Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 80 1.8] Głęboki pedał hamulca

krzysiekkf

[B3 80 1.8] Głęboki pedał hamulca

Post autor: krzysiekkf » 15 kwie 2010, 18:15

WITAM!!
Jestem nowym użytkownikiem Audi 80 B3 rocznik 90, 1.8benzyna
Dzisiaj wymieniłem u siebie klocki hamulcowe - przód.
Po wymianie klocków pedał hamulca stała się "głęboki" wciskając trzeba wcisnąć go do końca by zaczął porządnie hamować. Gdy się go odpompuje, twardnieje i robi się "płytki" skuteczność hamowania wzrasta.
Myślę, że zapowietrzył mi się układ hamulcowy, jednak zupełnie nie wiem jak go odpowietrzyć.
Patrzyłem na forum i jest napisane, że należy popuścić odpowietrznik i zacząć pompować do momentu pokazania się tam płynu bez powietrza. Tyle że ja u siebie jak ściągnę tą malutką gumkę odpowietrznika nic się nie dzieje, i sam ten odpowietrznik w żaden sposób nie można odkręcić. Może coś robię nie tak? Podczas jazdy teraz klocki hamulcowe trą...
POMOCY i pozdrawiam.
P.S Może jakieś dokładne FOTOSTORY??
Mój GG jak coś... 18028180
pozdrawiam Obrazek
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2010, 19:30 przez krzysiekkf, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 15 kwie 2010, 18:28

Musisz odkręcić ten zaworek który pokazałeś na zdjęciu.
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2010, 19:45 przez Motostacja pl, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
obcy21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 18 sty 2010, 18:13
Lokalizacja: Legionowo/k Warszawy

Post autor: obcy21 » 15 kwie 2010, 18:29

no to tak:
1. jedna osoba wsiada do auta i naciska kilkakrotnie pedał hamulca(np. 4razy)
2. ta sama osoba trzyma ten pedał ciągle wciśnięty a druga osoba luzuje delikatnie odpowietrznik.
3. jak pedał wpadnie w podłogę to zakręcamy odpowietrznik i pompujemy od nowa.
4. w/w czynności powtarzamy do momentu aż w wypływającym płynie nie będzie baniek powietrza.


a tak swoją drogą to bardzo Ciekawe że po samej wymianie klocków (gdzie nie ubywa płynu i układ ciągle jest zamknięty) układ się zapowietrza.

krzysiekkf

Post autor: krzysiekkf » 15 kwie 2010, 18:34

podczas wymiany klocków wcisnąłem do końca tłoczek, i w miedzy czasie ściągnąłem tą gumkę od odpowietrznika, no ale nie odkręcając jego chyba nie powinien się zapowietrzyć?

[ Dodano: 2010-04-15, 18:42 ]
aha, nie mam ABS-u

Awatar użytkownika
obcy21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 18 sty 2010, 18:13
Lokalizacja: Legionowo/k Warszawy

Post autor: obcy21 » 15 kwie 2010, 18:50

na moje oko nie powinno. pewnie zacisk czeka regeneracja czy coś bo może puszcza...
nigdzie nie zauważyłem ubytku płynu...

krzysiekkf

Post autor: krzysiekkf » 15 kwie 2010, 18:54

zdjęcie nie jest moje :) zapożyczyłem
ale faktycznie podczas wymiany klocków nie wyciekł mi nigdzie płyn...

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 16 kwie 2010, 11:04

Załóż sobie na odpowietrznik przezroczystą rurkę jak będziesz odpowietrzał to będziesz widział czy jeszcze są bąbelki w płynie

krzysiekkf

Post autor: krzysiekkf » 16 kwie 2010, 17:31

odpowietrzyłem hamulec, pedał nadal jest głęboki! Podczas gdy silnik jest włączony naciskam hamulec i powoli wpada w podłogę... na wyłączonym silniku "trzyma"
co z tym hamulcem się dzieje??

klusek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 03 cze 2007, 07:54

Post autor: klusek » 16 kwie 2010, 18:56

sprawdź te sprężynki czy nie powychodziły przez ten twór w zacisku. niski pedał jak pod pompujesz to pedał jest wyżej? kiedyś założyłem w jakimś samochodzie zle zabezpieczenia(saab 95) w druga stronę i pedał był też nisko, po prostu klocki sie zle układały bardziej odstawały od tarczy i dlatego pedał głębiej wchodził. ranty na tarczy miałeś duże? one też mogą coś takiego powodować.

krzysiekkf

Post autor: krzysiekkf » 16 kwie 2010, 19:02

sprężynki są ok.
pedał jak napompuje jet wysoko i zaraz zaczyna spadać,
nie mam ŻADNYCH wycieków...
przejechałem 100km i nic nie ubyło płynu

matig
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 142
Rejestracja: 29 sty 2010, 19:53

Post autor: matig » 17 kwie 2010, 23:23

może inne koła masz do odpowietrzenia lub którąś z tylnich rurek masz uszkodzoną

Awatar użytkownika
wampir1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
Lokalizacja: okolice Oświęcimia

Post autor: wampir1988 » 18 kwie 2010, 11:26

Kolego ja bym zaczął od porządnego odpowietrzenia całego układu i sprawdzenia węża od podciśnienia dochodzącego do serva. Ja zrobiłem to tak: auto postawiłem na klockach, wszystkie koła ściągnięte, (przygotuj kawałek wężyka przezroczystego, jakiegoś pomocnika i mógłby być jakiś kompresor ale ja użyłem cichego agregatu ze starej lodówki który pompuje powietrze) i tak rurkę zakładasz najpierw na jedno z tylnych kół chyba lewe bo jest najdalej od pompy, popuszczasz zaworek i tym niby kompresorem pomocnik pompuje powietrze w dziurkę na zbiorniczku płynu hamulcowego. (moim zdaniem dużo lepszy sposób na odpowietrzanie niż pompowanie pedałem) Najpierw tył, później przód, na pewno nie uda się do razu ale tak ze 2 razy każde koło i będzie git. Gdy już nie polecą żadne bombelki powietrza przez ten wężyk, wsiądź do auta i sprawdź pedał (powinien być twardy) Płyn który będzie uciekał wężykiem zbieraj do jakiegoś czystego pojemniczka, później wlej go do zbiorniczka żeby uzupełnić stan.

Jeśli jest w mojej wypowiedzi coś niepoprawnego proszę o komentarz. :mrgreen:

maniek887
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 195
Rejestracja: 19 lip 2009, 16:46
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: maniek887 » 18 kwie 2010, 11:57

Kolego sprawdź regulator siły hamowania przy tylnej osi i jak podniesiesz tylne koło to niech ci ktoś wciśnie hamulec i zobacz czy da sie koło wtedy obrócić bo coś mi wygląda że ci tylna sekcja padła.
Jeżeli wciśniesz pedał mocno i on powoli będzie wpadał w podłoge to na 99% masz pompe do regeneracji.

ghost_adr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 15 sty 2010, 11:53

Po prostu klocki musza sie ułożyć

Post autor: ghost_adr » 19 kwie 2010, 09:47

Zadne odpowietrzenie tu nie pomoże... zaciski troche sie zastały i tarcze sie grzeja bo są nowe klocki wsadzone.... a jak sie grzeja to tłoczek sie cofa i dlatego tracisz pedał...

Powinno to ustać po jakims czasie... nie kombinuj z odpowietrzaniem... itd..
Pozdr. ( u mnie było podobnie)

a jak c i klocki weszły? lekko czy wbijałeś?

Awatar użytkownika
swiety82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 13 cze 2007, 23:43
Lokalizacja: Sagan Stadt

Re: Po prostu klocki musza sie ułożyć

Post autor: swiety82 » 20 kwie 2010, 18:31

ghost_adr pisze:Zadne odpowietrzenie tu nie pomoże... zaciski troche sie zastały i tarcze sie grzeja bo są nowe klocki wsadzone.... a jak sie grzeja to tłoczek sie cofa i dlatego tracisz pedał...

Powinno to ustać po jakims czasie... nie kombinuj z odpowietrzaniem... itd..
Pozdr. ( u mnie było podobnie)

a jak c i klocki weszły? lekko czy wbijałeś?

Dokładnie, dziś wymieniłem u siebie klocki i tarcze, z początku pedał wchodził w podłogę ale kilka rund po podwórku i pompowanie w miejscu przy włączonym silniku i wszystko wraca do normy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl