[ABK] sonda lambda
lukwoj21- ale żeby sonda mogła prawidłowo analizować skład spalin to musi być dobrze rozgrzana przez spaliny.
Wojtek25 - jeżeli po wywaleniu kata przez jakiś czas wszystko było ok, to raczej wstawienie go z powrotem nie poprawi sytuacji. Pytanie tylko czy jego brak przyśpieszył "zużycie" sondy? To już ktoś bardziej kompetentny musi się wypowiedzieć:) Tak czy siak chyba najlepiej będzie wymienić sondę i zobaczyć jak wtedy auto się będzie zachowywać.
Wojtek25 - jeżeli po wywaleniu kata przez jakiś czas wszystko było ok, to raczej wstawienie go z powrotem nie poprawi sytuacji. Pytanie tylko czy jego brak przyśpieszył "zużycie" sondy? To już ktoś bardziej kompetentny musi się wypowiedzieć:) Tak czy siak chyba najlepiej będzie wymienić sondę i zobaczyć jak wtedy auto się będzie zachowywać.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
sonda lambda
Kiedyś przerabiałem ten temat jak podłączałem gaz do swojego i macher z gazu cały czas mówił, że mi sonda nie działa. to znaczy napięcie na (VAG to pokaże) sondzie powinno wahać się w granicach 0.5V plus minus 0.5 czyli od zera do maksymalnie 1V. I tu uwaga, że sonda nie grzeje się spalinami. Oryginał posiada 3 przewody. Jeden czarny to sygnał a pozostałe dwa białe to ZASILANIE GRZAŁKI odpowiedzialne za podgrzewanie sondy. W dodatku w skrzynce bezpieczników znajduje się bezpiecznik odpowiedzialny za pracę sondy (doszedłem do tego w głupi sposób, podpinałem VAG i napięcie na sondzie stało, znalazłem "puste miejsce w skrzynce na bezpieczniki i wsadziłam jakiś 5A bezpiecznik i sonda ożyła). Do kupienia są zwykle jednak sondy z 4 przewodami lecz ten czwarty "szary" to zapewnienie dobrej masy (te 3 przewodowe biorą masę z gwintu) i ten właśnie szary można podpiąć "na krótko" do masy akumulatora. I tu dodam, że można sprawdzić sondę bez VAGa. Trzeba znaleźć ten czarny "sygnałowy" przewód, podpiąć zwykły miernik napięcia (ja mam zwykły multimeter z marketu za 30 PLN) i w trakcie pracy silnika powinno zmieniać się napięcie w zakresie do 1V. Zresztą w układzie elektrycznym nie ma kosmologii i można sprawdzić szybko co jest nie tak z nią. Pozdrawiam.
[ Dodano: 2010-04-18, 23:06 ]
sonda znajduje się przed katem i nie ma on żadnego wpływu na pracę sondy. Kat może zmienić tylko ciśnienie spalin (jak będzie zatkany będzie ono większe) ale kat NIE WPŁYWA NA SKŁAD SPALIN ODCZYTYWANYCH PRZEZ SONDĘ. Szkoda pieniędzy. Lepiej wydać jakieś 50 PLN na elektryka niż majątek na katalizator. A oryginały to... sami wiecie. Lepiej wyrazić to w euro, mniejsza liczba wyjdzie
[ Dodano: 2010-04-18, 23:06 ]
sonda znajduje się przed katem i nie ma on żadnego wpływu na pracę sondy. Kat może zmienić tylko ciśnienie spalin (jak będzie zatkany będzie ono większe) ale kat NIE WPŁYWA NA SKŁAD SPALIN ODCZYTYWANYCH PRZEZ SONDĘ. Szkoda pieniędzy. Lepiej wydać jakieś 50 PLN na elektryka niż majątek na katalizator. A oryginały to... sami wiecie. Lepiej wyrazić to w euro, mniejsza liczba wyjdzie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 56
- Rejestracja: 14 sty 2007, 18:48
- Lokalizacja: Szydłowiec
[2.0 ABK] Rożnice między sondami lambda
Witam, chcę wymienić sondę lambda, wymieniłem katalizator na tłumik przeplywowy, w zwiazku z tym mam pytanie na jaka sonde wymienic, jakie sa roznice miedzy sondami do pojazdu bez katalizatora i z katalizatorem. W przypadku tego silnika sa właśnie dwie do wyboru, którą w moim przypadku zastosowac?Oczywiscie chce zalozyc sonde BOSCH.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 56
- Rejestracja: 14 sty 2007, 18:48
- Lokalizacja: Szydłowiec
Witam, dzieki za odpowiedz. Obecnie sondę mam wkreconą zaraz za tłumikiem przelotowym, to dziwne ze do ABK w katalogu z czesciami, intercarsie podaja 2 rodzaje sond dla pojazdów z katalizatorem i bez katalizatora kazda z nich ma 3 przewody, myslalem zeby zalozyc sonde dedykowana do pojazdu bez katalizatora moze ona inaczej reaguje tym samym lepiej informuje sterownik w porownaniu do tej dedykowanej do pojazdu z katalizatorem-moze ktoś przerabial ten temat i cos podpowie.Pozdrawiam
[Coupe ABK] Błąd 020D-sonda,brak sygnału
Witam mam kilka pytan na temat sondy,przeczytalem inne tematy ale dalej nie wszystko jest dla mnie jasne :-|
Po podpieciu do vaga okazalo sie: ilosc usterek:1 / 020D sonda lambda/ brak sygnalu.
Czyli jak dla mnie sonda do wymiany-OK, ale jezdze tak od ponad roku i jakos nie mam zadnych problemow, zbiera sie dobrze jak na 115k,kreci sie do odciecia,pali zawsze i wszedzie od strzalu,no chyba ze spalanie 10-11l to za duzo jak na ABK? a ja poprostu do tego przywyklem.. :roll:Ale czytajac inne posty na temat problemow z sonda,to zastanawiam sie czy warto ja wymieniac? Czy jazda przez dlugi okres z uszkodzona sonda moze miec pozniej jakis zly wplyw? i czy po wymianie na nowa trzeba cos jeszcze zrobic poza resetem ECU? A 0.45V to usredniona wartosc jaka przyjmuje ECU w przypadku kiedy sonda jest uszkodzona? bo tak wynika z mojego odczytu: brak sygnalu ale napiecie sondy 0.45V.
Co wy na to??
Po podpieciu do vaga okazalo sie: ilosc usterek:1 / 020D sonda lambda/ brak sygnalu.
Czyli jak dla mnie sonda do wymiany-OK, ale jezdze tak od ponad roku i jakos nie mam zadnych problemow, zbiera sie dobrze jak na 115k,kreci sie do odciecia,pali zawsze i wszedzie od strzalu,no chyba ze spalanie 10-11l to za duzo jak na ABK? a ja poprostu do tego przywyklem.. :roll:Ale czytajac inne posty na temat problemow z sonda,to zastanawiam sie czy warto ja wymieniac? Czy jazda przez dlugi okres z uszkodzona sonda moze miec pozniej jakis zly wplyw? i czy po wymianie na nowa trzeba cos jeszcze zrobic poza resetem ECU? A 0.45V to usredniona wartosc jaka przyjmuje ECU w przypadku kiedy sonda jest uszkodzona? bo tak wynika z mojego odczytu: brak sygnalu ale napiecie sondy 0.45V.
Co wy na to??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- DARODIABEL75
- Forum Audi 80
- Posty: 86
- Rejestracja: 11 sie 2009, 17:05
- Lokalizacja: Wałbrzych
Tak wlasnie zrobie <ok> bo wreszcie mam dostep do podnosnika i moge dlubac do woli :mrgreen: tylko powiedzcie mi jeszcze czy po wymianie wystarczy reset ECU,czy trzeba jeszcze raz podpinac do vaga,kasowac blad czy cos..? Aha i jeszcze jedno :roll: czy to prawda ze jesli kat. jest wykonczony(pewnie u mnie tak jest) to sonda nie bedzie dzialac prawidlowo?