[B3 80 1.8] Głęboki pedał hamulca
[B3 80 1.8] Głęboki pedał hamulca
WITAM!!
Jestem nowym użytkownikiem Audi 80 B3 rocznik 90, 1.8benzyna
Dzisiaj wymieniłem u siebie klocki hamulcowe - przód.
Po wymianie klocków pedał hamulca stała się "głęboki" wciskając trzeba wcisnąć go do końca by zaczął porządnie hamować. Gdy się go odpompuje, twardnieje i robi się "płytki" skuteczność hamowania wzrasta.
Myślę, że zapowietrzył mi się układ hamulcowy, jednak zupełnie nie wiem jak go odpowietrzyć.
Patrzyłem na forum i jest napisane, że należy popuścić odpowietrznik i zacząć pompować do momentu pokazania się tam płynu bez powietrza. Tyle że ja u siebie jak ściągnę tą malutką gumkę odpowietrznika nic się nie dzieje, i sam ten odpowietrznik w żaden sposób nie można odkręcić. Może coś robię nie tak? Podczas jazdy teraz klocki hamulcowe trą...
POMOCY i pozdrawiam.
P.S Może jakieś dokładne FOTOSTORY??
Mój GG jak coś... 18028180
pozdrawiam
Jestem nowym użytkownikiem Audi 80 B3 rocznik 90, 1.8benzyna
Dzisiaj wymieniłem u siebie klocki hamulcowe - przód.
Po wymianie klocków pedał hamulca stała się "głęboki" wciskając trzeba wcisnąć go do końca by zaczął porządnie hamować. Gdy się go odpompuje, twardnieje i robi się "płytki" skuteczność hamowania wzrasta.
Myślę, że zapowietrzył mi się układ hamulcowy, jednak zupełnie nie wiem jak go odpowietrzyć.
Patrzyłem na forum i jest napisane, że należy popuścić odpowietrznik i zacząć pompować do momentu pokazania się tam płynu bez powietrza. Tyle że ja u siebie jak ściągnę tą malutką gumkę odpowietrznika nic się nie dzieje, i sam ten odpowietrznik w żaden sposób nie można odkręcić. Może coś robię nie tak? Podczas jazdy teraz klocki hamulcowe trą...
POMOCY i pozdrawiam.
P.S Może jakieś dokładne FOTOSTORY??
Mój GG jak coś... 18028180
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2010, 19:30 przez krzysiekkf, łącznie zmieniany 3 razy.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Musisz odkręcić ten zaworek który pokazałeś na zdjęciu.
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2010, 19:45 przez Motostacja pl, łącznie zmieniany 1 raz.
no to tak:
1. jedna osoba wsiada do auta i naciska kilkakrotnie pedał hamulca(np. 4razy)
2. ta sama osoba trzyma ten pedał ciągle wciśnięty a druga osoba luzuje delikatnie odpowietrznik.
3. jak pedał wpadnie w podłogę to zakręcamy odpowietrznik i pompujemy od nowa.
4. w/w czynności powtarzamy do momentu aż w wypływającym płynie nie będzie baniek powietrza.
a tak swoją drogą to bardzo Ciekawe że po samej wymianie klocków (gdzie nie ubywa płynu i układ ciągle jest zamknięty) układ się zapowietrza.
1. jedna osoba wsiada do auta i naciska kilkakrotnie pedał hamulca(np. 4razy)
2. ta sama osoba trzyma ten pedał ciągle wciśnięty a druga osoba luzuje delikatnie odpowietrznik.
3. jak pedał wpadnie w podłogę to zakręcamy odpowietrznik i pompujemy od nowa.
4. w/w czynności powtarzamy do momentu aż w wypływającym płynie nie będzie baniek powietrza.
a tak swoją drogą to bardzo Ciekawe że po samej wymianie klocków (gdzie nie ubywa płynu i układ ciągle jest zamknięty) układ się zapowietrza.
sprawdź te sprężynki czy nie powychodziły przez ten twór w zacisku. niski pedał jak pod pompujesz to pedał jest wyżej? kiedyś założyłem w jakimś samochodzie zle zabezpieczenia(saab 95) w druga stronę i pedał był też nisko, po prostu klocki sie zle układały bardziej odstawały od tarczy i dlatego pedał głębiej wchodził. ranty na tarczy miałeś duże? one też mogą coś takiego powodować.
- wampir1988
- Audi 80 Klub
- Posty: 903
- Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
- Lokalizacja: okolice Oświęcimia
Kolego ja bym zaczął od porządnego odpowietrzenia całego układu i sprawdzenia węża od podciśnienia dochodzącego do serva. Ja zrobiłem to tak: auto postawiłem na klockach, wszystkie koła ściągnięte, (przygotuj kawałek wężyka przezroczystego, jakiegoś pomocnika i mógłby być jakiś kompresor ale ja użyłem cichego agregatu ze starej lodówki który pompuje powietrze) i tak rurkę zakładasz najpierw na jedno z tylnych kół chyba lewe bo jest najdalej od pompy, popuszczasz zaworek i tym niby kompresorem pomocnik pompuje powietrze w dziurkę na zbiorniczku płynu hamulcowego. (moim zdaniem dużo lepszy sposób na odpowietrzanie niż pompowanie pedałem) Najpierw tył, później przód, na pewno nie uda się do razu ale tak ze 2 razy każde koło i będzie git. Gdy już nie polecą żadne bombelki powietrza przez ten wężyk, wsiądź do auta i sprawdź pedał (powinien być twardy) Płyn który będzie uciekał wężykiem zbieraj do jakiegoś czystego pojemniczka, później wlej go do zbiorniczka żeby uzupełnić stan.
Jeśli jest w mojej wypowiedzi coś niepoprawnego proszę o komentarz. :mrgreen:
Jeśli jest w mojej wypowiedzi coś niepoprawnego proszę o komentarz. :mrgreen:
Kolego sprawdź regulator siły hamowania przy tylnej osi i jak podniesiesz tylne koło to niech ci ktoś wciśnie hamulec i zobacz czy da sie koło wtedy obrócić bo coś mi wygląda że ci tylna sekcja padła.
Jeżeli wciśniesz pedał mocno i on powoli będzie wpadał w podłoge to na 99% masz pompe do regeneracji.
Jeżeli wciśniesz pedał mocno i on powoli będzie wpadał w podłoge to na 99% masz pompe do regeneracji.
Po prostu klocki musza sie ułożyć
Zadne odpowietrzenie tu nie pomoże... zaciski troche sie zastały i tarcze sie grzeja bo są nowe klocki wsadzone.... a jak sie grzeja to tłoczek sie cofa i dlatego tracisz pedał...
Powinno to ustać po jakims czasie... nie kombinuj z odpowietrzaniem... itd..
Pozdr. ( u mnie było podobnie)
a jak c i klocki weszły? lekko czy wbijałeś?
Powinno to ustać po jakims czasie... nie kombinuj z odpowietrzaniem... itd..
Pozdr. ( u mnie było podobnie)
a jak c i klocki weszły? lekko czy wbijałeś?
Re: Po prostu klocki musza sie ułożyć
ghost_adr pisze:Zadne odpowietrzenie tu nie pomoże... zaciski troche sie zastały i tarcze sie grzeja bo są nowe klocki wsadzone.... a jak sie grzeja to tłoczek sie cofa i dlatego tracisz pedał...
Powinno to ustać po jakims czasie... nie kombinuj z odpowietrzaniem... itd..
Pozdr. ( u mnie było podobnie)
a jak c i klocki weszły? lekko czy wbijałeś?
Dokładnie, dziś wymieniłem u siebie klocki i tarcze, z początku pedał wchodził w podłogę ale kilka rund po podwórku i pompowanie w miejscu przy włączonym silniku i wszystko wraca do normy.