Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] duze spalanie, zaczyna kopcic - zrobione logi VAG

ODPOWIEDZ
lukasz_l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 16 maja 2007, 10:04
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

[B4 1Z] duze spalanie, zaczyna kopcic - zrobione logi VAG

Post autor: lukasz_l » 19 mar 2010, 12:31

nie znalazłem warsztatu, który odczytałby mi błędy i zrobił logi więc skończyło się na kupnie kabli od Viakena (dziękuję za pomoc i doradztwo)

dzisiaj zrobiłem pierwsze odczyty wg instrukcji z naszego forum (tylko czy to nie problem, że było trochę pod górkę?)
Wyniki:
1. błędów nie znaleziono
2. logi statyczne
Obrazek
3. logi dynamiczne
Obrazek

z tego co potrafię odczytać widzę, że w próbie statycznej kąt wtrysku nie mieści się w granicach... czy można to "poprawić" za pomocą kabla i komputera?

mam prośbę też o odczyt innych niepokojących rzeczy z dynamicznej próby...

a teraz kilka faktów, które mogą być potrzebne:
rocznik 1993,
1,9tdi,
1z,
pali ok 7,5l/100km!,
ostatnio zaczął trochę kopcić
słychać jak turbina gwiżdże

Lukasz1988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 06 mar 2008, 15:14
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Lukasz1988 » 19 mar 2010, 13:23

Co do kąta wtrysku masz racje, trzeba doregulować, robi się to poprzez odpowiednie ustawienie pompy paliwa, na forum jest wszystko ładnie opisane. Poszukaj w Google to znajdziesz foto-poradę. Wystarczy kilka kluczy i z 40min wolnego czasu. Co do tych logów to dawka paliwa (wartość 4) jest dużo za duża powinno być 15-30.Im mniejsza cyfra tym większa dawka. Ja osobiście mam ok 10 i jest ok, Silnik na wolnych obrotach chodzi równo? BO przy tej wartości mogą być problemy z równą pracą. Dawkę reguluję się nastawnikiem pompy, opis też znajdziesz na forum. To tyle co potrafię z tych logów wywróżyć :mrgreen: Niech wypowie się ktoś bardziej kumaty ;-) Tak na marginesie 7,5l to nie jest tragedia;P zależny jak jeździsz :-P :-P Ja po modach przez tydzień nie schodziłem poniżej 8 ;-)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 19 mar 2010, 13:24

lukasz_l pisze:z tego co potrafię odczytać widzę, że w próbie statycznej kąt wtrysku nie mieści się w granicach..
Dobrze widzisz kąt wtrysku masakrycznie opużniony 13-14 ,powinien być 41-52
lukasz_l pisze:czy można to "poprawić" za pomocą kabla i komputera?
:shock: takie rzeczy to tylko w erze :mrgreen: nie ma tak dobrze ,popuszczasz śruby mocujace pompę wtryskową i przyspieszasz kąt dając pompą do silnika z 1mm ,efekt sprawdzasz vagiem .Dawka ok.powinno być 160-172 .Ciśnienie doładowania również w normie .Tu sobie porównaj <ok> https://audi80.pl/19tdi-1z-diagnosty ... t24669.htm

lukasz_l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 16 maja 2007, 10:04
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: lukasz_l » 24 mar 2010, 14:44

Lukasz1988 pisze:Silnik na wolnych obrotach chodzi równo? BO przy tej wartości mogą być problemy z równą pracą. Tak na marginesie 7,5l to nie jest tragedia;P zależny jak jeździsz :-P :-P Ja po modach przez tydzień nie schodziłem poniżej 8 ;-)
hmm tego nie powiedzialem ale... masz racje na biegu jalowym sa skoki obrotow...
ale ja takie spalanie mam nawet na trasie 1000km autostradami 130km/h wiec to jednak mnie torche martwi... tym bardziej ze moja pierwsza audiczka 1Z palila na takiej trasie 6,2 z klima i mega obciazona...
MUNIOR pisze:Ciśnienie doładowania również w normie .Tu sobie porównaj <ok> https://audi80.pl/19tdi-1z-diagnosty ... t24669.htm
o to mnie pocieszyles z tym doladowaniem... bo gosc bez patrzenia na logi chcial zebym turbine zmienial... :-)

piekne dzieki za pomoc... :-)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 24 mar 2010, 16:06

lukasz_l pisze:masz racje na biegu jalowym sa skoki obrotow...
Drgania na jałowych często powoduje skrajnie brudny nastawnik .Odepnij wtyczkę impulsatora w skrzyni to się przekonasz .
lukasz_l pisze:gosc bez patrzenia na logi chcial zebym turbine zmienial.
Normalka ,to był tzw.wymieniacz .Zawsze to dużo roboty i skasować można odpowiednio, wymienia co się da(w tym przypadku raz i drogo ) aż trafi .Za wszystko płaci frajer klient to co mu zależy

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 25 mar 2010, 10:45

Te logi statyczne to w trybie Basic Settings zrobiles ?

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 18 kwie 2010, 23:54

Ta dawka paliwa to katastroficznie wyskoka,mnie się kiedyś przestawiło za mocno na 6 i miał biednie z opanowaniem obrotów,nie ma się co dziwic że pali 7,5,mnie na dawce 28 palił po trasie 4,4 <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl