Havoline 15W40 na półsyntetyk Mobil 10W40. Za jakiś czas się okaże czy zmiana była słuszna.
Re: [B4 Avant 1,9TDI 1Z]
Ja 350km temu zmieniłem minerala Shell Helix Super 15W40 na półsyntetyk Shell Helix Plus 10W40. Na razie nic podejrzanego się nie dzieje poza lekko spoconym górnym czujnikiem ciśnienia oleju.tom79 pisze:Witam,
Przyłączając się do powyższego tematu dzisiaj własnie wymieniłem olej mineralny Havoline 15W40 na półsyntetyk Mobil 10W40. Za jakiś czas się okaże czy zmiana była słuszna.
Czuć, że silnik lżej chodzi (ponieważ jednak ostatnio wymieniałem świece to nie mogę potwierdzić że to za sprawą nowego oleum :mrgreen: ).
PS
Dziś parkingowy do mnie: "Panie - przy 235 tyś minerał pan lałeś ?! :shock: - nic tylko półsyntetyk !"