Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6 JK] Cieknie olej

ODPOWIEDZ
patryk18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 31 sie 2009, 19:33

[B3 1.6 JK] Cieknie olej

Post autor: patryk18 » 09 kwie 2010, 13:52

Witam mam problem z moim Audi. Ostatnio coraz częściej zostawiam na ziemi kauże oleju.
Więc postanowiłem wymyć silnik i zobaczyć skąd leci olej. Okazuje sie że leci po obudowie ze sprzęgła czyli simering na wale jest do wymiany ale dziwi mnie to że sprzęgło wcale nie sie nie ślizga. A czy mogę tak jeździc bo olej chyba zniszczy tarcze sprzęgłową.?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 09 kwie 2010, 15:56

patryk18 pisze:Okazuje sie że leci po obudowie ze sprzęgła czyli simering na wale
Jest to bardzo częsta przypadłość w przypadku SB/RA. Kij wie dla czego (może ze względu na ich realne bardzo duże przebiegi :roll: ). W każdym bądź razie leciało to u mnie w SB, leciało u wujaszka i z tego co pamiętam kilku osobą na forum i nic po za tym się nie działo - z tym że trochę mnie to wkurzało.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 09 kwie 2010, 16:14

Mi też leci z tego miejsca olej.
Pewna osoba na forum, która zna ten silnik i skrzynie biegów jak własną kieszeń powiedziała mi "jeśli sprzęgło nie ślizga, biegi dobrze wchodzą - kontroluj olej w skrzyni i w silniku i jeździj, ten typ tak ma".
Heh, tak samo jak pęknięcia między zaworami w głowicy - pęknięcia są i co, i nic ;-) silniki i tak na tych pęknięciach setki tyś. km robią.

patryk18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 31 sie 2009, 19:33

Post autor: patryk18 » 09 kwie 2010, 19:47

no ale jak będe miał czas to wyciągne silnik bo mi coraz więcej leci tego oleju a simerin kosztuje ok. 20zł a będze spokój z tym.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 09 kwie 2010, 19:56

Ile Ci oleju ubywa na 1000km? Powyżej 1l?

patryk18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 31 sie 2009, 19:33

Post autor: patryk18 » 09 kwie 2010, 20:16

nie liczyłem ale napewno powyżej

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 09 kwie 2010, 20:47

Jak więcej niż 1l/1000km to powinieneś tym się zająć, bo oleju szkoda.

patryk18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 31 sie 2009, 19:33

Post autor: patryk18 » 09 kwie 2010, 21:01

Dokładnie bo jak postawie auto w garażu to na następny dzień kałuża oleju i denerwuje mnie to że cały czas mam uwalony dół w oleju i piachu :roll: .

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 09 kwie 2010, 21:16

A tak na poważnie to z 1.6 D/TD nie cieknie olej, te silniki poprostu zaznaczają swoje terytorium ;-)

patryk18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 31 sie 2009, 19:33

Post autor: patryk18 » 13 kwie 2010, 18:43

koledzy a mam jeszcze jedno pytanie jak sie ściąga i zakłada pasek klinowy na pompie wodnej czy to tylko śrubokrętem podważyć i obrócić wałem

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 13 kwie 2010, 18:45

patryk18 pisze:koledzy a mam jeszcze jedno pytanie jak sie ściąga i zakłada pasek klinowy na pompie wodnej czy to tylko śrubokrętem podważyć i obrócić wałem
Odkręcasz trzy śruby które trzymają koło pasowe na pompie wody. Po odkręceniu śrub koło rozłoży ci się na dwie części.

patryk18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 31 sie 2009, 19:33

Post autor: patryk18 » 13 kwie 2010, 18:58

aha to dzieki <ok>

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 13 kwie 2010, 19:51

I uważaj na podkładki :-) Jeśli kupisz pasek tej samej długości to przelicz sobie ile było włożonych tych podkładek, żebyś dwa czy trzy razy tyle nie robił ;-)

patryk18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 31 sie 2009, 19:33

Post autor: patryk18 » 13 kwie 2010, 20:10

nie paska nie zmieniam tylko silnik a silnik mam z golfa mk2 i koło pasowe jest pojedyncze

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl