Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Przegrzewanie silnika w jeździe miejskiej

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
lukasz81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 10 kwie 2010, 13:04

[B4 ABT] Przegrzewanie silnika w jeździe miejskiej

Post autor: lukasz81 » 10 kwie 2010, 13:11

mam zonka opisze to po krótce
auto gzreje sie na miescie ,jak stoje i jak np ciagne przyczepke
zato na trasie traci troche z temperatury i trzymo troche nizej niz powinno
w aucie jest zrobione
silnik po pemoncie kapitalnym
nowa chłodnica
nowy termostat
pompa wody
mniejsze koło na pompie
i ma gaz czyli obieg jdzie przez parownik jak i przez nagrzewnice
wentylator załącza sie pod 100 dopiero
moze ktos pomoze mi w tym temacie

Błędy orograficzne w poście, brak interpunkcji, do tego literówki, co czyni treść niezrozumiałą.

Temat w niewłaściwym dziale forum, w dodatku problematyka wielokrotnie poruszana na forum <bylo> i wystarczyło użyć opcji szukaj.

Proszę zapoznać się z regulaminem i zasadami tytułowania wątków.

<regulamin>
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2010, 17:39 przez lukasz81, łącznie zmieniany 2 razy.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 10 kwie 2010, 13:23

Jaką temperaturę łapie gdy się "przegrzewa"? Po drugie wskaźnik temperatury cieczy na desce rozdzielczej często potrafi oszukiwać.

Poza tym na forum było dużo podobnych wątków.

lukasz81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 10 kwie 2010, 13:04

Post autor: lukasz81 » 10 kwie 2010, 16:31

temperatura jdzie tak po 100 i wyrzuca płyn wtedy ze zbiorniczka
po prostu temperatura mjedzy miastem a trasa duzo sie waha okolo 20 stopni
tak nie moze byc

Ortografia... do tego brak polskich liter!
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2010, 17:33 przez lukasz81, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 10 kwie 2010, 16:37

Termostat wymień, ten co masz jest wadliwy.

Awatar użytkownika
mario2560
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 418
Rejestracja: 19 lut 2007, 17:53
Lokalizacja: Białystok/Suwałki

Post autor: mario2560 » 10 kwie 2010, 20:48

Skoro wentylator działa dopiero przy 100'C to może nie załącza Ci wentylatora na pierwszym stopniu czyli z czujnika w chłodnicy. U mnie też się grzał podczas jazdy po mieście i wentylator załączał się dopiero na drugim stopniu czyli przy 100'C a powinien wcześniej. Po wymianie czujnika (sprawdzenie polega na zdjęciu wtyczki i zwarciu przewodów, jeśli wentylator ruszy to znaczy że padł czujnik) nie zauważyłem żeby się zbyt mocno zagrzewał. Po prostu wcześniej włącza się wentylator i schładza do odpowiedniej temp.

lukasz81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 10 kwie 2010, 13:04

Post autor: lukasz81 » 10 kwie 2010, 21:11

spoko czujnik w chłodnicy jest nowiutki fakt wentylator nie dziala na 1 biegu tam jest trohe roszada z kablami ale wontek jest tego typu ze
ta temperatura rosnie szybko i spada szybko jak wyjade na trase
auto dosci długo zagrzewa sie
to mnie nurtuje czemu jak wlece do mjasta i po paru minutach auto zaczyna sie grzac
a jak mam ze sobom przyczepke to jeszcze szybcjiej .
a co do termostatu to juz trzeci jest awiec odpada[do tego w termostacie jest nawiercony otworek aby sie lepiei odpowietrzało.
jedyne co jest stare to nagrzewnica ,ale znowu jest obieg przez parownik .
głowica jest sprawdzona na pekniecia i szczelnosci .
a i pytano z innej beczki jle oleju wchodzi do 2.0 abt

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 10 kwie 2010, 21:48

A nie nagrzewał się tak przed remontem :?: Zrób pierwszy bieg wentylatorów to może nie będzie się nagrzewał do takiego stopnia że wygotuje płyn. To normalne że jadąc powoli przez miasto włączają się wentylatory, po prostu za mało powietrza przepływa przez chłodnicę. Dodatkowo sprawny termostat będzie utrzymywał temperaturę bliską załączania wentylatorów i niewiele °C wzrostu temperatury trzeba do ich włączenia. Może wcześniej miałeś niesprawny termostat silnik był niedogrzany i zanim dobiło do normalnej temperatury a później do wrzenia mijało więcej czasu a przejechanie szybciej odcinka między korkami odnawiało tą "rezerwę termiczną".
Upewnij się że masz sprawny i szczelny korek od zbiorniczka wyrównawczego bo to układ ciśnieniowy i jeśli jest nieszczelny to nie ma ciśnienia i spada temperatura wrzenia płynu.

lukasz81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 10 kwie 2010, 13:04

Post autor: lukasz81 » 10 kwie 2010, 22:08

w koncu konkret
grzał sie tak samo i przed remontem remont był robiony bo auto naklepało 320tysi km
i łykało olej .
co do korka nie sprawdzałem mam tam rbiorniczek wyrównawczy od b3 ale to nie robi chyba róznicy , korek sprawdze.
wentylator jest od passata a poprzednia chlodnica była od kadeta ,poprzedni wlascicel cos tam cudował po wypadku
tera jest oryginał .
a jeszcze jla maby oleju w tym silniku bo umnie wchodzi cos lekko ponad 3litry jk n 2.0 motor to troche malo.

Proszę zwrócić uwagę na ortografię oraz interpunkcję i pisać zrozumiale - bez literówek.

Zapoznaj się z regulaminem.
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2010, 17:47 przez lukasz81, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
TYGRYSQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 440
Rejestracja: 05 maja 2007, 08:21
Lokalizacja: OŁAWA

Post autor: TYGRYSQ » 10 kwie 2010, 22:25

Kolego tak z ciekawosci spr. jak ci sie włancza wentylator to w ktora strone dmucha czy wyciaga ciepłe powietrze w strone silnika (prawidłowo) czy dmucha w strone zderzaka

lukasz81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 10 kwie 2010, 13:04

Post autor: lukasz81 » 10 kwie 2010, 22:38

TYGRYSQ pisze:Kolego tak z ciekawosci spr. jak ci sie włancza wentylator to w ktora strone dmucha czy wyciaga ciepłe powietrze w strone silnika (prawidłowo) czy dmucha w strone zderzaka
dmucha dobrze do silnika i wychładza płyn

Awatar użytkownika
TYGRYSQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 440
Rejestracja: 05 maja 2007, 08:21
Lokalizacja: OŁAWA

Post autor: TYGRYSQ » 10 kwie 2010, 23:07

No to jedyne co sensowne w tym wszystkim to termostat , ma za niską temp otwarcia i za wolno sie otwiera stąd temp dochodzi do 100 i dopiero wł sie wentyl
lukasz81 pisze:a jeszcze jla maby oleju w tym silniku bo umnie wcodzi cos lekko ponad 3litry jk n 2.0 motor to troche malo
do NG oleju wchodzi 3.5l gdzie silnik ma 2.3 pojemnosci z wymianą filtra oczywiscie

:arrow: sprawdz na postoju bez termostatu przy jakiej temp bedzie sie włanczał wentyl.

Awatar użytkownika
Kuba89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 314
Rejestracja: 01 wrz 2007, 21:38
Kontakt:

Post autor: Kuba89 » 11 kwie 2010, 12:20

Po prostu jak jesteś w trasie to więcej powietrza wpada do silnika i chłodzi go, stąd ta różnica temp. w trasie i na mieście.
Mam tak samo silnik ABT i tak samo mam z temperaturą i wentylatorem, nie przejmuj się tym, widocznie tak ma być ;-)

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 11 kwie 2010, 17:48

Kuba89 pisze:Po prostu jak jesteś w trasie to więcej powietrza wpada do silnika i chłodzi go, stąd ta różnica temp. w trasie i na mieście.
Mam tak samo silnik ABT i tak samo mam z temperaturą i wentylatorem, nie przejmuj się tym, widocznie tak ma być
no nie bardzo. to po co w takim razie byłby termostat?

co do kwestii poruszanej w temacie, to proszę zajrzeć do tego wątku: https://audi80.pl/b3-b4-all-termosta ... vt6032.htm

m4341
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 16 lis 2008, 16:44

Post autor: m4341 » 01 gru 2010, 22:25

Trzeba sprawdzić czujniki temperatury w chłodnicy i bloku silnika jeżeli dobre to docieplić silnik musi być osłona od spodu nawet wykładzina oraz tektura na połowie chlodnicy od strony czujników oraz osłony na reflektory jeżeli nie ma zrobić z tektury ale musza być bo będzie źle działać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl