Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI 1Z] olej silnikowy???

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 16 cze 2007, 07:06

a ja jestem za dobrym mineralnym (oprócz silników 16 zworowych) - polecam mobil lub castrol , nad półsynteykiem sie zastanawiałem ale popriewsze miałem wlany mineralny a nie powinno się przechodzić z minerlanego na półsyntetyk. po drugie oleje mineralne są przeznaczone do aut starszej geneacji (czyt audi 80) z dużym przebiegiem (200tyś)

szkodnik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 294
Rejestracja: 21 sty 2007, 23:01
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: szkodnik » 17 cze 2007, 19:09

To co bedzie ok jak zaleje tym mineralnym??? Pomimo że nie wiem jaki jest obecnie???

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 17 cze 2007, 21:05

z pól systetyka możesz przejśc na minerał gorzej na odwrót

Awatar użytkownika
paco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 163
Rejestracja: 09 mar 2007, 10:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: paco » 17 cze 2007, 21:39

Ostatnio sporo czytałem o olejach w necie i na różnych forach. Gdy kupowałem samochód nie wiedziałem czym był zalany więc wlałem mineralny Shell Helix Super, jednak w najbliższym czasie mam zamiar przejść na półsyntetyk Shell Helix Plus.

"Trzeba pamiętać, że oleje mineralne niskiej jakości dodatkowo „doszczelniają” silnik osadami i nagarami powstającymi z ich rozkładu. Dlatego ważne jest, aby pamiętać, że nieznanych olejów mineralnych nie można wymieniać od razu na olej syntetyczny o niskiej klasie SAE. Spowodowałoby to wypłukanie tych nagarów, rozszczelnienie elementów silnika i niebezpieczną w skutkach możliwość zablokowania magistrali olejowych prowadzącą do zatarcia silnika. Dlatego też istnieje możliwość stosowania olejów półsyntetycznych, które nie niosą ze sobą tego zagrożenia, a w dostatecznym stopniu chronią silnik".

Porównałem parametry minerala i półsyntetyka od Shella i według mnie nic się nie powinno dziać :mrgreen:

quattros
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 12 mar 2007, 11:21
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: quattros » 18 cze 2007, 10:57

wszystkie firmy które oleje prod. podpatrzyły od VALVOLINE ja osobiście stosuje valvoline maxlive 15w40 i naprawdę warto mój brat stosuje do TDI Passat 115 KM tylko o specyfikacje wyżej , ojciec kata toledo TDI 90 KM (przy zakupie miał 140 tyś. a teraz 300 tyś. bez remontu itd. tylko podstawowe wymiany) ps. i to zapier........ , ten olej z tego co się orientuje to chyba jedyny który można lać po mineralnym . Widziałem kiedyś pokaz na targach poznańskich extra popisówka . :lol: pozdrawiam maniaków


SORKI pomyłka 10w40 a nie j/w
Ostatnio zmieniony 24 paź 2007, 08:39 przez quattros, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Martinn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 23 maja 2007, 15:13
Lokalizacja: Skarżysko Kamienna

Post autor: Martinn » 18 cze 2007, 12:38

Ja jeżdze na mobilu polsyntetycznym. Nie zalewaj minerału do silnika z turbinką. To źle wpływa na turbosprężarkę.

szkodnik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 294
Rejestracja: 21 sty 2007, 23:01
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: szkodnik » 18 cze 2007, 23:27

Dzieki panowie za info jutro wymieniam na jakis dobrej klasy PÓŁSYNTETYK !!!

Udało sie !!! sprzedawca w sklepie uległ i po niewielkiej dopłacie dostalem olej taki jaki moim zdaniem bedzie dobry!!! kupiłem CASTROL MAGNATEC diesel 10W/40
Jutro wymiana!!!

quattros
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 12 mar 2007, 11:21
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: quattros » 20 cze 2007, 20:34

WITAM zaszła pomyłka zalałem 10w40 MAXLIVE półsyntetyk nie wiem jak dałem ciała z tym oznaczeniem pozdrawiam

chlopasek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 06 kwie 2007, 21:54

