Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9 Td AAZ] szarpie i słabo schodzi z obrotów

ODPOWIEDZ
mario6002
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 02 mar 2010, 18:20

[80 B4 1.9 Td AAZ] szarpie i słabo schodzi z obrotów

Post autor: mario6002 » 11 kwie 2010, 19:32

Witam.

Na zimnym silniku pracuje równo i prawidłowo schodzi z obrotów.

Nierówne obroty:
Jak się rozgrzeje już od 50 - 60 C schodzi z obrotów po czasie. Wyższe obroty utrzymują sie około 2 sekundy i schodzą.


Szarpanie silnikiem:
Kiedy jeżdżę nim jakiś czas i wyłaczę na kilka minut, temperatura zejdzie np. do 70 C - po odpaleniu występuje nierówna praca silnika.

Poproszę o podpowiedź gdzie i czego szukać?

Pozdrawiam

M.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 11 kwie 2010, 19:34

chyba nastawnik?

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 11 kwie 2010, 20:25

gibaj pisze:chyba nastawnik?
nie ten model ;-)

mario6002
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 02 mar 2010, 18:20

Post autor: mario6002 » 11 kwie 2010, 20:28

No też mi sie tak wydawało, że nie ten model.
IC mam ale to wszystko.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 11 kwie 2010, 20:29

mario6002 pisze:Kiedy jeżdżę nim jakiś czas i wyłaczę na kilka minut, temperatura zejdzie np. do 70 C - po odpaleniu występuje nierówna praca silnika.
a zadymia na niebiesko ? odpala od strzału ? jak wo gule ci odpala zimny ciepły i zadymienie przy tym , nic się nie poci ON , ciut mało opisałeś

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 11 kwie 2010, 20:35

mario6002 pisze:Jak się rozgrzeje już od 50 - 60 C schodzi z obrotów po czasie. Wyższe obroty utrzymują sie około 2 sekundy i schodzą.
Objawy rozregulowanego wydatku resztkowego w pompie
mario6002 pisze:Kiedy jeżdżę nim jakiś czas i wyłączę na kilka minut, temperatura zejdzie np. do 70 C - po odpaleniu występuje nierówna praca silnika.
to samo, coś z pompą albo wtryskiwacze

mario6002
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 02 mar 2010, 18:20

Post autor: mario6002 » 11 kwie 2010, 20:40

Auto odpala bez problemu czy zimny czy ciepły.
Nie kopci na niebiesko.
Zadymia wydaje mi sie normalnie - jak dodaję gazu od "0" to zadymia jak każdy diesel ale na wyższych już nie.

Jakoś tą pompę można wyregulować w warunkach domowych.
Czytałem w tym czasie, że jak będzie miał za dużą dawkę paliwa to będzie wolniej schodził z obrotów ale u mnie na zimnym jest OK.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 11 kwie 2010, 20:52

mario6002 pisze:Jakoś tą pompę można wyregulować w warunkach domowych.
Ano można http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=101123
mario6002 pisze:jak będzie miał za dużą dawkę paliwa to będzie wolniej schodził z obrotów ale u mnie na zimnym jest OK.
Bo to nie dawka tylko wydatek resztkowy ,jak pisałem

mario6002
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 02 mar 2010, 18:20

Post autor: mario6002 » 11 kwie 2010, 22:11

MUNIOR
Dzięki. Mam trochę lektury.
Na początku nasuwa mi sie pytanie czym kręcić żeby wyregulować "wydatek resztkowy", bo nie mogę zajarzyć po tym opisie ze zdjęcia.
Oczywiscie regulacja na rozgrzanym, odpalonym silniku.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 11 kwie 2010, 23:11

mario6002 pisze:Na początku nasuwa mi sie pytanie czym kręcić żeby wyregulować "wydatek resztkowy", bo nie mogę zajarzyć po tym opisie ze zdjęcia.
śruba po lewej stronie pompy od silnika ,orginalnie z fabryczną czerwoną plastikową blokadą na nakrętce żeby się nie bawić ;-) Na rysunku nie zaznaczona ,ale to ta pierwsza długa pod grzybem LDA ,skontrowana nakrętką 10tką na której spiera sie przeciwna strona dzwigni gazu <ok>

mario6002
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 02 mar 2010, 18:20

Post autor: mario6002 » 11 kwie 2010, 23:24

OK.
Jutro sprubuję poregulować, znaczy zmniejszyć, bo obroty(nie mam obrotomierza) też wydają sie wysokie.
Dziękuje.
Napisze o efektach.

[ Dodano: 2010-04-11, 23:49 ]
Jeszcze jedno.
Poczytałem i chyba dałbym rade wyregulować, bo diesla mam od dłuższego czasu i "słyszę" pracę silnika ale żeby np. ustawić obroty na biegu jałowym zaznaczone strzałką niebieską i żółtą potrzebne jest cięgno od przyspieszacza a u mnie go nie ma po prawej stronie kierownicy.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 12 kwie 2010, 20:30

mario6002 pisze:Poczytałem i chyba dałbym rade wyregulować, bo diesla mam od dłuższego czasu i "słyszę" pracę silnika ale żeby np. ustawić obroty na biegu jałowym zaznaczone strzałką niebieską i żółtą potrzebne jest cięgno od przyspieszacza a u mnie go nie ma po prawej stronie kierownicy.
<uhh> Cos nie tak zrozumiałeś .Do ustawiania biegu jałowego tylko strzałka zielona .Żólta i niebieska służy do ustawiania obrotów z wyciągniętym przyspieszaczem.
mario6002 pisze:a u mnie go nie ma po prawej stronie kierownicy.
Nie ma,bo prawdopodobnie masz półelektroniczną pompę :-( Zobacz czy masz wtyczkę z kabelkami pomiędzy przewodami cisnieniowymi wychodzącymi z tyłu pompy.Jak znajdziesz tam wtyczke to masz jeden z niezbyt udanych wynalazków boscha ;-)

mario6002
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 02 mar 2010, 18:20

Post autor: mario6002 » 12 kwie 2010, 20:50

Poregulowane tyle ile sie dało.

Dawkę paliwa dałem tak żeby nie kopcił i sie nie dławił. Myślę, że jest dobrze.
"Obroty na biegu jalowym z wcisnietym przyspieszaczem" (niebieska strzałka) zwiększyłem o 360 stopni, bo jak dostawał obciążenie np. gdy kręciłem kierownicą to nierówno pracował.

Sruba dokładnego ustawienia obrotów wykręcona jak się dało.

Efekt - silnikiem nie rzuca, prawidłowo schodzi z obrotów ale ma za wysokie obroty.
Jak obniżę obroty śrubą od biegu jałowego (niebieska strzałka) to zaczyna rzucać silnikiem przy obciążeniu.

Próbowałem inaczej.
Zwiększyłem dawkę paliwa, zmniejszyłem śrubą od biegu jałowego ale wtedy dostawał czarnego dymka i rzucało silnikiem pod obciążeniem.

Poproszę o opinie i podpowiedzi.
Co mogę zrobić inaczej.

[ Dodano: 2010-04-12, 20:56 ]
<uhh> Cos nie tak zrozumiałeś .Do ustawiania biegu jałowego tylko strzałka zielona .Żólta i niebieska służy do ustawiania obrotów z wyciągniętym przyspieszaczem.
mario6002 pisze:a u mnie go nie ma po prawej stronie kierownicy.
Nie ma,bo prawdopodobnie masz półelektroniczną pompę :-( Zobacz czy masz wtyczkę z kabelkami pomiędzy przewodami cisnieniowymi wychodzącymi z tyłu pompy.Jak znajdziesz tam wtyczke to masz jeden z niezbyt udanych wynalazków boscha ;-)[/quote]

Na rysunku do którego link mi dałeś jest opisane:

niebieska strzalka - obroty na biegu jalowym z wcisnietym przyspieszaczem, wykrecajac zmniejsza sie obroty - rozumiem, że przyspieszacz jest wciśnięty tzn. nie wyciągnięty.

zolta strzalka - obroty na biegu jalowym z wyciagnietym przyspieszaczem - rozumiem, że w tym przypadku przyspieszacz należy wyciągnąć.

Nie mam pompy półautomatycznej muszę chyba odkręcić plastik pod kierownicą i zobaczyć czy cięgno nie jest tam ukryte. Dzisiaj nie starczyło czasu "za dnia".

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl