[B4 ABT] Przegrzewanie silnika w jeździe miejskiej
[B4 ABT] Przegrzewanie silnika w jeździe miejskiej
mam zonka opisze to po krótce
auto gzreje sie na miescie ,jak stoje i jak np ciagne przyczepke
zato na trasie traci troche z temperatury i trzymo troche nizej niz powinno
w aucie jest zrobione
silnik po pemoncie kapitalnym
nowa chłodnica
nowy termostat
pompa wody
mniejsze koło na pompie
i ma gaz czyli obieg jdzie przez parownik jak i przez nagrzewnice
wentylator załącza sie pod 100 dopiero
moze ktos pomoze mi w tym temacie
Błędy orograficzne w poście, brak interpunkcji, do tego literówki, co czyni treść niezrozumiałą.
Temat w niewłaściwym dziale forum, w dodatku problematyka wielokrotnie poruszana na forum <bylo> i wystarczyło użyć opcji szukaj.
Proszę zapoznać się z regulaminem i zasadami tytułowania wątków.
<regulamin>
auto gzreje sie na miescie ,jak stoje i jak np ciagne przyczepke
zato na trasie traci troche z temperatury i trzymo troche nizej niz powinno
w aucie jest zrobione
silnik po pemoncie kapitalnym
nowa chłodnica
nowy termostat
pompa wody
mniejsze koło na pompie
i ma gaz czyli obieg jdzie przez parownik jak i przez nagrzewnice
wentylator załącza sie pod 100 dopiero
moze ktos pomoze mi w tym temacie
Błędy orograficzne w poście, brak interpunkcji, do tego literówki, co czyni treść niezrozumiałą.
Temat w niewłaściwym dziale forum, w dodatku problematyka wielokrotnie poruszana na forum <bylo> i wystarczyło użyć opcji szukaj.
Proszę zapoznać się z regulaminem i zasadami tytułowania wątków.
<regulamin>
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2010, 17:39 przez lukasz81, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
temperatura jdzie tak po 100 i wyrzuca płyn wtedy ze zbiorniczka
po prostu temperatura mjedzy miastem a trasa duzo sie waha okolo 20 stopni
tak nie moze byc
Ortografia... do tego brak polskich liter!
po prostu temperatura mjedzy miastem a trasa duzo sie waha okolo 20 stopni
tak nie moze byc
Ortografia... do tego brak polskich liter!
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2010, 17:33 przez lukasz81, łącznie zmieniany 1 raz.
Skoro wentylator działa dopiero przy 100'C to może nie załącza Ci wentylatora na pierwszym stopniu czyli z czujnika w chłodnicy. U mnie też się grzał podczas jazdy po mieście i wentylator załączał się dopiero na drugim stopniu czyli przy 100'C a powinien wcześniej. Po wymianie czujnika (sprawdzenie polega na zdjęciu wtyczki i zwarciu przewodów, jeśli wentylator ruszy to znaczy że padł czujnik) nie zauważyłem żeby się zbyt mocno zagrzewał. Po prostu wcześniej włącza się wentylator i schładza do odpowiedniej temp.
spoko czujnik w chłodnicy jest nowiutki fakt wentylator nie dziala na 1 biegu tam jest trohe roszada z kablami ale wontek jest tego typu ze
ta temperatura rosnie szybko i spada szybko jak wyjade na trase
auto dosci długo zagrzewa sie
to mnie nurtuje czemu jak wlece do mjasta i po paru minutach auto zaczyna sie grzac
a jak mam ze sobom przyczepke to jeszcze szybcjiej .
a co do termostatu to juz trzeci jest awiec odpada[do tego w termostacie jest nawiercony otworek aby sie lepiei odpowietrzało.
jedyne co jest stare to nagrzewnica ,ale znowu jest obieg przez parownik .
głowica jest sprawdzona na pekniecia i szczelnosci .
a i pytano z innej beczki jle oleju wchodzi do 2.0 abt
ta temperatura rosnie szybko i spada szybko jak wyjade na trase
auto dosci długo zagrzewa sie
to mnie nurtuje czemu jak wlece do mjasta i po paru minutach auto zaczyna sie grzac
a jak mam ze sobom przyczepke to jeszcze szybcjiej .
a co do termostatu to juz trzeci jest awiec odpada[do tego w termostacie jest nawiercony otworek aby sie lepiei odpowietrzało.
jedyne co jest stare to nagrzewnica ,ale znowu jest obieg przez parownik .
głowica jest sprawdzona na pekniecia i szczelnosci .
a i pytano z innej beczki jle oleju wchodzi do 2.0 abt
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
A nie nagrzewał się tak przed remontem :?: Zrób pierwszy bieg wentylatorów to może nie będzie się nagrzewał do takiego stopnia że wygotuje płyn. To normalne że jadąc powoli przez miasto włączają się wentylatory, po prostu za mało powietrza przepływa przez chłodnicę. Dodatkowo sprawny termostat będzie utrzymywał temperaturę bliską załączania wentylatorów i niewiele °C wzrostu temperatury trzeba do ich włączenia. Może wcześniej miałeś niesprawny termostat silnik był niedogrzany i zanim dobiło do normalnej temperatury a później do wrzenia mijało więcej czasu a przejechanie szybciej odcinka między korkami odnawiało tą "rezerwę termiczną".
Upewnij się że masz sprawny i szczelny korek od zbiorniczka wyrównawczego bo to układ ciśnieniowy i jeśli jest nieszczelny to nie ma ciśnienia i spada temperatura wrzenia płynu.
Upewnij się że masz sprawny i szczelny korek od zbiorniczka wyrównawczego bo to układ ciśnieniowy i jeśli jest nieszczelny to nie ma ciśnienia i spada temperatura wrzenia płynu.
w koncu konkret
grzał sie tak samo i przed remontem remont był robiony bo auto naklepało 320tysi km
i łykało olej .
co do korka nie sprawdzałem mam tam rbiorniczek wyrównawczy od b3 ale to nie robi chyba róznicy , korek sprawdze.
wentylator jest od passata a poprzednia chlodnica była od kadeta ,poprzedni wlascicel cos tam cudował po wypadku
tera jest oryginał .
a jeszcze jla maby oleju w tym silniku bo umnie wchodzi cos lekko ponad 3litry jk n 2.0 motor to troche malo.
Proszę zwrócić uwagę na ortografię oraz interpunkcję i pisać zrozumiale - bez literówek.
Zapoznaj się z regulaminem.
grzał sie tak samo i przed remontem remont był robiony bo auto naklepało 320tysi km
i łykało olej .
co do korka nie sprawdzałem mam tam rbiorniczek wyrównawczy od b3 ale to nie robi chyba róznicy , korek sprawdze.
wentylator jest od passata a poprzednia chlodnica była od kadeta ,poprzedni wlascicel cos tam cudował po wypadku
tera jest oryginał .
a jeszcze jla maby oleju w tym silniku bo umnie wchodzi cos lekko ponad 3litry jk n 2.0 motor to troche malo.
Proszę zwrócić uwagę na ortografię oraz interpunkcję i pisać zrozumiale - bez literówek.
Zapoznaj się z regulaminem.
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2010, 17:47 przez lukasz81, łącznie zmieniany 2 razy.
No to jedyne co sensowne w tym wszystkim to termostat , ma za niską temp otwarcia i za wolno sie otwiera stąd temp dochodzi do 100 i dopiero wł sie wentyl
sprawdz na postoju bez termostatu przy jakiej temp bedzie sie włanczał wentyl.
do NG oleju wchodzi 3.5l gdzie silnik ma 2.3 pojemnosci z wymianą filtra oczywiscielukasz81 pisze:a jeszcze jla maby oleju w tym silniku bo umnie wcodzi cos lekko ponad 3litry jk n 2.0 motor to troche malo
sprawdz na postoju bez termostatu przy jakiej temp bedzie sie włanczał wentyl.
no nie bardzo. to po co w takim razie byłby termostat?Kuba89 pisze:Po prostu jak jesteś w trasie to więcej powietrza wpada do silnika i chłodzi go, stąd ta różnica temp. w trasie i na mieście.
Mam tak samo silnik ABT i tak samo mam z temperaturą i wentylatorem, nie przejmuj się tym, widocznie tak ma być
co do kwestii poruszanej w temacie, to proszę zajrzeć do tego wątku: https://audi80.pl/b3-b4-all-termosta ... vt6032.htm