Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1,9TDI 1Z] Proźba o analizę logów.

ODPOWIEDZ
D0m3l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 11 lis 2009, 18:47
Lokalizacja: Tychy

[B4 1,9TDI 1Z] Proźba o analizę logów.

Post autor: D0m3l » 14 kwie 2010, 21:10

Witam, Proszę o analizę logów z Mojego Zetora :-P Logi z przed prawie miesiąca, ale mysle, ze nadal aktualne, bo nic od tamtego czasu nie grzebałem w silniku. Problem jaki sie wtedy pojawiał to odcinanie mocy na 3, 4 i 5 biegu. Odcięcie nie było całkowite ale o jakieś 30%. Na trójce odcinało przy ok 3600 obr/min, na 4 przy ok 3000, a na piątce juz przy 2500-2600. po zdjęciu nogi z gazu i ponownym dodaniu cała moc wracała na chwilke, a pózniej znów odcięcie. Najbardzie to było dokuczliwe na 4 i 5 biegu , bo z reguły staram sie jeźśdzic w granicach 2200-3200 obr/min. Błąd który pojawiał sie notorycznie przy każrym podpięciu kompa to 00575, po skasowaniu i podpięciu kompa po kilku dniach znów był. Od kilku dni problem ustąpił, tzn autko leci ładnie na pełnej mocy aż do bardzo wysokich obrotów, nie ma żadnego spadku mocy, zaznaczam, ze NIC nie robiłem :mrgreen: . Taki problem wystepował u mnie juz wczesniej, ale wtedy znalazłem przyczynę: dziurawy wężyk podciscnieniowy pomiędzy kolektorem ssącym a N75, wymnieniłem przy okazji dwa pozotałe które są wpięte do N75 i problem znikł. Poniżej zamieszczam logi wykonane wg zaleceń usera "przemik", brakuje grupy statycznej 013.

Statyczne:

Grupa 000
Obrazek

Grupy 001,003
Obrazek

Grupy 004,007,011
Obrazek

Basic Settings:

Grupa 000
Obrazek

Grupa 003
Obrazek

Grupa 004
Obrazek

Logi Dynamiczne

Grupy 000,001
Obrazek

Grupy 003,004
Obrazek

Grupy 007,008
Obrazek

Grupy 010,011
Obrazek

Zgóry dzęki i pozdrawiam <piwo>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 14 kwie 2010, 22:46

Pięknie widać ewidentne przeładowanie ,n75 zapewne szwankował bądż szwankuje .Równie pięknie też widać "cietą "dawkę przez przepływkę

D0m3l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 11 lis 2009, 18:47
Lokalizacja: Tychy

Post autor: D0m3l » 14 kwie 2010, 23:32

Jak to sie ma do tego odcinania mocy? tzn co było korygowane, dawka paliwa, czy ciśnienie doładowania?? czy może to byc zwiazane z powtarzającym sie błędem "575 Ciśnienie w kolektorze dolotowym, Czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej"??

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 15 kwie 2010, 09:50

na początek sprawdź wężyki czerwony i niebieski przy zaworku od turbiny i jak będzie chociaż jeden z nich dziurawy to wymień, a jak będą całe to połącz czerwony z niebieskim (będzie trochę słabszy ale za to bez niespodzianek typu "odcięcie mocy") i szukaj drugiego zaworu N75 i jak wymienisz zawór to zapomnisz o problemie <ok>

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 16 kwie 2010, 18:05

Zanim podmienisz N75 sprawdz czy zawór upustowy pracuje dobrze. Czy nie jest zatarty i poprawnie sie otwiera.
Poki co nic nie rob z przeplywomierzem.
Czy log 004 dynamiczny byl wykonany z pedałem w podlodze ? Jesli nie to poprosze o powtorzenie.

D0m3l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 11 lis 2009, 18:47
Lokalizacja: Tychy

Post autor: D0m3l » 16 kwie 2010, 23:35

Dzęki za dotychczasowe spostrzeżenia ;-) Oczywisie prosze o nowe, jeżeli macie. Wszystkie logi dyn. robine z gazem w podłode, logowałem po 2 grupy, ze wzgledu da warunki na drode oszczednośc czasu. A co sugeruje ci, ze było inaczej? Pytam dalego, ze chciałbym sam nauczyc sie analizowac logi, chociażby w przybliżeniu. Widze, ze czas potrzebny do osiagnięcia 4200 obr/min, to ponad 20 sek. i domyslam sie , ze pewnie powinien by krótszy, ale tak długo to zajęło, ponieważ w okolicy 3500 obr/min przycięło moc. Ostatnio N75 pracuje dobrze, po przekręceniu zapłonu słycha jak cyka, odcinanie mocy tez sie teraz nie pojawia. "Zawór upustowy" który to, jakbys mógł sprecyzowac. I co ewentualnie miałbym robic z przepływomierzem? :roll:

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 17 kwie 2010, 17:28

D0m3l pisze: Ostatnio N75 pracuje dobrze, po przekręceniu zapłonu słycha jak cyka
to że cyka wcale nie świadczy o tym czy dobrze pracuje
D0m3l pisze:odcinanie mocy tez sie teraz nie pojawia. "Zawór upustowy" który to, jakbys mógł sprecyzowac. I co ewentualnie miałbym robic z przepływomierzem? :roll:
jak znowu zacznie Ci moc odcinać to połącz wężyki czerwony i niebieski i nie będzie tego problemu i przy okazji rozrusza Ci się zawór upustowy, który znajduje się w turbinie i jest sterowany przez gruszkę na turbo

przepływomierza się nie czepiaj, wszystko z nim w porządku <ok>
przemik pisze: Czy log 004 dynamiczny byl wykonany z pedałem w podlodze ? Jesli nie to poprosze o powtorzenie.
logi dynamiczne 004 wykonane są prawidłowo, a poza tym wartości grupy 004 nie są w żaden sposób związane z problemem kolegi <ok>

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 17 kwie 2010, 20:34

Ja tu widzę że jest przeładowanie i kąt wtrysku do poprawy i trzeba najpierw przeładowanie doprowadzić do porządku a póżniej ponowne logi zobaczymy przepływomierz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl