Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Prawidłowa temp. silnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
mrowa180
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 10 kwie 2010, 07:25
Lokalizacja: Niedomice

[B4 ABK] Prawidłowa temp. silnika

Post autor: mrowa180 » 10 kwie 2010, 08:06

Witam

Od 2 lat mam Audi b4 2,0 benzyna. Niedawno założyłem instalacje gazową.
Jaka powinna być optymalna temperatura silnika??? Czy instalacje gazowa ma jakiś wpływ na temperaturę???

Jak jeździłem tylko na benzynie to miałem temperaturę około 95 stopni, a jak mam instalacje gazową to przy normalnej jeździe mam temperaturę 100 stopni i wyżej.

Z mojej obserwacji wychodzi, że normalnie to 100 stopni a jak stoję na światłach i jak zwalniam aby skręcić to temperatura jest powyżej 100 stopni.

Przy jakiej temperaturze ma się włączyć wentylator???
Czy 100 stopni to normalna temperatura??? Nie za wysoka dla silnika???

Bardzo proszę o pomoc bo jestem laikiem w tych sprawach i kompletnie nie wiem czy to dobra temperatura czy nie.

Z góry dziękuję
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2010, 09:16 przez mrowa180, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ciechan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 10 lut 2010, 08:09
Lokalizacja: M-c Podlaski/Lublin
Kontakt:

Post autor: ciechan » 10 kwie 2010, 08:56

Jak masz sprawny termostat to powinien "załączyć" wiatrak poniżej 100stp.C, u mnie to 98stp.C i temp. powinna spaść do 90stp.C.
Zależy gdzie jeździsz, ale 100 to zbyt wysoka temp nawet na korki, bo woda się gotuje. Obstawiam, że masz walnięty termostat.
ps. ile masz płynu chłodzącego w zbiorniku? przy LPG powinno go być deczko mniej jak max tak pomięty min. a max.

[ Dodano: 2010-04-10, 08:58 ]
Zmień temat wiadomości i wpisz tak: [B4 ABK] Prawidłowa temp. silnika

mrowa180
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 10 kwie 2010, 07:25
Lokalizacja: Niedomice

Post autor: mrowa180 » 10 kwie 2010, 09:16

Płynu w zbiorniku jest tak jak pisałeś pomiędzy max a mini.
Termostat był wymieniany w tamtym roku w lecie. Czy możliwe żeby tak szybko się zepsuł??

Awatar użytkownika
ciechan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 10 lut 2010, 08:09
Lokalizacja: M-c Podlaski/Lublin
Kontakt:

Post autor: ciechan » 10 kwie 2010, 09:20

Nie jestem do końca pewien ale może też coś być z ustawieniem LPG, podjedź do gazownika co Ci instalke zakładał i niech sprawdzi.

[ Dodano: 2010-04-10, 09:28 ]
tak czy inaczej z tego co piszesz wentylatory zbyt późno Ci się załączają, więc coś nie tak jest z termostatem, bo duży obieg powinien Ci się załączać poniżej 100stp.C

mrowa180
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 10 kwie 2010, 07:25
Lokalizacja: Niedomice

Post autor: mrowa180 » 10 kwie 2010, 09:28

A możliwe jest że temperatura jest dobra a wskaźnik świruje??? Jak tak to jak to sprawdzić???

Awatar użytkownika
ciechan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 10 lut 2010, 08:09
Lokalizacja: M-c Podlaski/Lublin
Kontakt:

Post autor: ciechan » 10 kwie 2010, 09:30

a po załączeniu wentylatorów temp. spada?
odpal autko na luzie, po kilkunastu minutach powinien załączyć się wentylator - będzie słychać, sprawdź dokładnie przy jakiej temp. się załącza?

mrowa180
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 10 kwie 2010, 07:25
Lokalizacja: Niedomice

Post autor: mrowa180 » 10 kwie 2010, 09:36

Tak, spada ale wentylator włącza się jak jest grubo powyżej 100 na wskaźniku. Czy możliwe żeby wskaźnik padł??? Mam takie wahania temp. 100 albo 98, 97 a jak w zwalniam aby skręcić i później się rozpędzam to jest powyżej 100 jakieś 102 albo 103

Awatar użytkownika
ciechan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 10 lut 2010, 08:09
Lokalizacja: M-c Podlaski/Lublin
Kontakt:

Post autor: ciechan » 10 kwie 2010, 09:40

to termostat, właśnie po to jest żeby nie doprowadzić do wrzenia płynu w układzie chłodzenia, ja bym wymienił na jakiś dobry termostat (koszt max 40zł) i powinno być już ok.

[ Dodano: 2010-04-10, 09:42 ]
wymiana termostatu to najtańsza i najłatwiejsza z pierwszych czynności do wyeliminowania Twojego problemu, zastanawiają mnie tylko wahania temp. o których piszesz?!

mrowa180
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 10 kwie 2010, 07:25
Lokalizacja: Niedomice

Post autor: mrowa180 » 10 kwie 2010, 09:43

Czyli wymienię termostat i będzie wszystko oki.
A to możliwe że po niecałym roku termostat padł. Wymieniał mi go dobry mechanik którego wszyscy chwalą. A po wymianie termostatu jaka powinna być temp.?
Dzięki wielkie.

Awatar użytkownika
ciechan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 10 lut 2010, 08:09
Lokalizacja: M-c Podlaski/Lublin
Kontakt:

Post autor: ciechan » 10 kwie 2010, 09:46

A jaka była temp. gdy włączał się wentylator jak wymieniłeś w tamtym roku? ok 95? wszystko zależy od termostatu od ok 94 do 98 - tak mi się wydaje, u mnie załącza się przy 98 i spada do 90.
Niestety nie mam pojęcia czy przy zakładaniu LPG lub przez tą instalacje mogą dziać się takie kwiatki, ja swoją niunie kupiłem już z LPG i jak narazie jest ok.

mrowa180
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 10 kwie 2010, 07:25
Lokalizacja: Niedomice

Post autor: mrowa180 » 10 kwie 2010, 09:49

Bo jak jadę normalne to jest jakieś 98, 99, 100 stopni a jak zwalniam i później się rozpędzam to jest jakieś 102, 103. Jak puszczam ogrzewanie to leci bardzo ciepłe powietrze. Natomiast jak miałem niecały rok temu wymieniany termostat to po wymianie z nagrzewnicy leciało ciepłe powietrze i trochę czasu upłynęło żeby w środku zrobiło się ciepło i miałem temp na wskaźniku około 95, 94 stopnie.

[ Dodano: 2010-04-10, 09:51 ]
ponad 105 stopni ale do końca nie jestem pewien bo nie pamiętam

Awatar użytkownika
ciechan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 10 lut 2010, 08:09
Lokalizacja: M-c Podlaski/Lublin
Kontakt:

Post autor: ciechan » 10 kwie 2010, 09:52

Tak jak już pisałem odpal autko na luzie zobaczy czy grube przewody od chłodzenia są miękkie i przy jakiej temp załącza się wentylator i czy wtedy twardnieją - załączanie dużego obiegu.
ps. a jakie masz spalanie LPG lub PB?

mrowa180
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 10 kwie 2010, 07:25
Lokalizacja: Niedomice

Post autor: mrowa180 » 10 kwie 2010, 10:10

a jak są miękkie i jak są twarde to co to znaczy??

co do spalania lpg to nie wiem dokładnie bo mam dopiero 2 tygodnie ale jak miałem pełny bak i po przejechaniu 150 km zatankowałem 18 l a benzyny w mieście około 8 lub 9 l

Awatar użytkownika
ciechan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 10 lut 2010, 08:09
Lokalizacja: M-c Podlaski/Lublin
Kontakt:

Post autor: ciechan » 10 kwie 2010, 11:55

miękkie - duży obieg nie jest włączony, twarde - włączony

mrowa180
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 10 kwie 2010, 07:25
Lokalizacja: Niedomice

Post autor: mrowa180 » 10 kwie 2010, 12:55

dzięki wielkie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl