[80 B4 1.9 Td AAZ] szarpie i słabo schodzi z obrotów
[80 B4 1.9 Td AAZ] szarpie i słabo schodzi z obrotów
Witam.
Na zimnym silniku pracuje równo i prawidłowo schodzi z obrotów.
Nierówne obroty:
Jak się rozgrzeje już od 50 - 60 C schodzi z obrotów po czasie. Wyższe obroty utrzymują sie około 2 sekundy i schodzą.
Szarpanie silnikiem:
Kiedy jeżdżę nim jakiś czas i wyłaczę na kilka minut, temperatura zejdzie np. do 70 C - po odpaleniu występuje nierówna praca silnika.
Poproszę o podpowiedź gdzie i czego szukać?
Pozdrawiam
M.
Na zimnym silniku pracuje równo i prawidłowo schodzi z obrotów.
Nierówne obroty:
Jak się rozgrzeje już od 50 - 60 C schodzi z obrotów po czasie. Wyższe obroty utrzymują sie około 2 sekundy i schodzą.
Szarpanie silnikiem:
Kiedy jeżdżę nim jakiś czas i wyłaczę na kilka minut, temperatura zejdzie np. do 70 C - po odpaleniu występuje nierówna praca silnika.
Poproszę o podpowiedź gdzie i czego szukać?
Pozdrawiam
M.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Objawy rozregulowanego wydatku resztkowego w pompiemario6002 pisze:Jak się rozgrzeje już od 50 - 60 C schodzi z obrotów po czasie. Wyższe obroty utrzymują sie około 2 sekundy i schodzą.
to samo, coś z pompą albo wtryskiwaczemario6002 pisze:Kiedy jeżdżę nim jakiś czas i wyłączę na kilka minut, temperatura zejdzie np. do 70 C - po odpaleniu występuje nierówna praca silnika.
Auto odpala bez problemu czy zimny czy ciepły.
Nie kopci na niebiesko.
Zadymia wydaje mi sie normalnie - jak dodaję gazu od "0" to zadymia jak każdy diesel ale na wyższych już nie.
Jakoś tą pompę można wyregulować w warunkach domowych.
Czytałem w tym czasie, że jak będzie miał za dużą dawkę paliwa to będzie wolniej schodził z obrotów ale u mnie na zimnym jest OK.
Nie kopci na niebiesko.
Zadymia wydaje mi sie normalnie - jak dodaję gazu od "0" to zadymia jak każdy diesel ale na wyższych już nie.
Jakoś tą pompę można wyregulować w warunkach domowych.
Czytałem w tym czasie, że jak będzie miał za dużą dawkę paliwa to będzie wolniej schodził z obrotów ale u mnie na zimnym jest OK.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Ano można http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=101123mario6002 pisze:Jakoś tą pompę można wyregulować w warunkach domowych.
Bo to nie dawka tylko wydatek resztkowy ,jak pisałemmario6002 pisze:jak będzie miał za dużą dawkę paliwa to będzie wolniej schodził z obrotów ale u mnie na zimnym jest OK.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
śruba po lewej stronie pompy od silnika ,orginalnie z fabryczną czerwoną plastikową blokadą na nakrętce żeby się nie bawić Na rysunku nie zaznaczona ,ale to ta pierwsza długa pod grzybem LDA ,skontrowana nakrętką 10tką na której spiera sie przeciwna strona dzwigni gazu <ok>mario6002 pisze:Na początku nasuwa mi sie pytanie czym kręcić żeby wyregulować "wydatek resztkowy", bo nie mogę zajarzyć po tym opisie ze zdjęcia.
OK.
Jutro sprubuję poregulować, znaczy zmniejszyć, bo obroty(nie mam obrotomierza) też wydają sie wysokie.
Dziękuje.
Napisze o efektach.
[ Dodano: 2010-04-11, 23:49 ]
Jeszcze jedno.
Poczytałem i chyba dałbym rade wyregulować, bo diesla mam od dłuższego czasu i "słyszę" pracę silnika ale żeby np. ustawić obroty na biegu jałowym zaznaczone strzałką niebieską i żółtą potrzebne jest cięgno od przyspieszacza a u mnie go nie ma po prawej stronie kierownicy.
Jutro sprubuję poregulować, znaczy zmniejszyć, bo obroty(nie mam obrotomierza) też wydają sie wysokie.
Dziękuje.
Napisze o efektach.
[ Dodano: 2010-04-11, 23:49 ]
Jeszcze jedno.
Poczytałem i chyba dałbym rade wyregulować, bo diesla mam od dłuższego czasu i "słyszę" pracę silnika ale żeby np. ustawić obroty na biegu jałowym zaznaczone strzałką niebieską i żółtą potrzebne jest cięgno od przyspieszacza a u mnie go nie ma po prawej stronie kierownicy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
<uhh> Cos nie tak zrozumiałeś .Do ustawiania biegu jałowego tylko strzałka zielona .Żólta i niebieska służy do ustawiania obrotów z wyciągniętym przyspieszaczem.mario6002 pisze:Poczytałem i chyba dałbym rade wyregulować, bo diesla mam od dłuższego czasu i "słyszę" pracę silnika ale żeby np. ustawić obroty na biegu jałowym zaznaczone strzałką niebieską i żółtą potrzebne jest cięgno od przyspieszacza a u mnie go nie ma po prawej stronie kierownicy.
Nie ma,bo prawdopodobnie masz półelektroniczną pompę Zobacz czy masz wtyczkę z kabelkami pomiędzy przewodami cisnieniowymi wychodzącymi z tyłu pompy.Jak znajdziesz tam wtyczke to masz jeden z niezbyt udanych wynalazków boschamario6002 pisze:a u mnie go nie ma po prawej stronie kierownicy.
Poregulowane tyle ile sie dało.
Dawkę paliwa dałem tak żeby nie kopcił i sie nie dławił. Myślę, że jest dobrze.
"Obroty na biegu jalowym z wcisnietym przyspieszaczem" (niebieska strzałka) zwiększyłem o 360 stopni, bo jak dostawał obciążenie np. gdy kręciłem kierownicą to nierówno pracował.
Sruba dokładnego ustawienia obrotów wykręcona jak się dało.
Efekt - silnikiem nie rzuca, prawidłowo schodzi z obrotów ale ma za wysokie obroty.
Jak obniżę obroty śrubą od biegu jałowego (niebieska strzałka) to zaczyna rzucać silnikiem przy obciążeniu.
Próbowałem inaczej.
Zwiększyłem dawkę paliwa, zmniejszyłem śrubą od biegu jałowego ale wtedy dostawał czarnego dymka i rzucało silnikiem pod obciążeniem.
Poproszę o opinie i podpowiedzi.
Co mogę zrobić inaczej.
[ Dodano: 2010-04-12, 20:56 ]
<uhh> Cos nie tak zrozumiałeś .Do ustawiania biegu jałowego tylko strzałka zielona .Żólta i niebieska służy do ustawiania obrotów z wyciągniętym przyspieszaczem.
Na rysunku do którego link mi dałeś jest opisane:
niebieska strzalka - obroty na biegu jalowym z wcisnietym przyspieszaczem, wykrecajac zmniejsza sie obroty - rozumiem, że przyspieszacz jest wciśnięty tzn. nie wyciągnięty.
zolta strzalka - obroty na biegu jalowym z wyciagnietym przyspieszaczem - rozumiem, że w tym przypadku przyspieszacz należy wyciągnąć.
Nie mam pompy półautomatycznej muszę chyba odkręcić plastik pod kierownicą i zobaczyć czy cięgno nie jest tam ukryte. Dzisiaj nie starczyło czasu "za dnia".
Dawkę paliwa dałem tak żeby nie kopcił i sie nie dławił. Myślę, że jest dobrze.
"Obroty na biegu jalowym z wcisnietym przyspieszaczem" (niebieska strzałka) zwiększyłem o 360 stopni, bo jak dostawał obciążenie np. gdy kręciłem kierownicą to nierówno pracował.
Sruba dokładnego ustawienia obrotów wykręcona jak się dało.
Efekt - silnikiem nie rzuca, prawidłowo schodzi z obrotów ale ma za wysokie obroty.
Jak obniżę obroty śrubą od biegu jałowego (niebieska strzałka) to zaczyna rzucać silnikiem przy obciążeniu.
Próbowałem inaczej.
Zwiększyłem dawkę paliwa, zmniejszyłem śrubą od biegu jałowego ale wtedy dostawał czarnego dymka i rzucało silnikiem pod obciążeniem.
Poproszę o opinie i podpowiedzi.
Co mogę zrobić inaczej.
[ Dodano: 2010-04-12, 20:56 ]
<uhh> Cos nie tak zrozumiałeś .Do ustawiania biegu jałowego tylko strzałka zielona .Żólta i niebieska służy do ustawiania obrotów z wyciągniętym przyspieszaczem.
Nie ma,bo prawdopodobnie masz półelektroniczną pompę Zobacz czy masz wtyczkę z kabelkami pomiędzy przewodami cisnieniowymi wychodzącymi z tyłu pompy.Jak znajdziesz tam wtyczke to masz jeden z niezbyt udanych wynalazków boscha [/quote]mario6002 pisze:a u mnie go nie ma po prawej stronie kierownicy.
Na rysunku do którego link mi dałeś jest opisane:
niebieska strzalka - obroty na biegu jalowym z wcisnietym przyspieszaczem, wykrecajac zmniejsza sie obroty - rozumiem, że przyspieszacz jest wciśnięty tzn. nie wyciągnięty.
zolta strzalka - obroty na biegu jalowym z wyciagnietym przyspieszaczem - rozumiem, że w tym przypadku przyspieszacz należy wyciągnąć.
Nie mam pompy półautomatycznej muszę chyba odkręcić plastik pod kierownicą i zobaczyć czy cięgno nie jest tam ukryte. Dzisiaj nie starczyło czasu "za dnia".