Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABK] sonda lambda

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
lukwoj21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 617
Rejestracja: 29 lis 2008, 16:07
Lokalizacja: Żary

Post autor: lukwoj21 » 16 kwie 2010, 08:47

jedz do mechanika niech sprawdzi sade moze gdzies kabel sie urwał, jak bedzie zepsuta to wymien na nowa i bedzie ok.

Awatar użytkownika
romeo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 17 maja 2007, 11:20

Post autor: romeo » 16 kwie 2010, 21:00

wymiana na nową może zdać sie na nic, bo po wstawieniu strumienicy spaliny nie ogrzewają wystarczająco sondy wiec nie osiąga swojej temp.pracy przenies sonde bliżej silnika i bedzie ok <ok>

lukwoj21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 617
Rejestracja: 29 lis 2008, 16:07
Lokalizacja: Żary

Post autor: lukwoj21 » 16 kwie 2010, 21:12

ale sąda analizuje skład spalin ,a nie tem.spalin. Dla tego gdy chce sie wywalic kata i sada jest przed katem to nie ma problemu, jak za katem to broblem bo spaliny sa dopalone przez kata.

Karto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 13 wrz 2009, 10:01

Post autor: Karto » 17 kwie 2010, 11:44

lukwoj21- ale żeby sonda mogła prawidłowo analizować skład spalin to musi być dobrze rozgrzana przez spaliny.
Wojtek25 - jeżeli po wywaleniu kata przez jakiś czas wszystko było ok, to raczej wstawienie go z powrotem nie poprawi sytuacji. Pytanie tylko czy jego brak przyśpieszył "zużycie" sondy? To już ktoś bardziej kompetentny musi się wypowiedzieć:) Tak czy siak chyba najlepiej będzie wymienić sondę i zobaczyć jak wtedy auto się będzie zachowywać.

Wojtek25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 15 kwie 2010, 21:09
Lokalizacja: Radom

Post autor: Wojtek25 » 18 kwie 2010, 22:53

Witam. Dziękuje za wszystkie odpowiedzi, wydaje mi sie, że najlepszym rozwiązaniem bedzie wymiana sondy a kata narazie zostawimy w spokoju. Zdam relacje co i jak dalej. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

sonda lambda

Post autor: Francis1982 » 18 kwie 2010, 23:01

Kiedyś przerabiałem ten temat jak podłączałem gaz do swojego i macher z gazu cały czas mówił, że mi sonda nie działa. to znaczy napięcie na (VAG to pokaże) sondzie powinno wahać się w granicach 0.5V plus minus 0.5 czyli od zera do maksymalnie 1V. I tu uwaga, że sonda nie grzeje się spalinami. Oryginał posiada 3 przewody. Jeden czarny to sygnał a pozostałe dwa białe to ZASILANIE GRZAŁKI odpowiedzialne za podgrzewanie sondy. W dodatku w skrzynce bezpieczników znajduje się bezpiecznik odpowiedzialny za pracę sondy (doszedłem do tego w głupi sposób, podpinałem VAG i napięcie na sondzie stało, znalazłem "puste miejsce w skrzynce na bezpieczniki i wsadziłam jakiś 5A bezpiecznik i sonda ożyła). Do kupienia są zwykle jednak sondy z 4 przewodami lecz ten czwarty "szary" to zapewnienie dobrej masy (te 3 przewodowe biorą masę z gwintu) i ten właśnie szary można podpiąć "na krótko" do masy akumulatora. I tu dodam, że można sprawdzić sondę bez VAGa. Trzeba znaleźć ten czarny "sygnałowy" przewód, podpiąć zwykły miernik napięcia (ja mam zwykły multimeter z marketu za 30 PLN) i w trakcie pracy silnika powinno zmieniać się napięcie w zakresie do 1V. Zresztą w układzie elektrycznym nie ma kosmologii i można sprawdzić szybko co jest nie tak z nią. Pozdrawiam.

[ Dodano: 2010-04-18, 23:06 ]
sonda znajduje się przed katem i nie ma on żadnego wpływu na pracę sondy. Kat może zmienić tylko ciśnienie spalin (jak będzie zatkany będzie ono większe) ale kat NIE WPŁYWA NA SKŁAD SPALIN ODCZYTYWANYCH PRZEZ SONDĘ. Szkoda pieniędzy. Lepiej wydać jakieś 50 PLN na elektryka niż majątek na katalizator. A oryginały to... sami wiecie. Lepiej wyrazić to w euro, mniejsza liczba wyjdzie :)

Karto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 13 wrz 2009, 10:01

Post autor: Karto » 19 kwie 2010, 11:32

Fakt, sonda ma grzałkę ale wiele razy czytałem, żeby np. po wywaleniu kata sondę wstawić "wyżej" w kolektorze wydechowym żeby się lepiej grzała. Szczerze mówiąc sam nie wiem czy grzałka ma power na tyle duży, żeby sondę do tych kilkuset stopni zagrzać.

pietrusek1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 14 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Szydłowiec

[2.0 ABK] Rożnice między sondami lambda

Post autor: pietrusek1 » 13 maja 2010, 14:30

Witam, chcę wymienić sondę lambda, wymieniłem katalizator na tłumik przeplywowy, w zwiazku z tym mam pytanie na jaka sonde wymienic, jakie sa roznice miedzy sondami do pojazdu bez katalizatora i z katalizatorem. W przypadku tego silnika sa właśnie dwie do wyboru, którą w moim przypadku zastosowac?Oczywiscie chce zalozyc sonde BOSCH.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 13 maja 2010, 15:28

Nie róznic w sondach w silnikach z/bez katalizatora, róznice polegaja na ilosci przewodów, skoro wyrzuciłes kata to załóż 3-przewodowa taka jak była tylko ze wkrec ja w kolektor wydechowy.

pietrusek1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 14 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Szydłowiec

Post autor: pietrusek1 » 13 maja 2010, 21:50

Witam, dzieki za odpowiedz. Obecnie sondę mam wkreconą zaraz za tłumikiem przelotowym, to dziwne ze do ABK w katalogu z czesciami, intercarsie podaja 2 rodzaje sond dla pojazdów z katalizatorem i bez katalizatora kazda z nich ma 3 przewody, myslalem zeby zalozyc sonde dedykowana do pojazdu bez katalizatora moze ona inaczej reaguje tym samym lepiej informuje sterownik w porownaniu do tej dedykowanej do pojazdu z katalizatorem-moze ktoś przerabial ten temat i cos podpowie.Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Mast26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 29 cze 2008, 01:29
Lokalizacja: ze śląska..

[Coupe ABK] Błąd 020D-sonda,brak sygnału

Post autor: Mast26 » 24 maja 2010, 20:20

Witam mam kilka pytan na temat sondy,przeczytalem inne tematy ale dalej nie wszystko jest dla mnie jasne :-|
Po podpieciu do vaga okazalo sie: ilosc usterek:1 / 020D sonda lambda/ brak sygnalu.
Czyli jak dla mnie sonda do wymiany-OK, ale jezdze tak od ponad roku i jakos nie mam zadnych problemow, zbiera sie dobrze jak na 115k,kreci sie do odciecia,pali zawsze i wszedzie od strzalu,no chyba ze spalanie 10-11l to za duzo jak na ABK? a ja poprostu do tego przywyklem.. :roll:Ale czytajac inne posty na temat problemow z sonda,to zastanawiam sie czy warto ja wymieniac? ;-) Czy jazda przez dlugi okres z uszkodzona sonda moze miec pozniej jakis zly wplyw? i czy po wymianie na nowa trzeba cos jeszcze zrobic poza resetem ECU? A 0.45V to usredniona wartosc jaka przyjmuje ECU w przypadku kiedy sonda jest uszkodzona? bo tak wynika z mojego odczytu: brak sygnalu ale napiecie sondy 0.45V.
Co wy na to?? :-D

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 24 maja 2010, 21:32

Gdy ginie sygnał z sondy to komputer podaje bezpiecznie większą dawkę paliwa aby doszło do uszkodzenia silnika. Zubożona mieszanka w silniku benzynowym sieje spustoszenie. Mógł co najwyżej ucierpieć katalizator jeśli jeszcze go masz.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 25 maja 2010, 10:40

ECU w takim wypadku przyjmuje wartosc zastepcza i oprócz zwiekszonego zuzycia paliwa nie bedzie sie nic działo, ale wypadałoby ja wymienic.

Awatar użytkownika
DARODIABEL75
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 11 sie 2009, 17:05
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: DARODIABEL75 » 25 maja 2010, 15:45

Ale zużycie na poziomie 10-11 literków to dla ABK, w mieście norma :-P więc Mast26, mozna jeżdzić bez problemów, ale jak WOJTEK26, napisał należało by ja kiedyś wymienić...

Awatar użytkownika
Mast26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 29 cze 2008, 01:29
Lokalizacja: ze śląska..

Post autor: Mast26 » 25 maja 2010, 19:06

Tak wlasnie zrobie <ok> bo wreszcie mam dostep do podnosnika i moge dlubac do woli :mrgreen: tylko powiedzcie mi jeszcze czy po wymianie wystarczy reset ECU,czy trzeba jeszcze raz podpinac do vaga,kasowac blad czy cos..? Aha i jeszcze jedno :roll: czy to prawda ze jesli kat. jest wykonczony(pewnie u mnie tak jest) to sonda nie bedzie dzialac prawidlowo?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl