[B4 ABK] Prawidłowa temp. silnika
[B4 ABK] Prawidłowa temp. silnika
Witam
Od 2 lat mam Audi b4 2,0 benzyna. Niedawno założyłem instalacje gazową.
Jaka powinna być optymalna temperatura silnika??? Czy instalacje gazowa ma jakiś wpływ na temperaturę???
Jak jeździłem tylko na benzynie to miałem temperaturę około 95 stopni, a jak mam instalacje gazową to przy normalnej jeździe mam temperaturę 100 stopni i wyżej.
Z mojej obserwacji wychodzi, że normalnie to 100 stopni a jak stoję na światłach i jak zwalniam aby skręcić to temperatura jest powyżej 100 stopni.
Przy jakiej temperaturze ma się włączyć wentylator???
Czy 100 stopni to normalna temperatura??? Nie za wysoka dla silnika???
Bardzo proszę o pomoc bo jestem laikiem w tych sprawach i kompletnie nie wiem czy to dobra temperatura czy nie.
Z góry dziękuję
Od 2 lat mam Audi b4 2,0 benzyna. Niedawno założyłem instalacje gazową.
Jaka powinna być optymalna temperatura silnika??? Czy instalacje gazowa ma jakiś wpływ na temperaturę???
Jak jeździłem tylko na benzynie to miałem temperaturę około 95 stopni, a jak mam instalacje gazową to przy normalnej jeździe mam temperaturę 100 stopni i wyżej.
Z mojej obserwacji wychodzi, że normalnie to 100 stopni a jak stoję na światłach i jak zwalniam aby skręcić to temperatura jest powyżej 100 stopni.
Przy jakiej temperaturze ma się włączyć wentylator???
Czy 100 stopni to normalna temperatura??? Nie za wysoka dla silnika???
Bardzo proszę o pomoc bo jestem laikiem w tych sprawach i kompletnie nie wiem czy to dobra temperatura czy nie.
Z góry dziękuję
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2010, 09:16 przez mrowa180, łącznie zmieniany 1 raz.
- ciechan
- Forum Audi 80
- Posty: 234
- Rejestracja: 10 lut 2010, 08:09
- Lokalizacja: M-c Podlaski/Lublin
- Kontakt:
Jak masz sprawny termostat to powinien "załączyć" wiatrak poniżej 100stp.C, u mnie to 98stp.C i temp. powinna spaść do 90stp.C.
Zależy gdzie jeździsz, ale 100 to zbyt wysoka temp nawet na korki, bo woda się gotuje. Obstawiam, że masz walnięty termostat.
ps. ile masz płynu chłodzącego w zbiorniku? przy LPG powinno go być deczko mniej jak max tak pomięty min. a max.
[ Dodano: 2010-04-10, 08:58 ]
Zmień temat wiadomości i wpisz tak: [B4 ABK] Prawidłowa temp. silnika
Zależy gdzie jeździsz, ale 100 to zbyt wysoka temp nawet na korki, bo woda się gotuje. Obstawiam, że masz walnięty termostat.
ps. ile masz płynu chłodzącego w zbiorniku? przy LPG powinno go być deczko mniej jak max tak pomięty min. a max.
[ Dodano: 2010-04-10, 08:58 ]
Zmień temat wiadomości i wpisz tak: [B4 ABK] Prawidłowa temp. silnika
- ciechan
- Forum Audi 80
- Posty: 234
- Rejestracja: 10 lut 2010, 08:09
- Lokalizacja: M-c Podlaski/Lublin
- Kontakt:
Nie jestem do końca pewien ale może też coś być z ustawieniem LPG, podjedź do gazownika co Ci instalke zakładał i niech sprawdzi.
[ Dodano: 2010-04-10, 09:28 ]
tak czy inaczej z tego co piszesz wentylatory zbyt późno Ci się załączają, więc coś nie tak jest z termostatem, bo duży obieg powinien Ci się załączać poniżej 100stp.C
[ Dodano: 2010-04-10, 09:28 ]
tak czy inaczej z tego co piszesz wentylatory zbyt późno Ci się załączają, więc coś nie tak jest z termostatem, bo duży obieg powinien Ci się załączać poniżej 100stp.C
- ciechan
- Forum Audi 80
- Posty: 234
- Rejestracja: 10 lut 2010, 08:09
- Lokalizacja: M-c Podlaski/Lublin
- Kontakt:
to termostat, właśnie po to jest żeby nie doprowadzić do wrzenia płynu w układzie chłodzenia, ja bym wymienił na jakiś dobry termostat (koszt max 40zł) i powinno być już ok.
[ Dodano: 2010-04-10, 09:42 ]
wymiana termostatu to najtańsza i najłatwiejsza z pierwszych czynności do wyeliminowania Twojego problemu, zastanawiają mnie tylko wahania temp. o których piszesz?!
[ Dodano: 2010-04-10, 09:42 ]
wymiana termostatu to najtańsza i najłatwiejsza z pierwszych czynności do wyeliminowania Twojego problemu, zastanawiają mnie tylko wahania temp. o których piszesz?!
- ciechan
- Forum Audi 80
- Posty: 234
- Rejestracja: 10 lut 2010, 08:09
- Lokalizacja: M-c Podlaski/Lublin
- Kontakt:
A jaka była temp. gdy włączał się wentylator jak wymieniłeś w tamtym roku? ok 95? wszystko zależy od termostatu od ok 94 do 98 - tak mi się wydaje, u mnie załącza się przy 98 i spada do 90.
Niestety nie mam pojęcia czy przy zakładaniu LPG lub przez tą instalacje mogą dziać się takie kwiatki, ja swoją niunie kupiłem już z LPG i jak narazie jest ok.
Niestety nie mam pojęcia czy przy zakładaniu LPG lub przez tą instalacje mogą dziać się takie kwiatki, ja swoją niunie kupiłem już z LPG i jak narazie jest ok.
Bo jak jadę normalne to jest jakieś 98, 99, 100 stopni a jak zwalniam i później się rozpędzam to jest jakieś 102, 103. Jak puszczam ogrzewanie to leci bardzo ciepłe powietrze. Natomiast jak miałem niecały rok temu wymieniany termostat to po wymianie z nagrzewnicy leciało ciepłe powietrze i trochę czasu upłynęło żeby w środku zrobiło się ciepło i miałem temp na wskaźniku około 95, 94 stopnie.
[ Dodano: 2010-04-10, 09:51 ]
ponad 105 stopni ale do końca nie jestem pewien bo nie pamiętam
[ Dodano: 2010-04-10, 09:51 ]
ponad 105 stopni ale do końca nie jestem pewien bo nie pamiętam