Post autor: chlopasek » 20 cze 2007, 21:09

shell jest bardzo dobry lalismy do tdi rozne oleje i shell wypada bardzo dobrze,brat wlasnie na takim jezdzi a probowal te rozne mobile castrole przereklamowane,shell bardzo dobrze czysci silnik i jest wysoka kultura pracy o polsyntetyku mowie,a ja do mojej b3 przeszedlem z castrola na lotos i mam wrazenie ze lepiej chodzi,przereklamowane i tyle kasy szkoda wyrzucac

Gienek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 08 lut 2007, 14:40

Post autor: Gienek » 22 cze 2007, 11:05

Ponieważ temat jest wciąż żywy chciałbym się podzielić swoimi obserwacjami (patrz moje posty na stronie 2):

Jestem już ponad dwa miesiące po przejściu z mineralnego na półsyntetyk.
Przejechałem ok 3 tys km. Swego czasu byłem zaniepokojony zaolejeniem spodu silnika. Zadarzają się drobne kapnięcia na posadzkę garażu, ale kontrolka nie sygnalizuje ubytku. Na bagnecie też go nie stwierdziłem. Od wymiany nie dolałem jeszcze ani kropli oleju.
Więc nie taki diabeł straszny.

Przy następnej wymianie zaleję również półsyntetykiem, tyle że Volvoline MaxLife.

Acha i jeszcze jedno: będąc zaniepokojonym zaolejeniem spodu silnjika postanowiłem dokręcić filtr oleju. Poszedł gdzieś o 1/6 obrotu.

Awatar użytkownika
paco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 163
Rejestracja: 09 mar 2007, 10:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: paco » 22 cze 2007, 13:17

Gienek pisze:Jestem już ponad dwa miesiące po przejściu z mineralnego na półsyntetyk.

[...] nie taki diabeł straszny.

Też mi sie tak wydaje - w końcu półsyntetyk to nie 50/50 syntetyk z minerałem - jak się niektórym może wydawać ;-) tylko 30/70 (%) więc nie widze powodów by nagle stała się tragedia :!:

tom79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 04 maja 2007, 10:12
Lokalizacja: Warszawa

[B4 Avant 1,9TDI 1Z]

Post autor: tom79 » 17 lip 2007, 16:04

Witam,
Przyłączając się do powyższego tematu dzisiaj własnie wymieniłem olej mineralny Havoline 15W40 na półsyntetyk Mobil 10W40. Za jakiś czas się okaże czy zmiana była słuszna.

Awatar użytkownika
paco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 163
Rejestracja: 09 mar 2007, 10:15
Lokalizacja: Lublin

Re: [B4 Avant 1,9TDI 1Z]

Post autor: paco » 17 lip 2007, 17:47

tom79 pisze:Witam,
Przyłączając się do powyższego tematu dzisiaj własnie wymieniłem olej mineralny Havoline 15W40 na półsyntetyk Mobil 10W40. Za jakiś czas się okaże czy zmiana była słuszna.
Ja 350km temu zmieniłem minerala Shell Helix Super 15W40 na półsyntetyk Shell Helix Plus 10W40. Na razie nic podejrzanego się nie dzieje poza lekko spoconym górnym czujnikiem ciśnienia oleju.

Czuć, że silnik lżej chodzi (ponieważ jednak ostatnio wymieniałem świece to nie mogę potwierdzić że to za sprawą nowego oleum :mrgreen: ).

PS

Dziś parkingowy do mnie: "Panie - przy 235 tyś minerał pan lałeś ?! :shock: - nic tylko półsyntetyk !" :-P

Awatar użytkownika
chips
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 766
Rejestracja: 04 kwie 2007, 18:55
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: chips » 17 lip 2007, 20:03

Mój jak go przyprowadziłem od helmutów zalany był syntetykiem. Ja zmieniłem na półsyntetyk Mobil Soper S 10W40 (wiadomo koszty). Sprawował się spoko. Dzisiaj przeszedłem na Castrol Magnatec 10 W 40. Trochi droższy od Mobila, ale podobno lepszy.

Awatar użytkownika
bmarek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 18 gru 2006, 07:23
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: bmarek » 06 sie 2007, 07:13

ile lać oleju do silnika diesla z turbiną? słyszałem opinię że lanie na max w silnikach z większym przebiegiem powoduje ich rozszczelnienie i wycieki, olej z turbiny wracając nie ma się gdzie podziać i powoduje takie rzeczy. może ma ktoś na ten temat jakieś doświadczenia?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl